فهرست مطالب

فرآیند عضله سازی و ریکاوری شما به وسیله پروتئین وی بسیار تحت تاثیر قرار می گیرد. این پروتئین به مراتب نسبت به بقیه اشکال پروتئین در آماده کردن بدنتان با آمینواسید عالی برای عضله سازی، قدرت و ریکاوری برتری دارد.

بدنسازها و ورزشکاران حرفه ای به خاطر خواص هضم سریع پروتئین وی بیشتر به این نوع پروتئین اعتماد دارند. به این دلیل است که شیک پروتئین می نوشند ولی کمتر از مرغ و ماهی استفاده می کنند. مصرف روزانه پروتئین باید فراتر از سهمیه هر روزتان باشد.

باید از منابع گوناگونی استفاده کنید پروتئین وی که از شیر گرفته می شود بهترین منبع پروتئین است.

اجازه دهید توضیح دهیم که چرا مکمل های پروتئین وی از غذاهای طبیعی حاوی پروتئین گاهی اوقات بهتر هستند؟

ارزش بیولوژیکی

پروتئین وی بالاترین ارزش بیولوژیکی هر پروتئین را دارد. ارزش بیولوژیکی تعیین می کند چه مقدار از پروتئینی که مصرف می شود، جذب بدن می شود. اگر ارزش بیولوژی یک پروتئین ۱۰۰ باشد یعنی کل پروتئین جذب شده است.

جالب است بدانید تخم مرغ ارزش بیولوژیکی ۱۰۰ را دارد و پروتئین وی ۱۰۴ است.

آمینو اسید

پروتئین ها مولکول های بزرگی هستند که متشکل از زنجیره آمینو اسید می باشند. بعضی از آمینو اسیدها مسئول رشد ناخن و پوست هستند و برخی برای تولید هورمون می باشند و بعضی دیگر مسئول رشد عضله و ریکاوری هستند.

اگر غذاهای طبیعی غنی از پروتئین مثل مرغ، ماهی یا تخم مرغ بخورید تمامی آمینواسیدهای مورد نیاز برای سلامتی بدن را دریافت می کنید. به همین دلیل است که این مواد غذایی باید همیشه در رژیم غذایی تان باشد و به یاد داشته باشید که مکمل ها فقط برای کمک به رژیم غذایی شما هستند.

اما گاهی اوقات پروتئین وی از بقیه منابع پروتئین برتر است چون پروتئین وی براحتی قابل هضم و سریعا جذب بدن می شود. وقتی تمرین استقامتی خود را تمام می کنید بدنتان به اسید آمینه های خاصی نیاز دارد تا فرآیند ریکاوری را شروع کند و چیزی را ترجیم می دهد که سریعتر قابل هضم باشد. پروتئین وی به عنوان یک ماده غذایی بعد از تمرین بسیار ایده آل است چون سریعا جذب می شود و مورد استفاده بدن قرار می گیرد.

هضم

سریعترین پروتئین قابل هضم است و خیلی سریعتر از تخم مرغ، پروتئین شیر یا دیگر پروتئین ها جذب بدن می شود، بعد از تمرین، بدن از گلیکوژن محروم می شود و میزان سنتز پروتئین را کاهش می دهد و میزان تجزیه پروتئین را افزایش می دهد. مصرف منبع پروتئین وی به طور موفقیت آمیزی این روند را بر عکس می کند.

پروتئین وی، بهترین نوع پروتئین با حداقل چربی و کربوهیدرات را دارد. دیگر غذاهای پروتئینی مثل مرغ یا تخم مرغ می تواند مقدار چربی بالایی داشته باشند و منابعی مانند شیر یا ماست دارای کربوهیدرات بالایی می باشند.

منبع: مجله اینترنتی muscleprodigy

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه

4 دیدگاه در “پروتئین وی در مقابل غذاهای طبیعی، کدام بهتر است؟

ارسال دیدگاه