برای چربی سوزی کالری را ناگهانی کاهش ندهید.

برای چربی سوزی ، کالری را ناگهانی کاهش ندهید کاهش ناگهانی کالری ممنوع کاهش ناگهانی کالری مصرفی با

برای چربی سوزی ، کالری را ناگهانی کاهش ندهید

کاهش ناگهانی کالری ممنوع

کاهش ناگهانی کالری مصرفی با ترشح هورمون کورتیزول باعث واکنش اعلام گرسنگی و ذخیره چربی می شود. مطالعه انجام شده حاکی از آن بود زنانی که کالری مصرفی خود را به منظور کاهش وزن به طور چشمگیری پایین می آوردند نسبت به گروه دیگری که تنها کالری مصرفی خود را کنترل می کردند با افزایش ترشح هورمون کورتیزول رو به رو شدند.

شکی نیست برای از دست رفتن چربی بدن کالری دریافتی باید کاهش یابد، اما چگونگی درک شما از کاهش کالری مصرفی بسیار مهم است. به جای کاهش کالری مصرفی سعی در جایگزینی مواد سودمند به جای مواد غذایی مضر کنید. هرگز گرسنگی نکشید. بعضی غذاها نیاز به انرژی بیشتر برای هضم دارند. به طور مثال پروتئین به انرژی بیشتری برای هضم نیار دارد پس می تواند منبع خوبی برای رژیم غذایی شما باشد.

اگر ۵۱ دقیقه با سرعت ۱۳ کیلومتر در ساعت روی تردمیل بدوید حدود ۸۶۰ کالری می سوزانید.

با لیپوساکشن به استقبال بیماری های قلبی بروید

لیپوساکشن یکی از متدوال ترین عمل های داوطلبانه در جهان است. متاسفانه آسان ترین راه بهترین راه نیست و محققان در سائوپائولو برزیل از افزایش چربی های احشایی ناشی از لیپوساکشن چربی های سطح شکم خبر دادند. چربی احشایی که علامت خطری بر ابتلا به امراض قلبی، عروقی است که با انجام لیپوساکشن شدت می یابد و محققان تنها راه مبارزه با افزایش آن را ورزش منظم روزانه بیان کردند. افرادی که عمل لیپوساکشن انجام داده اند باید همواره به ورزش روزانه بپردازند تا بتوانند از این طریق از پیشرفت چربی احشایی و به تبع آن از افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی جلوگیری کنند.

کدام رژیم کربوهیدراتی مناسب است؟

دانشمندان دانشگاه کنتاکی به این نتیجه رسیدند افراد چاقی که تحت رژیم کم کربوهیدرات قرار می گیرند (بمدت ۶ ماه) تقریبا ۲ برابر بیشتر از آنهایی که رژیم پرکربوهیدرات، کم چربی دارند وزن و چربی کم می کنند. این بررسی نشان داد که افراد دارای اضافه وزن با رژیم های کم کربوهیدرات وزن بیشتری نسبت به رژیم های پر کربوهیدرات طی دوره ۶ ماهه کم می کنند و احتمال بروز حملات قلبی در آنها اضافه نمی گردد. این در حالی است که رژیم ها از لحاظ کالری با هم برابر بودند. نتیجه ای که می توان گرفت این است که رژیم های پر پروتئین میتوانند کنترل گرسنگی یا افزایش سرعت سوخت و ساز بهتر از رژیم های پر کربوهیدرات کمک کنند.

 

حذف چربی، اشتباه رایج رژیم های غذایی

حذف یک یا چند وعده غذایی در طول روز و یا حذف کامل چربی از رژیم غذایی باعث ایجاد میل شدید به خوردن آن در بدن می شود. بخشی از غشای سلولی مستقیما از چربی تشکیل شده و هرگز نمیتوان این عنصر مهم سلولی را با مواد دیگر جایگزین کرد. در نتیجه برای داشتن رژیم غذایی متعادل وعده های غذایی خود را در فواصل ۳ تا ۵ ساعت تنظیم کنید و هر وعده را با اضافه کردن کمی چربی سودمند غنی کنید. استفاده از زیتون، املت و آووکادو، تست نان سبوس به همراه کره بادام، اسموتی با آب نارگیل مواردی از چربی های سودمندی هستند که برای حل این مشکل میتوانید از آن ها بهره مند شوید.

به اشتراک بگذارید:

ثبت دیدگاه