فهرست مطالب

کاهش وزن

  1. صبحانه بخورید: حذف صبحانه به منظور ذخیره کالری مصرفی روزانه از مهم ترین اشتباهات رایج رژیم هاست. یک صبحانه سالم موتور چربی سوزی بدن را به بهترین وجه به حرکت وا می دارد. وقتی در طول روز غذای کمی مصرف می کنید و بدنتان را گرسنه نگه می دارید این امر موجب ایجاد گرسنگی شدید و زیاده روی در خوردن هنگام شب می شود.
  2. آشپزی را شروع کنید: لازم نیست دائما مشغول پخت و پز باشید. فقط تغذیه روزانه تان را از قبل آماده و برای هر وعده دسته بندی کنید.
  3. انگیره تان را حفظ کنید: هر فرد موفقی در جریان کاهش وزن نقطه شروع نسبتا سختی را پشت سر گذاشته و در طول مسیر انگیزه خود را حفظ کرده است. به انگیزه هایتان جهت ادامه مسیر فکر کنید و هرگز تسلیم نشوید.
  4. رژیم و ورزش: هرگز نمی توانید یکی از این دو را رعایت کرده و به نتیجه برسید. هر فرد موفقی در زمینه کاهش وزن حتما هر دو مورد را دنبال کرده و ادامه داده است. سبزیجات بیشتر مصرف کنید و از شیرینی جات اجتناب کنید. ورزش روزانه تان را به  تاخیر نیندازید.
  5. حواستان به همه چیز باشد: در شیوه زندگی تان کمی تغییر ایجاد کنید. از این پس لازم است حواس تان به نوع و انرژی حاصل از غذای مصرفی و وزن تان باشد. تا رسیدن به نتیجه دلخواه همه چیز را تحت کنترل داشته باشید.

مصرف کاهو باعث کاهش ۵۰ درصدی در سطح هورمون استروژن می شود؛ بنابراین افزودن این سبزی برگ دار به رژیم می تواند سطح تستوسترون خون را افزایش دهد.

  • پسته؛ میان وعده ای مناسب برای رژیمی ها

پسته به علت دارا بودن چربی غیر اشباع و مناسب از بهترین میان وعده جهت کاهش وزن محسوب می شود. البته مغز پسته هم می تواند گزینه خوبی باشد اما زمان صرف شده جهت جدا کردن پوست پسته باعث می شود تعداد کمتری از آن را مصرف کنید و با همان تعداد احساس سیری کنید. پسته نسبت به بادام هندی، بادام زمینی و دیگر نوع آجیل ها کالری کمتری دارد و گزینه بسیار مفید و مناسبی برای رژیمی هاست.

  • کنترل اشتها با وعده های کوچک غذایی

خوردن شش وعده کوچک در طول روز به شما این امکان را می دهد که همواره متابولیسم بدن تان را بالا نگه دارید و کالری بیشتری بسوزانید.

درست مثل قرار دادن یک کنده چوب بزرگ درون آتش با خوردن شش وعده تکه های چوب را تکه تکه به آتش می اندازید و امکان بهتر و بیشتر سوخته شدن را فراهم می کنید. هر بار که وعده کوچک و غنی از مواد مغذی میل می کنید در واقع سطح متابولیسم بدن را بالا برده و به کالری سوزی بیشتر کمک می کنید. خوردن شش وعده روزانه همچنین سطح قند خون را پایدار نگه می دارد و از هوس های ناگهانی نسبت به شیرینی جات و دیگر مواد جلوگیری می کند. کنترل اشتها از دیگر فواید این نوع تقسیم وعده غذایی است.

  • صبحانه ای کامل با جودوسر پرک یا اوت میل

با مصرف اوت میل صبح تان را راحت و سالم شروع کنید. بیش از چهل مطالعه حاکی از خواص جو دو سر پرک مبنی بر کمک به مبارزه با سرطان، پایین آوردن کلسترول و کاهش ابتلا به بیماری های قلبی بوده است. جو دو سر پرک به دلیل دارا بودن کربوهیدرات پیچیده برای مدت طولانی انرژی لازم برای بدنتان را تامین می کند. فیبر محلول موجود در این ماده مدت طولانی تری شما را سیر نگه می دارد و از بالا رفتن قند خون جلوگیری می کند. این خواص همچنین باعث کاهش اشتهای شما به خوراکی های ناسالم می شود. اوت میل را به صورت طبیعی و خالص تهیه کنید و جهت بهتر کردن طعم آن را با انواع دانه ها، دارچین، میوه ها، پودر پروتئین، شیر، ماست … مخلوط کنید.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه