فهرست مطالب

همه می دانیم که ماهی منبع انرژی و برای ما مفید است اما؛

آیا می دانید کدام بهترین است؟

ماهی برای مراقبت از دو قسمت بدن بسیار ضروری است: مغز شما و اسباب کار شما. ماهی غنی از چربی های ضروری است که ۲۰ تا ۳۰ درصد از وزن مغز شما را تشکیل می دهد و منبع فوق العاده ای از مواد معدنی مثل زینک و ویتامین E مورد نیاز برای سلامتی قوای جنسی مردان می باشد. همچنین دارای چربی اشباع شده ی کمی می باشد که برای قلب و عروق شما بسیار مفید است. در اندازه گیری های دقیق نشان داده شده که بدن شما از ماهی، کلسیم نیز دریافت می کند که به شما استخوان های قوی و عملکرد عضلانی خوبی می دهد و همچنین منبع انرژی بالایی می باشد.

چه مقدار ماهی بخوریم؟

ماهی های روغنی مثل ساردین، سالمون و ماهی خال مخالی را سه بار در هفته بخورید. به جای گوشت در وعده های غذایی خود، ماهی سفید کم کالری مثل ماهی کاد و ماهی پهن را جایگزین کنید.

بهترین روش خوردن ماهی

سالمون تازه، ساردین، ماهی خال مخالی، شاه ماهی و ماهی تن همگی سرشار از اسیدهای چرب می باشند که باعث می شود کمتر دچار لخته خون شوید و خطر بیماری قلبی و عروقی را کاهش می دهد. آنها همچنین برای تولید پروستاگلاندین ضد التهابی مفید می باشند که می تواند به وضعیت های پوستی مثل سپوریازیس و اگزما کمک کند.

صدف ها: با ۵۹ گرم زینک در ۱۰۰ کیلوگرم، غنی ترین منبع زینک می باشند. زینک برای سلامتی پروستات مردان و تقویت قوای جنسی آنها بسیار مفید است.

تن کنسرو شده در آب شور: اکثر این چربی های ضروری در طول فرایند کنسرو سازی از بین می روند. اما تن ماهی یک غذای پروتئین دار بالا با تنها ۹۹ کالری و کمتر از یک گرم چربی در هر ۱۰۰ گرم می باشد.

فیله ماهی کباب شده: یک جفت فیله ماهی تنها به شما ۱۰۰ کالری و ۷ گرم چربی می دهد. اما به صورت کبابی نه سرخ شده.

ماهی وایت بیت (Whitebait): منبع عالی کلسیم است بیشتر از نیاز روزانه ی شما کلسیم بدنتان را تامین می کند و ۴۸ گرم چربی در هر ۱۰۰ گرم دارد.

کاد سوخاری شده: ماهی کاد حاوی تنها ۱.۵ گرم چربی است اما وقتی سرخ و سوخاری شود چربی آن به ۲۷ گرم می رسد.

ماهی خال مخالی دودی: درست کردن ماهی خال مخالی با مواد چاشنی گوشت و ماهی محتوای چربی آن را به ۳۴ گرم در ۱۰۰ گرم می رساند و دودی کردن این ماهی به طور قابل توجهی سطح شوری آن را بالا می برد.

منبع : menshealth.co.uk

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه