فهرست مطالب

چرا ­پرس سینه

حتما  از شنا سوئدی های پرشی و تمرینات پلایومتریک بالاتنه مثل پرتاب مدیسن بال زیاد شنیده اید. در اصل این حرکات پایه های اصلی تمرینات فانکشنال هستند ولی برای رسیدن به جایگاهی که در آن حرکات پلیومتریک بخش عمده تمرینات را تشکیل می دهند نیاز به زیر ساخت های اولیه مانند افزایش سایز عضلانی و قدرت دارید و این مهم میسر نمی شود مگر با تمرینات کلاسیک و قدیمی ولی موثر پرس سینه و قفسه سینه.

این برنامه را با رویکرد افزایش حجم یا هایپرتروفی عضلانی با ۱۲-۸ تکرار و یک سوپرست پایانی پیش می گیریم. ترکیب حرکات چند مفصلی و تک مفصلی فشار مناسبی به عضلات سینه ای وارد می کند و تقارن خوبی را نصیب تان خواهد کرد.

چرا ­پرس سینه اینقدر مهم است؟

پرس بالاسینه هالتر:

اگر به صندلی پرس قابل تنظیم دسترسی دارید بهتر است شیب آن را کمتر از ۴۵ درجه و در حدود ۲۰-۱۵ درجه تنظیم کنید. هر چه این زاویه کمتر شود عضلات سرشانه به عنوان عضلات کمکی نقش کمرنگ تری خواهند داشت و عمده فشار به عضلات سینه ای وارد می شود.

پرس زیر سینه هالتر:

شیب منفی نیمکت امکان استفاده از وزنه بیشتری را مهیا می سازد پس تا حد امکان دمبل سنگین تری را انتخاب کنید و ۱۲-۸ تکرار بزنید.

پرس سینه دمبل:

در بالاترین نقطه حرکت آرنج را قفل نکنید. همچنین نیازی نیست دمبل ها به هم برخورد کنند. برای حفظ ماکزیمم فشار، حرکت را چند درجه قبل از باز شدن کامل آرنج ها متوقف کنید.

قفسه سینه دمبل:

یکی از فوت های کوزه گری آرنولد در تمرین قفسه سینه باز کردن دست ها تا حد امکان و برگرداندن آن ها تنها تا یک سوم مسیر رفت است. شما هم امتحانش کنید!

حرکت

ستتکرار

استراحت

پرس بالا سینه هالتر

۴۱۲-۸

۴۵-۳۰ ثانیه

پرس زیر سینه هالتر

۴۱۲-۸

۴۵-۳۰ ثانیه

(سوپرست) پرس سینه دمبل

+ قفسه سینه دمبل

۳

۳

۱۲-۸

۱۲-۸

۶۰ ثانیه

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه

2 دیدگاه در “چرا ­پرس سینه اینقدر مهم است؟

ارسال دیدگاه