فهرست مطالب

در فصل تابستان، استفاده از میوه ها و سبزیجات جهت تامین آب بدن برای همه مفید است، اما برای ورزشکاران ضروری و لازم است. کاهش خستگی، چربی سوزی، افزایش سطح تستسترون و … همگی فواید میوه های برتر تابستانی است که در اینجا معرفی می شوند. با گنجاندن این ۱۰ میوه برتر در سبد غذایی تان به اهداف فیتنسی تان نزدیک می شوید.

  • گیلاس

پس از یک تمرین سنگین بروز التهابات بافتی طبیعی است. گیلاس با داشتن آنتی اکسیدان های قوی، روند ریکاوری و بازسازی سلول های تخریب شده را تسریع می کند. تحقیقات نشان می دهد نوشیدن آب گیلاس پیش از تمرین باعث کاهش التهابات و دردهای عضلانی پس از تمرین می شود.

  • گوجه فرنگی سبز

درست شنیدید؛ گوجه فرنگی حتی زمانی که کاملا نرسیده و سبز رنگ است نیز قابل خوردن استفاده است. گوجه فرنگی سبز مقادیر بالاتری توماتیدین دارد. توماتیدین ماده ایست که از تجزیه گوجه فرنگی در دستگاه گوارش تولید می شود. این ماده مانع از بین رفتن عضلات شده و به ساخت عضله در بدن کمک می کند.

  • هندوانه

این میوه دردهای عضلانی را کم می کند. در تحقیقی مشخص گردید نوشیدن آب هندوانه پیش از تمرین باعث کاهش دردهای عضلانی پس از تمرین می شود. دلیلش فراوانی اسید آمینه ال – سیترولین در هندوانه است. این اسید آمینه همچنین باعث اتساع عروق خونی و در نتیجه پمپاژ خون بیشتر به عضلات می شود.

  • ذغال اخته

لیست میوه های برتر تابستانی ما بدون ذغال اخته کامل نمی شود. این میوه انبار آنتی اکسیدان هاست که خستگی عضلات را به شدت کاهش می دهد. یک فنجان ذغال اخته به نوشیدنی پس از تمرین تان اضافه کنید و از احساس خوش پس از آن لذت ببرید.

  • طالبی

یکی از معدود میوه هایی است که به دلیل فروکتوز کم، یک کربوهیدرات زود جذب محسوب می شود. پس از استراحت شبانه که بدن ساعت متابولیکی اش را دوباره تنظیم می کند، این میوه خوشمزه را با صبحانه پروتئینی تان ترکیب کنید تا ذخایر گلیکوژن تان بازسازی شود.

  • کدو سبز

کدو سبز یا زرد هر دو غنی از ویتامین ها و مواد معدنی به خصوص منیزیم هستند. منیزیم نقش کلیدی در انقباض عضله دارد و از عملکرد اکتین و میوزین کوتاه پشتیبانی می کند. هنگامی انقباض عضله، فیبرهای اکتین و میوزین کوتاه می شود و برای بازگشت عضله به حالت اول، این تارها باید مجدد از هم باز شوند. در صورت کمبود منیزیم این اتفاق نمی افتد و در نتیجه گرفتگی های نا خواسته و دردناک عضلانی رخ می دهد. کدو سبز سرشار از ویتامین B9 (فولات) است که مسوول نجزیه و ریز مغذی هاست.

  • فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای یک محصول تابستانی کامل با رنگدانه ها، ویتامین ها، کپسایسین و آنزیم های مختلف است که هر کدام در سلامت انسان نقش حیاتی و موثر دارد. حتما در سالادها و وعده های غذایی تان در تابستان از فلفل دلمه ای استفاده کنید.

  • برگ چغندر

بله برگ چغندر میوه نیست و جزء سبزیجات سبز برگ محسوب می شود. اما به رگه های روشن در ساقه و داخل برگ ها دقت کنید. این رنگ قرمز به دلیل وجود بتاسیانین و بتاگزانتین است که از ریزمغذی های گیاهی نیرومند هستند. برگ چغندر حاوی منیزیم نیز هست. پس اگر از خوردن کاهو و اسفناج خسته شده اید، این بار برگ چغندر را امتحان کنید.

  • هلو

این میوه سرشار از ویتامین B6، نیاسین، فولات و ویتامین C است. زمانی که ویتامین C در حال کاهش سطح کورتیزول هستند، ویتامین های گروه B به تجزیه پروتئین ها و کربوهیدرات ها کمک می کنند و مجموع این فرایندها منجر به افزایش سطح تستسترون در بدن می شود.

مثبت و منفی کورتیزول

  • فلفل قرمز

تحقیقات نشان می دهد وجود کپاسین فراوان در فلفل قرمز باعث افزایش متابولیسم شده و به رسیدن تان به اندامی تابستانی و ساحلی کمک فراوانی می کند. پس تابستان ها کمی تندی به غذای تان اضافه کنید.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه

1 دیدگاه در “۱۰ میوه برتر تابستانی

ارسال دیدگاه