فهرست مطالب

حداکثر رشد

باور کنید یا نه، بهترین راه برای ساخت یک توده عضلانی بدون چربی با تمرکز بر افزایش رشد عضلات صورت نمی گیرد، شما به یک رویکرد چندگانه احتیاج دارید که شامل ۱) تقویت فیبرهای عضلانی که منجر به حجم بیشتر می شود و ۲) افزایش سیستم های فیزیولوژیکی بدن که هایپرتروفی عضله را تحت تاثیر قرار می دهد.

برای ساخت عضله ی بیشتر، تستوسترون تنها نگرانی نیست، بلکه سیستم های ایمنی و غدد داخلی باید با بهره وری کامل اجرا شوند. سالم نگه داشتن غده تیروئید به رشد عضلات کمک می کند زیرا هورمون های تیروئید در واقع آنابولیک می باشند.

سه مکمل زیر وقتی با هم مصرف شوند به افزایش سنتز پروتئین، قدرت و استقامت کمک می کند و در برابر استرس و خستگی مقاومت می کند.

۱) بتا ۲۰ اکدی استرون (۲۰-beta-ecdysterone)

این فیتواکدی استروئید یک ماده شمیایی است که برای دفاع در برابر حشرات تولید می شود، در واقع هورمون استروئیدی است که خواص آنابولیکی قوی دارد. تحقیقات نشان می دهد که می تواند رشد عضله بدون چربی را افزایش دهد حتی در مواردی که مصرف کالری کاهش یافته است. این مکانیزم شامل مراحلی در فیبرهای عضله است که باعث می شود عضله پروتئین عضله ای بیشتر را سنتز کند. و هر چه پروتئین عضله بیشتر باشد عضله بزرگتر خواهد بود.

محققان می گویند بتا ۲۰ اکدی استرون اثرات زیاد دیگری نیز دارد. مثل افزایش مقاومت عضله از طریق بالا بردن مقدار آدونوزین تری فسفات (ATP) در سلول های عضلات، همچنین حساسیت به انسولین را افزایش می دهد، نه تنها اجازه می دهد انسولین ذخیره ی گلیکوژین را در سلول های عضله بالا ببرد بلکه دارای اثر آنابولیک قوی بر روی آنها نیز می باشد.

دوز مصرف :۴ – ۶ گرم به ازای هر کیلو از وزن بدن همراه با غذا

۲) رودیلا روزا (Rhodiola Rosea)

این گیاه به عنوان یک ماده ی موثر، مقاومت بدن در مقابل انواع عوامل استرس زای فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی را افزایش می دهد از قبیل ورزش شدید، اضطراب، آلودگی، عادات بد خواب و استرس عاطفی. استرس منجر به همان نتیجه یعنی اختلال در سیستم های فیزیولوژیکی اصلی در بدن می شود.

دو سیستم که بیشتر در خطر استرس هستند سیستم ایمنی و غدد درون ریز می باشند. وقتی سیستم ایمنی با استرس سازش پیدا کند شما را مستعد ابتلا به عفونت و سرماخوردگی می کند، مصرف رودیلا به بدن اجازه می دهد با عوامل استرس زا بهتر روبرو شوند و به دفع عفونت و حفظ رشد بدن کمک کند. وقتی سیستم غدد درون ریز با عوامل استرس زا می جنگد، هورمون های آنابولیکی مثل تستوسترون، هورمون رشد، IGF-1، و هورمون های تیروئید کند می شود.

مصرف رودیلا به جلوگیری از کند شدن هورمون های آنابولیک کمک می کند و افزایش هورمون های کاتابولیک را مهار می کند، که در نهایت منجر به افزایش بیشتر سایز و قدرت عضله می شود.

یک روش برای کارایی رودیلا افزایش ATP سلولی و سطح فسفات کراتین است که منجر به مقاومت بیشتر عضله و همچنین قدرت عضله می شود.

دوز مصرف : مصرف پیشنهادی برای آن ۱۰۰ – ۳۰۰ میلی گرم روزانه است مصرف آن را به دو یا سه دوز در طول روز تقسیم کنید.

۳) باکوپا مونریری (Bacopa Monrieri)

این گیاه نیز مثل رودیلا، خواص ضد استرس و آنتی اکسیدانی قوی دارد، به علاوه حافظه و تمرکز را بالا می برد و پردازش دید چشم را افزایش می دهد (برای ورزشکاران که نیاز به هماهنگی دست و چشم دارند عالی است)، در حالیکه خواص آداپتوژنی آن برای برقراری ثبات سیستم حیاتی بدن عالی می باشد سازگاری رشد عضله می تواند همراه آن رخ دهد. اثرات باکوپا بر روی غده ی تیروئید ممکن است بسیار حیاتی باشد. تحقیقات نشان می دهد که این گیاه می تواند سطح هورمون رشد عضله را تا ۴۰ درصد افزایش دهد و نقش مهمی در تنظیم میزان متابولیک بازی کند. سطح هورمون تیروئید بالاتر به این معناست که شما کالری بیشتری در یک روز معمولی می سوزانید بنابراین می توانید موقع چربی سوزی عضله اضاف کنید.

دوز مصرفی : ۱۰۰ – ۳۰۰ گرم باکوپا مونیری در ۲ الی ۳ دوز در کل روز

منبع : muscleandfitness.com

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه

5 دیدگاه در “۳ مکمل برای حداکثر رشد

ارسال دیدگاه