فهرست مطالب

شایعه بزرگی در بدنسازی بانوان شنیده میشود که که افراد دارای اضافه وزن تا دو ساعت بعد تمرین وزنه و هوازی هیچ نخورند البته حتی تعدادی آب را هم دو ساعت حرام میکنند بیشتر خانم ها حرف این مربیان را اجرا میکنند ولی افراد باهوش میپرسند چرا؟؟؟ اکثرا جواب مربی بسیار کلی و نا مفهوم است، میگویند زیرا بدن در دو ساعت بعد ورزش نیاز به انرژی جایگزین برای عضلات دارد و از چربی ها استفاده می کند برفرض که این طور باشد با این جواب شاید بانوان ورزشکاران قانع شوند اما ما یک سوال دیگر هم داریم، بعد از دو ساعت که ورزشکار تغذیه کرد کالری غذای جدید و وعده های غذای بعدی کجا می رود؟ آیا جایگزین چربی تازه سوخته نمی شود؟ اگر بله، بسیار خوب وقتی این چرخه تکرار می شود چرا ما باید دو ساعت بعد تمرین بدن را در حالت تخریب (کاتابولیک) قرار دهیم تا در نبود کربوهیدرات و آمینو اسید از درصد عضلات مفید ما تغذیه کند و تحلیل برود.

آیا نمی توانیم به جای گرسنگی و تشنگی بی مورد از کربوهیدرات و پروتئین و مایعات مناسب با مقدار مشخص استفاده کنیم؟

 شاید بهانه های ریزی جهت مثبت بودن این دو ساعت گرسنگی وجود داشته باشد ولی آثار تخریبی آن به مراتب بیشتر از سازندگی آن است.

قبل و بعد تمرین چه بخوریم و چه نخوریم خود یک بحث مفصل است اما این که اصلا چیزی نخوریم درست نیست ورزشکاران برای کاهش و افزایش وزن باید حداکثر ده دقیقه بعد از تمرین یک ماده غذایی کربو پروتئین دار همراه با مایعات مفید مصرف کنند که به افراد چاق مواد فیبردار، میوه ها، پروتئین های کامل و کربوهیدرات های کامل پیشنهاد می شود.

مربی عزیز این کلیات رژیم غذایی و تعادل کالری دریافتی و مصرفی است که ورزشکار را به سمت کاهش چربی و یا بدست آوردن چربی سوق می دهد گرسنگی و تشنگی اگر به تاخیر بیافتد از بین نمی رود بلکه شدید تر هم می شود.

 گرسنگی بعد تمرین سنگین مساوی است با کاتابولیک پروتئین و از دست دادن بافت های عضلانی افت فشار خون آسیب به شادابی پوست و مو حتی ورزش زدگی و عدم مراجعه مداوم ورزشکار به باشگاه و کاهش درامد شما…

نویسنده: اصغرمرادی

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه