سردرگمی در مصرف کربوهیدرات

میزان مصرف کربوهیدرات  یکی از متداول ترین پرسش هایی که در مورد کاهش چربی بدن پرسیده می شود

میزان مصرف کربوهیدرات

 یکی از متداول ترین پرسش هایی که در مورد کاهش چربی بدن پرسیده می شود این است که چه مقدار کربوهیدرات باید خورده شود. سردرگمی از رژیم های کم کربوهیدرات و بدون کربوهیدرات نشات می گیرد. حقیقت این است که دنبال کردن رژیم های کم کربوهیدرات به مدت طولانی می تواند خطرناک باشد زیرا بدن شما به غذاهای گیاهی و فیبر که از سبزیجات و میوه ها تهیه می شود نیاز دارد. همچنین مغز از کربوهیدرات برای انرژی استفاده می کند. کربوهیدرات کم می تواند باعث شود بدن شما صاف (لاغر) به نظر برسد، به خاطر اینکه ذخیره های گلیگوژن و مایعات کمی در عضلات نگه داشته می شود.

پس مصرف بهینه کربوهیدرات چه مقدار است؟ مقدار ایده آل برای شما به فعالیت تان و همچنین به درصد پروتئین و چربی که باید بخورید بستگی دارد. برای مثال ذخیره های بدن ۳۰۰ تا ۴۰۰ گرم گلیکوژن از کربوهیدرات است. مقدار کربوهیدرات که باید هر روز بخورید به مقدار کالری که می سوزانید بستگی دارد.

سردرگمی در مصرف کربوهیدرات

اگر تمرین با وزنه یا کاردیو انجام می دهید باید ۲۰۰ گرم کربوهیدرات در ۲۴ ساعت بخورید تا هرچه که سوزانده اید را بگردانید . بدن را به صورت نرمال خود حفظ کنید اما نباید بیشتر از آن مصرف کنید زیرا بیشتر از این مقدار به صورت چربی در بدن ذخیره می شود.

اگر فعالیت گلیکوژن سوزی شدیدی ندارید مصرف کربوهیدرات شما باید خیلی کم باشد چون در غیر اینصورت به جای استفاده از آن به عنوان انرژی، در بدن بعنوان چربی بد ذخیره می شود.

به کربوهیدرات به عنوان انرژی برای فعالیت خود فکر کنید اما میوه ها و سبزیجات را برای سلامتی در نظر داشته باشید. مصرف آنها را کم نکنید اما به اندازه ای بخورید که نیاز انرژی شما تامین شود.

منبع : http://www.ironmanmagazine.com/carb-confusion/

خبرهای خوب برای کسانی که کربوهیدرات مصرف نمی کنند

قطع کردن کربوهیدرات به طور کلی به عنوان سریع ترین و موثرترین راه برای کم کردن وزن است، البته قطع کردن کربوهیدرات شما را نیز ضعیف، تنبل و سست می کند. اطلاعات جدید نشان می دهد که کاهش مصرف کربوهیدرات طی یک دوره کوتاه مدت قدرت و نیروی شما را کاهش نمی دهد. مقاله ای در مجله تحقیقاتی قدرت و شایسته سازی، مردان و زنان ورزشکار را بررسی کردند که یک گروه رژیم ۴۰ درصد کربوهیدرات و گروه دیگر رژیم ۵ درصد کربوهیدرات داشته اند. آنهایی که در گروه دوم بودند مصرف کالری روزانه خود را با خوردن چربی و پروتئین بیشتر حفظ کردند. بعد از اتمام هفت روز، گروهی که کربوهیدرات خود را کم کرده بودند به طور قابل توجهی وزن کم کردند اما در قدرت و نیرو به اندازه ی گروهی بودند که کربوهیدرات زیاد مصرف کرده بودند. قدرت و نیروی آنها طی تست هایی مثل پرش های عمودی، پرس سینه و اسکوات مورد تست قرار گرفت.

محدود کردن کربوهیدرات در کوتاه مدت برای ورزشکاران رده های وزنی یا هرکسی که می خواهد مدتی لاغر بنظر برسد بدون خطرات ناشی از کم شدن بیش از حد آب بدن، استراتژی هوشمندانه ای می باشد.

منبع : http://www.ironmanmagazine.com/good-news-for-carb-cutters/

به اشتراک بگذارید:

ثبت دیدگاه