فهرست مطالب

احتمالا شنیده اید که داشتن رژیم کم کربو می تواند زمانی مفید باشد که بخواهید وزن کم کنید و در عین حال عضله بسازید. زمانیکه غذاهای کم کربوهیدرات می خورید سطح انسولین بدن افت پیدا می کند و موجب می شود چربی های ذخیره شده ی بدن را بسوزانید در نتیجه باعث کاهش وزن می شود. اگر می خواهید یک رژیم کم کربوهیدرات را دنبال کنید از سبزیجات کم کربو مثل بروکلی، کلم، اسفناج و پرئتئین های بدون چربی مثل میگو و مرغ استفاده کنید اما هرگز به طور کامل مصرف کربوهیدرات ها را قطع نکنید بلکه مقداری از کربوهیدرات های خوب مثل غلات کامل، آجیل و حبوبات را نیز به رژیم خود اضاف کنید.

در این مقاله میخواهیم دستور پخت یکی از غذاهای کم کربو و خوشمزه را در اختیار شما قرار دهیم تا در تابستان از داشتن اندامی متناسب لذت ببرید.

عضله سازی با رژیم کم کربوهیدرات

ریزتو کلم

برای ۴ نفر

مواد لازم

۲ قاشق غذا خوری زیتون

۱ فنجان قارچ خرد شده

۲/۱ فنجان پیاز خرد شده

۲ حبه سیر خرد شده

۴ فنجان کلم رنده شده یا خیلی ریز شده

۲/۱ فنجان مارچوبه خرد شده

۱ فنجان کدو سبز رنده شده

۲/۱ فنجان نخود سبز

۱ عدد عصاره مواد غذایی (گالینابلانکا)

۲/۱ فنجان شیر

۲/۱ فجان پنیر پارمسیان

نمک به مقدار لازم

فلفل سیاه به مقدار لازم

مقداری جعفری و نعنا برای تزیین

دستور پخت

  1. در یک ماهیتابه بزرگ و گود، یک قاشق زیتون بریزید و درجه حرارت را روی حرارت نسبتا ملایم بگذارید. قارچ ها را اضاف کنید و حدود ۳ دقیقه انها را در روغن سرخ کنید سپس انها را در ظرفی جداگانه بریزید.
  2. شعله را کمتر کنید و یک قاشق دیگر روغن زیتون اضاف کنید. پیاز و سیر را اضاف کنید و حدود ۲ الی ۳ دقیقه انها را طبخ دهید تا نرم و شفاف شوند. کلم را به ان اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. برنج از قبل پخته را در ماهیتابه بریزید و اجازه دهید ۲ الی ۳ دقیقه با آن طبخ شود.
  3. مارچوبه، کدو سبز، نخود فرنگی را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا ترکیب شوند شعله را کمی زیاد کنید.
  4. عصاره غذایی و شیر را در آن بریزید و مرتب هم بزنید تا سبزیجات آن بپزند و آب آن تبخیر شود. ۶ الی ۸ دقیقه زمان برای آن کافی است تا زمانیکه کلم ترد و نازک شود و تنها مقدار کمی آب ته ماهیتابه باقی بماند. در آخر نمک و فلفل و قارچ های پخته شده و یک قاچ لیموی تازه به ان اضافه می کنیم و بعد از چند دقیقه شعله را خاموش می کنیم.
  5. می توانید آن را با نعناع و جعفری تزیین و میل کنید.

منبع : www.mensfitness.com

ترجمه : بادی فول

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه