فهرست مطالب

چای سبز

* ویتامین B1 (تیامین): با تبدیل غذا به انرژی در تولید انرژی دخالت مستقیم دارد. باعث افزایش اشتها و بهبود فرآیند هضم غذا گردیده و برای رشد و تولید مثل ضروری است.

* ویتامین B2 (ریبوفلاوین): مفید در سلامت پوست، چشم‌ ها، سیستم عصبی و متابولیسم انرژی

* ویتامین B6: به آزادسازی انرژی از غذا کمک کرده و متابولیسم پروتئین را افزایش می‌دهد.

* ویتامین C: در درمان زخم‌ها و بهبود شکستگی‌ ها مؤثر است. همچنین، با برخی از عفونت‌ های ویروسی و باکتریایی شایع مقابله می‌کند.

* ویتامین K: از لخته‌ شدن خون جلوگیری کرده و به ایجاد متابولیسم استخوانی کمک می‌کند.

* کاروتن: طی فرآیند هضم به ویتامین A تبدیل می‌شود. در سلامت پوست و تقویت بینایی مؤثر است.

* فولیک اسید: کمک به شکل‌ گیری سلول‌ های قرمز خون و ژ ن‌ها

مواد معدنی (چای سرشار از مواد معدنی است)

* منگنز: برای رشد و نمو بدن حیاتی است.

* پتاسیم: برای حفظ ضربان قلب منظم و عادی ضروری می‌باشد.

* روی: در فرآیند تولید مثل مؤثر بوده و به التیام زخم‌ها کمک می‌کند.

* فلورین: از دندان‌ها محافظت کرده و باعث تقویت استخوان‌ ها می‌گردد.

پلی‌ فنول‌ها (چای سرشار از مواد آنتی‌ اکسیدان می‌باشد)

* فلاونویدها و کاتچین‌ها (یک ترکیب شیمیایی که از برخی گیاهان استخراج شده و از نظر شیمیایی وابسته به فلاون‌ها می‌باشد: (CATECHINS) هر دو از ترکیبات پلی‌فنولیک هستند که با عوامل ایجاد بیماری‌ها قلبی و رادیکال‌های آزاد سرطان‌ زا مقابله می‌کنند.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه

2 دیدگاه در “ویتامین‌های موجود در چای سبز

ارسال دیدگاه