فهرست مطالب

اسکوات پرشی

از ۱۰۰ بدنساز بپرسید اگر بتوانند تنها یک تمرین را انجام دهند کدام تمرین را انتخاب می کنند؟ ۹۹ نفر آنها می گویند اسکوات، و اون یک نفر هم احتمالا مشکل زانو درد دارد. شکی نیست که اسکوات شاه تمام تمرینات است زیرا به ران ها و باسن و همچنین کل بدن از طریق پاسخ سیستماتیک به این تمرین سخت حجم اضافه می کند.

۳ حرکت در تمرینات با وزنه وجود دارد که سنگین ترین حرکات با وزنه به حساب می آید و به علت سنگینی آن است که ترشح طبیعی هورمون تستوسترون طبیعی به
وجود می آید.  همانطوری که می دانید هورمون تستوسترون باعث افزایش حجم و قدرت عضلات می شود.یکی از این حرکات اسکوات می باشد.البته لازم به توضیح است مبتدیان تا زمانی که عضلات آنها آمادگی لازم را نداشته باشد و تکنیک صحیح حرکت را نیاموخته باشند نباید از حرکات اسکوات هالتر استفاده نمایند.

اضافه کردن یک حرکت قدرتی به پایان تمرین روز پای خود، بهترین راه برای افزایش غلظت هورمون تستوسترون در جهت بهبود افزایش عضله می باشد. علوم ورزش در دانشگاه AUT در نیوزلند گروهی از ورزشکاران را در چند پروتکل اسکوات قرار داد و سپس سطح تستوسترون بعد از تمرین را از طریق بزاق آنها اندازه گیری کردند.

آنها دریافتند که ترکیب اسکوات هایی با تکرار کم (حداکثر ۳ تکرار) و وزن سنگین همراه با سه ست از سه اسکوات پرشی، بالاترین افزایش در هورمون های آنابولیکی که منجر به عضله سازی می شود را تامین می کند. اضافه کردن تمرینات قدرتی (حرکات انفجاری که در آنها بار وزنه به سرعت به حرکت در می آید) نیز بهترین راه برای تحریک فیبرهای عضلانی نوع دو می باشد که پتانسیل بالایی برای رشد دارند.

توصیه می کنیم حتما در تمرینات خود برای رسیدن به سطح تستوسترون مورد نظر، حرکت اسکوات پرشی را ۳ * ۳ انجام دهید تا نتیجه مطلوب را در عضله سازی خود مشاهده کنید.

منبع : ironmanmagazine.com

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه