فهرست مطالب

  • خواص دارچین

دارچین یکی از معروف ترین ادویجات و طعم دهنده های آشنا به خصوص در ظرف های شیرینی است. اما طعم معطر پوست آن تنها خاصیت مفید دارچین نیست. دارچین مدت طولانی است که سلامت بشر را تحت تاثیر قرار داده است.

قند خون را تنظیم می کند: مزایای دارچین را بیشتر در قند خون می بینیم. به خصوص اثر آن بر روی عملکرد دریافت کننده ی انسولین در سطح سلولی. ترکیبات مشخص دارچین عملکرد این دریافت کنندگان انسولین را به طور زیادی بهبود می بخشد و جذب گلوکز خون و سلول ها را افزایش می دهد، بنابراین به کاهش قند خون کمک می کند. اگر چه شواهدی وجود دارد که دارچین به کنترل قند خون در افراد دیابتی کمک می کند، اما استفاده از دارچین برای کمک به درمان دیابت جدال برانگیز باقی مانده است.

دارچین به ریکاوری بعد از ورزش کمک می کند: از دیگر خواص دارچین که ورزشکاران ممکن است بخواهند بدانند این است که دارچین التهاب را کاهش، استرس را کم و درد عضلانی را تسکین می دهد.

دارچین با رادیکال های آزاد مقابله می کند: دارچین سرشار از آنتی اکسیدان نیز می باشد. مولکول هایی که مانع تشکیل رادیکال های آزاد بدن می شوند. این رادیکال ها می توانند اثرات سلامتی منفی مثل سرطان و بیماری های قلبی داشته باشند.

دارچین ورم مفاصل و درد قاعدگی زنان را تسکین می دهد: خواص ضد التهابی دارچین می تواند یک جایگزین درمانی مناسب برای بیماران مبتلا به آرتریت (آرتروز) باشد. همچنین ثابت شده می تواند در تسکین دل درد و ناراحتی ناشی از سیکل قاعدگی موثر باشد.

  • طرز استفاده از دارچین

دارچین براحتی می تواند در انواع غذاها استفاده شود و به عنوان یک جایگزین برای افزودنی های دارای قند و چربی و کالری بالا به کار برده شود. نصف قاشق چایخوری دارچین را در قهوه به جای خامه استفاده کنید. می توانید آن را بر روی پوره ی سیب یا ماست ساده بپاشید. دارچین را با عسل و کره بادام زمینی ترکیب کنید و یا می توانید روی کیک مافین خود بریزید، همچنین ورزشکاران می توانند آن را به اسموتی قبل از تمرین خود اضافه کنند.

منبع : active.com

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه