فهرست مطالب

خیار علاوه بر یک افزودنی عالی به رژیم، دارای فواید سلامتی بسیار زیادی می باشد. تازه ترین و آرامش بخش ترین سبزی است که فورا اثر خنک کننده ای روی مصرف کننده آن دارد.

در اینجا چند نمونه از فواید این میوه را برای شما ذکر می کنیم.

بدن را آبرسانی می کند: این میوه حاوی ۹۵ درصد آب است. این سبزی به بدن خواص پاک کننده طبیعی می دهد و به از بین بردن سموم شیمیایی و زائد بدن کمک می کند. خوردن خیار بهترین راهبرای سم زدایی بدن و هیدراتیه نگه داشتن آن است.

باعث درخشش پوست می شود: خیار به تنهایی می تواند محلولی برای چند مشکل پوست مثل برنزه شدن، آفتاب سوختگی و خارش پوست باشد. خوردن خیارهای C شکل بهترین راه برای آبرسانی پوست خسته است. خیار به عنوان مرطوب کننده ی طبیعی عمل می کند. خیار همچنین از آکنه با کنترل ترشح چربی جلوگیری می کند. فواید زیبایی خیار بسیار زیاد است.

کلسترول را پایین می آورد: خیار حاوی کلسترول صفر است و اگر قبلا بیماری داشته باشید قطعا باید هر روز خیار بخورید. علاوه بر این محققان دریافته اند که ترکیبی به نام استرول موجود در خیار سطح کلسترول را پایین می آورد.

برای کاهش وزن مفید است: خیارها شدیداً کالری پایینی دارند و حاوی مقدار زیادی فیبر رژیمی می باشند. خیار سبزی است که شدت گرسنگی شما را بدون داشتن کالری کم می کند.

به هضم غذا کمک می کند: باید روزانه این میوه را بخورید تا از مشکلات هضم مثل اسیدی بودن معده، یبوست و زخم معده جلوگیری کنید. دلیل اینکه سیستم هضم بدن به خیار نیاز دارد این است که خیار مقدار زیادی آب دارد که سموم بدن را دفع می کند. فیبر رژیمی که مواد غذایی داخل روده و آنزیمی به نام ایریسپین را پاکسازی می کند در جذب پروتئین نیز کمک کننده است.

بوی بد تنفس را کاهش می دهد: گذاشتن یک خیار در دهان خود به مدت چند دقیقه کوتاه کمک می کند تمام باکتری هایی که موجب بوی بد تنفس می شوند کشته شوند. طبق آیوودا بوی بد تنفس به علت حرارت زیاد معده ی شما می باشد و خوردن یک عدد از این میوه به پایین آوردن دمای معده کمک می کند.


باعث کاهش استرس می شود:
در دنیای سرعت امروزی استرس گرفتن آسان است. این استرس تغییرات هورمونی ایجاد می کند که می تواند بر بدن شما به چند صورت اثر بگذارد. خیار سرشار از ویتامین های B است و این که به تنظیم عملکرد غدد آدرنالین کمک می کند و یا با اثرات مضری که استرس می تواند بر بدن داشته باشد مقابله می کند.

از سرطان پیشگیری می کند: خیارها حاوی گروهی از مواد مغذی گیاهی به نام لیگنان می باشند که باعث کاهش خطر سرطان می شوند. به علاوه بسیاری از اکسیدان ها همراه با ویتامین C سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشند و خطر رادیکال آزاد را کم می کنند که در عوض از سرطان پیشگیری می کند.

فشار چشم را درمان می کند: وابستگی شدید نسل امروز به کامپیوتر و گوشی های هوشمند اغلب منجر به فشار چشم و سردرد می شود. راه های گوناگونی برای قرار دادن خیار در رژیم زیبایی شما وجود دارد. یکی از آنها نگه داشتن تکه هایی از خیار بر روی چشم ها به مدت چند دقیقه است. این کار فشار چشم را کم می کند و سریعا باعث احساس آرامش شما می شود.

از آلزایمر جلوگیری می کند: آلزایمر یک بیماری ترسناک است که عوارض سنگینی هم برای بیمار و هم مراقب آن دارد. طبق تحقیقات در موسسه مطالعات زیست شناسی سالک، یک فلاونول به نام فیسنین موجود در خیار مانع پیشروی در اختلالات حافظه و اختلات یادگیری در موش ها شده است. تمامی این خواص باعث شده خیار یک غذای فوق العاده باشد. هرگز آن را در رژیم خود فراموش نکنید.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه