جذب مشتری در باشگاه خود
فروش عضویت در باشگاه ها معمولا بر اساس قرارداد ماهانه است. باشگاه ها اغلب با بازار محدود و فروش راکد مواجه هستند. فروش عضویت باشگاه به درک خوبی از تاکتیک های فروش استاندارد و توان ورودی تازه از طرح های جدید همانند تغییرات بازار نیاز دارد. خواه صاحب باشگاه، مدیر یا متصدی فروش باشید باید بدانید که به روز کردن روش های فروش در هر سال اهمیت زیادی دارد. در اینجا چند نکته را با هم مرور می کنیم:
- در مورد باشگاه های دیگر موجود در منطقه ی خود تحقیق کنید. خدماتی که آنها همراه با هزینه های ثبت نام به مشتری ارائه می دهند را پیدا کنید. درست وقتی که جزئیات برنامه های آنها را متوجه شدید می توانید بدرستی با آنها رقابت کنید زیرا به برتری های رقابتی خود پی می برید. در سایت و شبکه های اجتماعی آنها ثبت نام و شرکت کنید چون آنها تغییرات مهم و خدمات تازه ی خود را در این رسانه ها اعلام می کنند.
- برای جذب مشتری برتری رقابتی خود را مشخص کنید و از آن در تمام بازاریابی و ارتباطات کلامی استفاده کنید. این کار می تواند از هر چیزی شروع شود از کلاس های پیلاتس و ایروبیک گرفته تا عدم پرداخت هزینه اولیه در کلاس های خصوصی بدنسازی. چیزهایی را امتحان کنید که دیگر باشگاه ها استفاده نمی کنند و برای آن زیاد تبلیغ کنید.
- جمعیت مردمی خود را با عضویت های فصلی مورد هدف قرار دهید. تبلیغات سال جدید بسیار اهمیت دارند. چون اکثر افراد به خاطر تغییر دادن خود در سال جدید بیشتر در باشگاه ها ثبت نام می کنند می توانید از این فرصت تعطیلات، آب و هوای خوب استفاده کنید و تبلیغ و طرح های گسترده ای برای افزایش ثبت نام باشگاه ارائه دهید. از تخفیف های زوجین یا تخفیف های شب عیدی استفاده کنید.
- علاوه بر کلاس های بدنسازی باید از نوع کلاس های آموزشی دیگر نیز مطلع باشید. بسیاری از باشگاه ها در یوگا، پیلاتس، ایروبیک و غیره متخصص و حرفه ای می باشند. شما نیز باید با این باشگاه در همان سطح رقابت کنید و حتی باید خدمات بیشتر ارائه دهید. تنها به یک رشته ی ورزشی در باشگاه اکتفا نکنید.