10 روش برای افزایش تستوسترون (1)

۱۰ روش برای افزایش تستوسترون (۱)

افزایش تستوسترون یکی از نگرانی های شایع بدنسازان و به طور کلی در مردان می باشد. شرکت های
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
1+

افزایش تستوسترون

افزایش تستوسترون یکی از نگرانی های شایع بدنسازان و به طور کلی در مردان می باشد. شرکت های مکمل و دارویی از این افراد میلیون ها پول در می آورند که اکثر آنها سود حرامی کسب می کنند زیرا مکمل ها بی فایده و اساسا مضر می باشند.

می خواهیم ۱۰ چیزی که می تواند به طور کامل بر بدن شما اثر بگذارد و تستوسترون را به طور طبیعی و به آسانی و سریع افزایش دهد را برای شما به اشتراک بگذاریم که در این مقاله به ۴ مورد آن اشاره می کنیم و مابقی را در مقاله بعدی ذکر خواهیم کرد. موارد ذکر شده ترتیب خاصی ندارند و بر اساس اولویت نمی باشند.

  • چربی های اشباع شده و سالم زیاد بخورید.

تحقیقات نشان داده که چربی های تک و چند اشباعی سالم به بدن کمک می کنند تستوسترون بیشتری تولید شود و به کنترل هورمون هایی که بر خلاف تستوسترون کار می کنند کمک کند. چربی های گیاهی زیادی موجود است از جمله آواکادو، زیتون، روغن زیتون، روغن نارگیل، آجیل ها و غلات.

با این حال باید چربی های حیوانی اشباع شده را نیز به مقدار کافی دریافت کنید زیرا آنها نیز برای تولید تستوسترون موثر و مفید می باشند. به طور طبیعی ممکن است مصرف چربی شما حدود ۱۰، ۲۰ یا ۳۰ درصد از کالری روزانه ی شما باشد اما تحقیقات نشان داده رژیم حاوی کمتر از ۴۰ درصد چربی در واقع منجر به افت تستوسترون می شود. بنابراین اگر مصرف شما پایین است باید مصرف چربی خود را حداقل برای مدت کوتاهی به ۴۰ درصد برسانید.

  • شکر کمتر مصرف کنید.

تحقیقات نشان داده که سطح تستوسترون تقریبا بعد از خوردن شکر فورا افت پیدا می کند، خوردن شکر باعث آزاد شدن انسولین می شود که یکی از هورمون های ضد تستوسترون می باشد. اگر شما واقعا نیاز دارید تسوتسرون خود را تقویت کنید، از مصرف شکرهای تصفیه شده و غذاهای نشاسته ای خودداری کنید و میوه ها و سبزیجات خود را به گزینه های دارای قند بسیار کم محدود کنید.

  • سطح استرس خود را مشاهده کنید.

استرس موجب آزاد سازی ثابت و فوری مورتیزول می شود که افتی برابر در تستوسترون بوجود می آورد. این دو هورمون مثل یک الاکلنگ عمل می کنند، یکی از آنها همیشه غالب است. تستوسترون به بدن شما می گوید از کالری ها به عنوان انرژی استفاده کنند و عضله بسازند. کورتیزول خلاف آن را می گوید و کالری ها را به عنوان چربی ذخیره می کند. هرکاری که می توانید انجام دهید تا استرس خود را کم کنید چه استرس کم چه زیاد. همیشه اتفاقات بزرگ باعث نمی شود کورتیزول تولید شود دیر رفتن سرکار یا مدرسه نیز می تواند براحتی باعث تولید کورتیزول شود.

  • خواب منظم و آرامی داشته باشید.

جدا از این حقیقت که کمبود خواب باعث تولید کورتیزول می شود، بدن شما در موقع خواب تستوسترون را تولید و ترکیب می کند. به خصوص در چند ساعت اولیه خواب عادت کنید زود به رختخواب بروید که هشت ساعت خواب را داشته باشید. در موقع خواب تلویزیون تماشا نکنید تمام وسایل الکترونیکی اعم از موبایل، تبلت و لپ تاپ خود را کنار بگذارید.

ادامه دارد….

منبع : ironmanmagazine.com

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.
به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۹۶دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۹دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۶۰۴دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۹۴دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۳۹دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۴۴۳دیدگاه

ارسال دیدگاه