منبع انرژی تناسب اندام ماهی

منبع انرژی تناسب اندام : ماهی

ماهی برای مراقبت از دو قسمت بدن بسیار ضروری است: مغز شما و اسباب کار شما. ماهی غنی
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
3+

همه می دانیم که ماهی منبع انرژی و برای ما مفید است اما؛

آیا می دانید کدام بهترین است؟

ماهی برای مراقبت از دو قسمت بدن بسیار ضروری است: مغز شما و اسباب کار شما. ماهی غنی از چربی های ضروری است که ۲۰ تا ۳۰ درصد از وزن مغز شما را تشکیل می دهد و منبع فوق العاده ای از مواد معدنی مثل زینک و ویتامین E مورد نیاز برای سلامتی قوای جنسی مردان می باشد. همچنین دارای چربی اشباع شده ی کمی می باشد که برای قلب و عروق شما بسیار مفید است. در اندازه گیری های دقیق نشان داده شده که بدن شما از ماهی، کلسیم نیز دریافت می کند که به شما استخوان های قوی و عملکرد عضلانی خوبی می دهد و همچنین منبع انرژی بالایی می باشد.

چه مقدار ماهی بخوریم؟

ماهی های روغنی مثل ساردین، سالمون و ماهی خال مخالی را سه بار در هفته بخورید. به جای گوشت در وعده های غذایی خود، ماهی سفید کم کالری مثل ماهی کاد و ماهی پهن را جایگزین کنید.

بهترین روش خوردن ماهی

سالمون تازه، ساردین، ماهی خال مخالی، شاه ماهی و ماهی تن همگی سرشار از اسیدهای چرب می باشند که باعث می شود کمتر دچار لخته خون شوید و خطر بیماری قلبی و عروقی را کاهش می دهد. آنها همچنین برای تولید پروستاگلاندین ضد التهابی مفید می باشند که می تواند به وضعیت های پوستی مثل سپوریازیس و اگزما کمک کند.

صدف ها: با ۵۹ گرم زینک در ۱۰۰ کیلوگرم، غنی ترین منبع زینک می باشند. زینک برای سلامتی پروستات مردان و تقویت قوای جنسی آنها بسیار مفید است.

تن کنسرو شده در آب شور: اکثر این چربی های ضروری در طول فرایند کنسرو سازی از بین می روند. اما تن ماهی یک غذای پروتئین دار بالا با تنها ۹۹ کالری و کمتر از یک گرم چربی در هر ۱۰۰ گرم می باشد.

فیله ماهی کباب شده: یک جفت فیله ماهی تنها به شما ۱۰۰ کالری و ۷ گرم چربی می دهد. اما به صورت کبابی نه سرخ شده.

ماهی وایت بیت (Whitebait): منبع عالی کلسیم است بیشتر از نیاز روزانه ی شما کلسیم بدنتان را تامین می کند و ۴۸ گرم چربی در هر ۱۰۰ گرم دارد.

کاد سوخاری شده: ماهی کاد حاوی تنها ۱.۵ گرم چربی است اما وقتی سرخ و سوخاری شود چربی آن به ۲۷ گرم می رسد.

ماهی خال مخالی دودی: درست کردن ماهی خال مخالی با مواد چاشنی گوشت و ماهی محتوای چربی آن را به ۳۴ گرم در ۱۰۰ گرم می رساند و دودی کردن این ماهی به طور قابل توجهی سطح شوری آن را بالا می برد.

منبع : menshealth.co.uk

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.
به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۸۸دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۷دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۸۶دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۵۴۲دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۳۵دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۴۳۱دیدگاه

ارسال دیدگاه