فهرست مطالب

فواید مصرف ماهی بر کسی پوشیده نیست و توصیه پزشکان به خوردن ماهی، آن هم دوبار در هفته، نشان از خواص فراوان آن دارد.

اما خیلی ها صرفا به علت دلچسب نبودن طعم و بوی ماهی، این منبع غذایی مغذی را از رژیم شان حذف می کنند. اگر شما هم دلایلی از جمله طعم ناخوشایند و مشکل طبخ آن را دارید و به همین دلیل ترجیح می دهید ماهی ها از سر سفره تان حذف کنید، پیشنهاد می کنیم با کمک متخصصان و کارشناسان غذایی طوری ماهی را طبخ کنید که هم طعم خوبی داشته باشد و هم با خوردن آن سوخت لازم را به عضلات گران قیمت تان برسانید و سلامت خود را تضمین کنید.

سالمون گریل شده با آوکادو، میگو و سس ذرت گریل شده

مواد لازم برای ۲ نفر

فیله سالمون (سالمون سفید) هر کدام ۴۵۰ گرم: ۲ عدد

نمک و فلفل سیاه: مقدار لازم

ذرت دانه شده: ۱ عدد

روغن زیتون: ۱ قاشق غذا خوری

سیر خرد شده: ۱ قاشق غذاخوری

میگو خرد شده: ۱/۴ پیمانه

سس سفید: ۱/۴ فنجان

آوکادو خرد شده: ۱ عدد

کره: ۱ قاشق غذاخوری

جعفری خرد شده

ظرف نچسب برای پخت ماهی

گریل را روشن کرده و با روغن ظرف پخت را اسپری کنید. سپس ماهی را با نمک و فلفل طعم دار کنید و فیله را روی گریل گذارید با شعله بالا به مدت دو دقیقه بپزید و هر چند وقت یکبار ماهی را از روی سیم گریل بردارید تا نچسبد، وقتی که دیکر نمی چسبد یعنی پخته است و جابجا کنید تا شکل گریل قشنگی روی ماهی بیفتد. سپس شعله را کم کنید و ۵ تا ۱۰ دقیقه دیگر سالمون را با حرارت ملایم بپزید و سپس به مدت ۳ تا ۴ دقیقه از روی آتش بردارید.

سس: ذرت را در تابه ای که با نمک و فلفل آغشته کردید، بریزید. سپس ذرت را ۲ تا ۳ دقیقه روی گریل داغ بپزید و بعد از روی آتش برداشته و بگذارید سرد شود و دانه های ذرت را از روی آن ببرید. یک تابه کوچک را روی حرارت ملایم بگذارید و روغن زیتون و سیر به آن افزوده و یک دقیقه بجوشانید و سپس روی میگو و ذرت بریزید و وقتی که رنگ میگوها صورتی شد سرکه را به آن بیفزایید و بگذارید سس بجوش بیاید. آوکادو را به مواد فوق افزوده و بگذارید بجوشد. سپس آن را از روی حرارت برداید و کره را به آن بیفزایید تا آب شود. سس را روی بشقاب بریزید و سالمون را روی آن بگذارید و با جعفری تزیین کنید.

ارزش غذایی

کالری: ۶۳۷

چربی: ۳۸ گرم

پروتئین: ۵۷ گرم

فیبر: ۷ گرم

کربوهیدرات: ۱۵ گرم

سدیم: ۱۹۲ میلی گرم

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه