فهرست مطالب

مزیت هر روز موز خوردن

موز یک میوه ی عالی و کامل است رنگ آن به شما می گوید که چه موقع رسیده است. موز دارای طعم خوشمزه ای است که تقریبا همه از آن لذت می برند و مهمتر از همه اینکه دارای مواد مغذی مفیدی است.

چه موز دوست داشته باشید چه به دنبال دلیل بیشتری برای مصرف این میوه هستید در اینجا شش مزیت مهم درباره ی خوردن موز به طور منظم برای شما گذاشته ایم.

  • موز به شما کمک می کند راحت تر نفس بکشید

تقریبا ۲۶ میلیون آمریکایی از آسم رنج می برند و منجر به بیماری مزمن در میان کودکان شده است. اما برای جلوگیری از آسم کاری به سادگی خوردن یک موز در روز است. تحقیقی در کالج امپریال لندن نشان داده که کودکانی که حداقل یک موز در روز می خورند ۳۴ درصد کمتر از کسانی که کمتر موز می خورند خس خس سینه دارند. اگر به دنبال راهی برای جلوگیری از علایم مربوط به آسم و نفس کشیدن بهتر هستید، هر روز یک موز بخورید.

  • موز به کنترل قند خون کمک می کند

فشار خون بالا یک قاتل خاموش است. اثرات آن شامل آنوریسم، گرفتگی عروق، بیماری قلبی، بیماری های مغزی، سکته مغزی و نارسایی کلیه می باشد. یک راه برای کاهش فشار خون خود مصرف پتاسیم بیشتر است. این ماده مغذی به وفور در موز یافت می شود. یک موز سایز متوسط حاوی ۱۲ درصد مقدار مصرف پتاسیم روزانه ی شماست. نوع پتاسیم یافت شده در موز برای کاهش فشار خون موثر است.

  • موز به کنترل اشتها کمک می کند

موزها منبع عالی فیبر هستند. یک موز سایز متوسط ۱۲ درصد از میزان مصرف فیبر روزانه ی شما را تامین می کند. یک رژیم غذایی دارای فیبر بالا مزیت های زیادی دارد. طبق تحقیقات مایوکلینیک موز کمک می کند تا جریان دفع مدفوع نرمال شود، سطح کلسترول پایین بیاید، قند خون کنترل شود، سلامت روده حفظ شود و برای رسیدن به وزن سالم موز بسیار کمک کننده است. مرکز سلامت عمومی هاروارد اعلام کرد فیبر برای کاهش خطر بیماری قلبی، دیابت و بیماری های قلبی عروقی مفید است.

یکی از جالب ترین اثرات فیبر این است که هضم غذا را کند می کند که این کار به شما کمک می کند بعد از خوردن غذا احساس سیری طولانی مدتی داشته باشید. این برای کسانی که می خواهند کالری را قطع کنند و وزن کم کنند بسیار عالی است یا برای کسی که می خواهد تا موقع شام عصرانه ای بخورد موز وعده ی عالی می باشد.

  • موز به دفع سرطان کمک می کند

طبق موسسه تحقیقات سرطانی آمریکا، فیبر در رژیم غذایی به طور قانع کننده ای خطر ابتلا به سرطان روده ی بزرگ را کاهش می دهد و ویتامین C موز حدود ۱۷ درصد ویتامین روزانه شما را تامین می کند. میوه ها در کل احتمالا خطر ابتلا به سرطان های شش، مری، دهان، معده، حلق و حنجره را طبق یافته های این موسسه کم می کنند.

  • موز یک نوشیدنی ورزشی ضروری درقالب میوه است

اگر شما به دنبال یک وعده ی عالی برای قبل و بین تمرینات خود هستید موز بهترین وعده است. خوردن موز در طول تمرین طولانی به عملکرد سوخت و ساز و همچنین نوشیدنی های ورزشی کمک می کند.

تحقیقات نشان می دهد که شما می توانید منابع کربوهیدرات سالمتری قبل و بعد از ورزش داشته باشید که عملکرد ورزشکار را مثل یک نوشیدنی ورزشی تحت تاثیر قرار می دهد.

کربوهیدرات های موجود در موز می تواند سریعا به انرژی تبدیل شوند و پتاسیم بالای موجود در موز می تواند مانع از دست دادن آب در بدن شود. موزها همچنین دارای مواد مغذی متعددی (مثل آنتی اکسیدان، فیبر، و ویتامین های B6) می باشند که معمولا در نوشیدنی های ورزشی یافت نمی شود.

  • موز استخوان های قوی تری می سازد

 محتوای پتاسیم بالای موز باعث شده موز غذای خوبی برای افرادی که به دنبال ساخت استخوان های قوی تر و سالمتر هستند باشد. افزایش مصرف غذاهای غنی از پتاسیم می تواند از پوکی استخوان جلوگیری کند. تحقیقی در سال ۲۰۰۸ نشان داد که رژیم دارای پتاسیم بالا و غذاهای دارای کربونات به طور چشمگیری تغیر پذیری استخوان را کاهش می دهند. موز همچنین حاوی ۱۶ درصد مصرف روزانه منیزیم است، منیزیم ماده ی غذایی است که به جلوگیری از آرتروز و پوکی استخوان کمک می کند.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه