فهرست مطالب

مکمل روغن ماهی

اگر یک عیب در مورد شیوه ی زندگی جامعه ی ورزشی فیزیک وجود داشته باشد این است که اغلب آنها به جای سلامتی و طول عمر بیشتر بر روی زیبایی اندام خود تاکید دارند. به همین دلیل است که باید خوردن مکمل روغن ماهی خود را شروع کنند. تحقیقات زیادی نشان داده که این مکمل سلامتی و عروق را به روش های متعددی بهبود می بخشد.

  1.  قرص روغن ماهی چربی خون به خصوص در کاهش تری اسیل گلیسرول پلاسما را بهبود می بخشد. سطح تری اسیل گلیسرول بیشتر برای پیش بینی خطر بیماری عروق کرونر شناخته شده است.
  2. این مکمل مانع تجمع پلاکت بر روی دیواره های شریانی می شود. سطح بالای پلاکت می تواند به لخته شدن خون و فشار خون بالا منجر شود. DHA/EPA آزاد شدن نیتریک اکسید (NO) را از سلول ها تحریک می کند. NO منجر به تاخیر خون سیاهرگ می شود که جریان خون را بهبود و فشار خون را کاهش می دهد.
  3. روغن ماهی بدن را در برابر آریتمی بطنی محافظت می کند. قلب می تواند اسیدهای چرب امگا ۳ را آزاد کند و از تپش قلب جلوگیری می کند که می تواند منجر به ایست قلبی شود.
  4. روغن ماهی چندین مزیت کم شناخته شده دارد. این مکمل پشتیبان محکمی برای سلامت استخوان ها می باشد و مانع از دست رفتن تراکم مواد معدنی استخوان ها می شود. اگر شما اسیدهای چرب امگا ۶ بسیار زیادی مصرف کنید می تواند اثری معکوس داشته باشد پس مصرف امگا ۶ خود را کم کنید و مصرف امگا ۳ را بالا ببرید.

مکمل امگا ۳ همچنین به داشتن خلق و خوی بهتر و همچنین در درمان اختلالات روانی و کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و زوال دیر رس عقل کمک می کند. هنگامی که رژیم دارید گاهی اوقات عوارض جدی بر خلق و خوی دارد. اما مصرف مکمل روغن ماهی می تواند باعث افزایش سروتونین می شود که نشان داده این هورمون تولید کننده ی حس خوب است و به کنترل استرس کمک می کند.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه