فهرست مطالب

اثرات مضر گردو

گردو ها حاوی انرژی بالایی می باشند، ۲۵ گرم گردو، یعنی ۱/۴ فنجان، معادل ۱۶۳ کالری دارد. گردوها دارای اسیدهای چرب امگا ۳ می باشند. بسیاری از مردم سعی می کنند مزایای گردو و بادام را با هم مقایسه کنند. هر دو سرشار از مواد مغذی غنی هستند اما مزایای سلامتی گردو نشان می دهد تنها منبع گیاهی برای اسیدهای چرب امگا ۳ می باشد. جدا از امگا ۳ گردو حاوی مقدار مناسبی مس، تریپتوفال و سرشار از منگنز است.

فواید گردو

امگا ۳ موجود در گردو ماده مغذی بسیار مهمی است که می تواند از بسیاری از بیماری ها جلوگیری کند. برای جلوگیری از بیماری های قلبی، بهبود عملکرد شناختی مغز و داشتن خواص ضد التهابی برای جلوگیری از آسم، آرتروز و دیگر بیماری های پوستی مربوط به التهاب مثل اگزما مفید است.

گردو به خاطر آنتی اکسیدان، فنول، ویتامین E، اسید گالیک و اسید الاژیک موجود در خود سطح کلسترول را پایین می آورد. اسید الاژیک یک ترکیب آنتی اکسیدانی است که سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد و خواص ضد سرطانی آن به مبارزه با بیماری های مرگ آور کمک می کند.

گردو غذای مغز است. تقریبا ۶۰ درصد از مغز ما متشکل از ساختارهای چربی است که در درجه اول اسیدهای چرب امگا ۳ می باشند.

علاوه بر این اسیدهای چرب امگا ۳ از ریتم نامنظم قلب پیشگیری می کنند و تشکیل پلاکت های خونی را تنظیم می کنند. امگا ۳ همچنین افسردگی را کاهش می دهد.

تحقیقات نشان داده اند که گردو در جلوگیری از سنگ کیسه صفرا (به خصوص در زنان) موثر است.

ملاتونین یک آنتی اکسیدان قوی است که باعث خواب خوب و راحت می شود که در گردو موجود است. پس خوردن یک مشت گردو قبل از خواب به شما یک خواب عمیق می بخشد.

گردو منبع عالی از پروتئین، فیبر، ویتامین B و مواد معدنی مثل آهن، منگنز، فسفر، مس و منیزیم می باشند. این آجیل ها به خاطر اثر ملین خود، در کاهش یبوست مفید می باشند.

تحقیقات نشان می دهد که گردو ها خطر بیماری آلزایمر را کاهش می دهند.

اکثر آجیل ها برای پوست مناسب می باشند. مزایای گردو برای پوست به خاطر آنتی اکسیدان های موجود در آن است. گردو حاوی ویتامین D و E است و از پوست شما در برابر خطرات آسیب رادیکالی و جلوگیری از علایم پیری محافظت می کند.

اثرات مضر گردو

گردو می تواند باعث نرم شدن مدفوع و نفخ شود. همچنین باعث چاقی نیز می شود مگر اینکه چربی های دیگر را از رژیم خود حذف کنید. گردو ممکن است در افرادی که نسبت به آن حساسیت دارند واکنش آلرژیک ایجاد کند.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه