فهرست مطالب

بیایید با یکی از بهترین سبزیجات دنیا آشنا شویم:

شاید کلم بروکلی (کلم فندقی)، در میان خانواده کلم ها از کمترین محبوبیت برخودار باشد، اما از سوی کارشناسان تغذیه بعنوان یکی از بهترین سبزیجات و سالم ترین غذاهایی شناخته می شود که می توانید در اختیار بدن تان قرار دهید. اگر تا به حال از این نوع کلم اجتناب می کردید یا آن را نادیده می گرفتید، وقت آن است که در این زمینه تجدید نظر کنید چون آنها غنی از مواد مغذی هستند و می توانید با شیوه طبخی که در اختیارتان گذاشته ایم، طعم خوبی در آن ایجاد کنید. کلم بروکسل انتخابی ایده آل است، بخصوص برای کسانی که تحت رژیم های کم کالری هستند، یک وعده ۱۰۰ گرمی از آن، تنها ۳۶ کالری در اختیار شما می گذارد، بدون هیچ مقدار چربی، کلسترول یا سدیم. بیشترین ویتامینی که در اختیارتان می گذارد، ویتامین c است، که محققان بر این باورند اهمیت زیادی برای سلامتی افراد دارد، مقدار قابل توجهی ویتامین k هم در اختیارتان می گذارد، که نقش مهمی در حفظ کلسیم در استخوان های شما دارد.

به یاد داشته باشید وقتی قصد خرید این نوع کلم را دارید تنها انواعی را که برگ های سبزی دارند انتخاب کنید و مراقب باشید هیچ برگ زردی نداشته باشد که بر اساس نظر کارشناس تغذیه مطرح و سخنگوی آکادمی تغذیه – رات فرچمن – این نشان دهنده پژمرده و پلاسیده بودن کلم است و بخشی از ریزمغذی های خود را از دست داده است در مقابل می گوید از حشرات ریزی که معمولا در لابه لای برگ های کلم فندقی دیده می شود، هراسی نداشته باشید، براحتی با شستن مناسب این حشرات شسته می شوند.

دستور پخت خوراک کلم و سبزیجات:

مواد لازم:

دو قاشق روغن زیتون

نمک و فلفل به مقدار دلخواه

آویشن و ادویه جات به مقدار دلخواه

۲۰۰ گرم کلم بروکسل خرد شده

۱۰۰ گرم گوجه فرنگی گیلاسی

۱۰۰ گرم فلفل دلمه ای خرد شده

سبزیجات معطر به مقدار دلخواه

دو قاشق روغن را داخل تابه متوسطی ریخته، نمک، فلفل، کلم و فلفل دلمه ای خرد شده را اضافه کنید. شعله گاز را در حد متوسطی قرار دهید و تفت دهید تا وقتی کلم ها کمی طلایی شوند. سپس گوجه فرنگی ها را اضافه کنید و پس از کمی تفت دادن، آویشن و سایر ادویه جات را اضافه کرده، درب تابه را بگذارید تا به مدت ۱۵ دقیقه پخته شود. پس از آن خوراک کلم شما آماده خواهد بود.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه

2 دیدگاه در “معرفی یکی از بهترین سبزیجات دنیا

ارسال دیدگاه