برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

با این خوراکی ها چربی بسوزانید

با اضافه کردن این خوراکی ها در رژیم غذایی تان میتوانید به بالا رفتن چربی سوزی بدن کمک کنید. البته استفاده از این نوع خوراکی ها هرگز جایگزین فعالیت های ورزشی نخواهد بود.

فلفل قرمز: تحقیقات نشان داده کاپیسین موجود در فلفل تند به ساختارهای پروتئینی امکان تجزیه چربی ها را می دهد.

ماهی: مصرف ماهی هورمون لپتین را در بدن تحت تاثیر قرار می دهد. این هورمون به طور مستقیم بر روند متابولیسم بدن در جهت سوزاندن و یا تجزیه چربی موثر است.

گوشت: پروتئین با تاثیر گرمازایی باعث سوزاندن کالری بیشتری برای هضم آن می شود. این تاثیر با مصرف گوشت های کم چرب مثل مرغ و ماهی شدت می یابد.

چای سبز: ماده موجود در چای سبز به نام کاتچین باعث بالا رفتن متابولیسم می شود.

گریپ فروت: گریپ فروت باعث کاهش میزان انسولین در بدن می شود. کاهش انسولین مانع از ذخیره قند به عنوان چربی در بدن شده و میزان اشتها را در بدن تعدیل می کند.

۲۹۰ واحد، کالری است که یک نفر می تواند طی ۳۰ دقیقه پیاده روی صحیح با سرعت ۵/۵ الی ۶/۵ کیلومتر در دقیقه بسوزانید.

  • چربی سوزی بدون تمرین هوازی

بهترین شیوه وزنه زدن برای کمک به چربی سوزی بیشتر استفاده از وزنه های سنگین تر و عضله سازی بیشتر با بالا بردن قوای عضلانی است. این حرکات مانند اسکوات، ددلیفت و پرس سرشانه با استفاده از گروه عضلانی شامل عضلات اصلی بدن باعث بهره گیری هر چه بیشتر انرژی می شوند.

به کارگیری چندین عضله در یک حرکت به ویژه در زمان انجام تمرین با شدت بالا باعث بالا بردن روند چربی سوزی حتی پس از اتمام تمرین می شود.

  • پیش به سوی چای سبز!

یک مطالعه در دانشگاه پزشکی توهوکو ژاپن نشان داد مصرف ۵ فنجان یا بیشتر چای سبز در طول روز می تواند عمر طولانی تر را به شما بدهد و شما را از ابتلا به بیماری های متعدد دور سازد. چای سبز می تواند به خوبی از بروز سرطان ها جلوگیری کند، با بیماری آلزایمر مقابله کند و نرخ سوخت و ساز بدن را نیز تا حد قابل توجهی کاهش دهد. چای های دیگری نظیر چای معمولی، سیاه، میوه ای هم می توانند خاصیت آنتی اکسیدانی در کاهش هورمون های استرس زا داشته باشند و به بهبود شرایط ایمنی بدن کمک کنند، سعی کنید فنجان های نوشیدنی روزانه را حتما به چای اختصاص دهید.

آشنایی با خواص چای سبز

  • خوراکی ها برای چربی سوزی

در تحقیقاتی که نتایج آن در نشریات معتبر علمی درج شده است، کراتین می تواند به خوبی روند چربی سوزی را سرعت بخشد. در بررسی روی گروهی از مردان که به مدت دو هفته روزی ۲۰ گرم کراتین مصرف می کردند، مشخص شد افراد این گروه به مراتب متابولیسم سریع تری نسبت به کسانی که این مقدار کراتین را مصرف نمی کردند، داشتند. شلید این خبر بیشتر از همه بدنسازانی را خوشحال کند که مشغول آماده سازی برای مسابقات هستند. نه تنها کراتین می تواند به بالا بردن سطح انرژی و قدرت در بدن کمک می کند، بلکه می تواند در بازی چربی سوزی نیز نقش خوبی ایفا کند.

  • لوبیا و کنترل قند خون

اگر قصد استفاده از حجم بالایی از مواد غذایی با شاخص گلیسمیک بالا شامل برنج سفید یا پاستا را دارید، مقداری لوبیا به آن اضافه کنید. جدا از مزه مطلوب لوبیا در غذا، این ماده غذایی به کننترل قند خون در هنگام مصرف کربوهیدرات ها و همچنین بعد از آن کمک کرده و طبق تحقیقات انجام شده تا حدود ۳۵ درصد خطر سندرم متابولیک را پایین می آورد.

