فهرست مطالب

برای افزایش تستوسترون

افزایش تستوسترون یکی از نگرانی های شایع بدنسازان و به طور کلی در مردان می باشد. شرکت های مکمل و دارویی از این افراد میلیون ها پول در می آورند که اکثر آنها سود حرامی کسب می کنند زیرا مکمل ها بی فایده و اساسا مضر می باشند.

در مقاله قبلی ۴ مورد از این ۱۰ روش را برای شما به اشتراک گذاشتیم، اکنون ۶ روش دیگر آن را برای شما ذکر خواهیم کرد.

  • ویتامین D کافی مصرف کنید.

بسیاری از مردم نمی دانند که ویتامین D در واقع یک هورمون استروئید است. این هورمون باعث افزایش میزان تستوسترون می شود. متاسفانه امروزه ما پوشش های ضد آفتاب زیادی بر تن داریم و بسیاری از ما مصرف لبنیات خود را محدود کرده ایم. از اینرو چون اینها بهترین منابع ویتامین D هستند، بسیاری از ما کمبود آن را داریم و خودمان نمی دانیم. خوشبختانه منابع غیر لبنی و دارای ویتامین D فراوانی موجود است. روغن کبد ماهی کاد، ماهی، صدف، قارچ و تخم مرغ بهترین مواد غذایی برای دریافت ویتامین D می باشند. اگر ویتامین D شما پایین است مصرف روزانه یک قرص ویتامین D3 می تواند به بهبود سطح تستوسترون شما نیز کمک کند.

  • زینک کافی مصرف کنید.

این ماده ی معدنی قطعا برای تولید تستوسترون ضروری است. تحقیقات نشان داده اند که افزایش زینک به مدت ۶ هفته می تواند باعث افزایش چشمگیر تستوسترون شود. شما می توانید زینک را از لبنیات خام مانند شیر خام، پنیر، ماست و کفیر جذب کنید اما اگر لبنیات نمی خورید می توانید مقدار زیادی حبوبات و سبزیجات بخورید.

  • HIIT را در برنامه تمرینی خود ترکیب کنید.

تمرین اینتروال با شدت بالا به معنای افزایش متابولیسم و چربی سوزی و تمرین سیستم انرژی شما می باشد. به علاوه می تواند به مقدار زیادی تستوسترون را بالا ببرد.

  • صبحانه بخورید و همیشه غذا بخورید.

گرسنگی نه تنها باعث تحریک کورتیزول بیشتر می شود بلکه سطح لپتین، انسولین و گریلین را بهم می ریزد.

خوردن صبحانه، آب برخی از سبزیجات و میوه ها در اوایل صبح بعد از بیدار شدن بسیار مفید است. در طول روز مرتب وعده های غذایی سالم خود را میل کنید.

  • تمرینات شدید انجام دهید.

درست مثل HIIT، بلند کردن وزنه با شدت بالا باعث تولید تستوسترون بیشتر می شود. گفته می شود تمرین با شدت بالا در طول مدت زمان طولانی باعث افزایش کورتیزول می شود.

  • زمان مصرف کافئین خود را بدرستی تنظیم کنید.

نوشیدن بیش از حد قهوه منجر به افت تستوسترون می شود اما تحقیقات اخیر نشان داده که خوردن مقدار متوسط مثل یک فنجان، درست قبل از تمرین می تواند فورا تستوسترون را بالا ببرد.

منبع :  ironmanmagazine.com

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه