عضله سازی با رژیم کم کربوهیدرات

عضله سازی با رژیم کم کربوهیدرات

احتمالا شنیده اید که داشتن رژیم کم کربو می تواند زمانی مفید باشد که بخواهید وزن کم کنید
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

احتمالا شنیده اید که داشتن رژیم کم کربو می تواند زمانی مفید باشد که بخواهید وزن کم کنید و در عین حال عضله بسازید. زمانیکه غذاهای کم کربوهیدرات می خورید سطح انسولین بدن افت پیدا می کند و موجب می شود چربی های ذخیره شده ی بدن را بسوزانید در نتیجه باعث کاهش وزن می شود. اگر می خواهید یک رژیم کم کربوهیدرات را دنبال کنید از سبزیجات کم کربو مثل بروکلی، کلم، اسفناج و پرئتئین های بدون چربی مثل میگو و مرغ استفاده کنید اما هرگز به طور کامل مصرف کربوهیدرات ها را قطع نکنید بلکه مقداری از کربوهیدرات های خوب مثل غلات کامل، آجیل و حبوبات را نیز به رژیم خود اضاف کنید.

در این مقاله میخواهیم دستور پخت یکی از غذاهای کم کربو و خوشمزه را در اختیار شما قرار دهیم تا در تابستان از داشتن اندامی متناسب لذت ببرید.

عضله سازی با رژیم کم کربوهیدرات

ریزتو کلم

برای ۴ نفر

مواد لازم

۲ قاشق غذا خوری زیتون

۱ فنجان قارچ خرد شده

۲/۱ فنجان پیاز خرد شده

۲ حبه سیر خرد شده

۴ فنجان کلم رنده شده یا خیلی ریز شده

۲/۱ فنجان مارچوبه خرد شده

۱ فنجان کدو سبز رنده شده

۲/۱ فنجان نخود سبز

۱ عدد عصاره مواد غذایی (گالینابلانکا)

۲/۱ فنجان شیر

۲/۱ فجان پنیر پارمسیان

نمک به مقدار لازم

فلفل سیاه به مقدار لازم

مقداری جعفری و نعنا برای تزیین

دستور پخت

  1. در یک ماهیتابه بزرگ و گود، یک قاشق زیتون بریزید و درجه حرارت را روی حرارت نسبتا ملایم بگذارید. قارچ ها را اضاف کنید و حدود ۳ دقیقه انها را در روغن سرخ کنید سپس انها را در ظرفی جداگانه بریزید.
  2. شعله را کمتر کنید و یک قاشق دیگر روغن زیتون اضاف کنید. پیاز و سیر را اضاف کنید و حدود ۲ الی ۳ دقیقه انها را طبخ دهید تا نرم و شفاف شوند. کلم را به ان اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. برنج از قبل پخته را در ماهیتابه بریزید و اجازه دهید ۲ الی ۳ دقیقه با آن طبخ شود.
  3. مارچوبه، کدو سبز، نخود فرنگی را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا ترکیب شوند شعله را کمی زیاد کنید.
  4. عصاره غذایی و شیر را در آن بریزید و مرتب هم بزنید تا سبزیجات آن بپزند و آب آن تبخیر شود. ۶ الی ۸ دقیقه زمان برای آن کافی است تا زمانیکه کلم ترد و نازک شود و تنها مقدار کمی آب ته ماهیتابه باقی بماند. در آخر نمک و فلفل و قارچ های پخته شده و یک قاچ لیموی تازه به ان اضافه می کنیم و بعد از چند دقیقه شعله را خاموش می کنیم.
  5. می توانید آن را با نعناع و جعفری تزیین و میل کنید.

منبع : www.mensfitness.com

ترجمه : بادی فول

به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۸۲دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۵دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۷۲دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۱۵دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۴۶۴دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۳۹۹دیدگاه

ارسال دیدگاه