لوبیا با کمک به تولید پروپیونات ها باعث کنترل بالا رفتن قند خون می شود. با خوردن لوبیا، عدس و نخود فرنگی پخته تا ۵۰ درصد افزایش قند خون ناشی از مصرف کربوهیدرات های ساده را کنترل کنید.

  • هر آنچه در خوراکی ها از یک میان وعده میخواهید

در تحقیقی که سال گذشته در نشر اروپایی مطالعات تغذیه انجام شد بادام را به عنوان میان وعده ای کامل معرفی کرده است. بادام با خاصیت کنترل اشتها بدون بالا بردن قند خون و بدون تاثیر بر اضافه وزن، میان وعده ای مناسب برای رژیم غذایی تان خواهد بود. بادام دارای بهترین نوع چربی،‌ پروتئین، ویتامین ای، کلسیم، آهن و منیزیم است. مانند دیگر آجیل ها، بادام دارای اسید فیتیک است که باعث جلوگیری از جذب آهن و برخی مواد معدنی می شود. برای خنثی کردن هر چه بیشتر اسید فیتیک می توانید قبل از مصرف بادام را ۸ الی ۲۴ ساعت در آب خیس کنید که باعث طعم بهتر و خضم راحت تر آن نیز خواهد شد.

پژوهش زیادی نشان داده که ۳۷ درصد از افرادی که در طول روز چرت های کوچک می زنند، کمتر بیمار می شوند. این تحقیقات نشان می دهند استراحت در بین روز سلامت دستگاه ایمنی را بالا می برد و همین تقویت سیستم ایمنی بدن، یعنی بالا رفتن توانایی های ورزشکار در زمان کار.

  • با بیوتین از پوست و مو محافظت کنید

بیوتین که با یام ویتامین اچ نیز شناخته می شود سبب تبدیل چربی، کربوهیدرات و پروتئین های موجود در غذا به انرژی مورد نیاز سلولی می شود. بیوتین نقش اساسی در عملکرد اسیدهای چرب محافظ موها و پوست دارد و در ثابت نگه داشتن قند خون تاثیر گذار است.

کمبود بیوتین در بدن منجر به اگزما و مشکلات پوستی می شود. تهوع، ریزش مو و طاسی، خشکی پوست و بی اشتهایی از دیگر پیامدهای کمبود بیوتین در بدن است. مصرف روزانه ۲.۵ میلی گرم بیوتین به حفظ سلامت پوستی و موهای شما کمک می کند. سفیده تخم مرغ، بادام، دانه سویا، ماست و بادام زمینی از منابع غنی از این ویتامین است.

  • ویتامین ای و تقویت کبد

محققان با انجام مطالعاتی در دانشگاه ویرجینیا به این نتیجه رسیدند که مصرف مواد غذایی غنی از ویتامین ای باعث کاهش آسیب به سلول های کبدی خواهد شد. ویتامین ای با خنثی سازی پروتئین های آر اس کی که سبب تضعیف عملکرد کبد می شود به کاهش آسیب احتمالی به آن کمک می کند. بهترین منابع تامین ویتامین ای تخمه آفتابگردان، زیتون و کره طبیعی بادام زمینی (عاری از امولسیون کننده ها) می باشد. میزان توصیه شده مصرف ویتامین ای روزانه ۱۵ میلی گرم است که یک دوم فنجان بروکلی شامل ۱.۲ میلی گرم ویتامین ای و هر ۳۰ گرم فندق و تخمه آفتابگردان به ترتیب حدود ۴.۳ میلی گرم و ۶ میلی گرم ویتامین ای در بر دارد.

  • با کیفیت ترین روغن در خوراکی ها

از با کیفیت ترین چربی های غذایی می توان به روغن گردو اشاره کرد. روغن گردو که طعم دهنده مطلوبی برای سالاد، استیک و ماهی است از ۵۹ درصد امگا ۶ و ۱۶ درصد امگا ۳ تشکیل شده است. ۳۵ گرم روغن گردو به اندازه ۵۰ گرم گردو حاوی مواد مغذی و اسیدهای چرب است. روغن گردو مقادیر بالایی از ویتامین های ب۱ ، ب۲ و ب۳، ویتامین ای و نیاسین را برای بدن تامین می کند.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی