فهرست مطالب

اینکه سس خردل گزینه بهتری نسبت به سس مایونز است و حتی خواص چربی سوزی دارد، آیا حقیقت دارد؟

بدون شک خردل از نظر فواید بر سس مایونز برتری دارد، خصوصا به این دلیل که سس خالص خردل فاقد چربی است، بر خلاف سس مایونز که در حالت معمول سرشار از چربی های اشباع و کلسترول بالاست. همانطور که شنیده اید، خردل می تواند باعث تقویت سوخت و ساز پایه شما شود (یعنی سرعتی که بدن کالری را می سوزاند).

همزمان با افزایش سرعت سوخت و ساز پایه، بدن کالری بیشتری می سوزاند و کاهش وزن هم سریعتر رخ می دهد. بنابراین وقتی در تلاش برای چربی سوزی هستید، خوب است این اثرات ترموژنیک خردل را در ذهن داشته باشید.
خاصیت دیگر این قبیل عصاره های گیاهی تند و تیز از جمله خردل، تحریک احساس تشنگی است، که باعث می شود به سمت مصرف مایعات بیشتر تمایل یابید.

وقتی مایعات زیادی مصرف می کنید، احساس سیری هم در شما افزایش می یابد و اشتها برای مصرف غذا کاهش می یابد که باز هم می تواند در روند کاهش وزن مؤثر باشد.

خاصیت طبی دیگری که برای خردل ذکر شده کمک به پاکسازی سینوس ها و افزایش جریان خون است.
خردل می تواند در رژیم هر ورزشکاری جای ثابتی داشته باشد، چرا که نقش بسزایی در بهبود طعم غذاها دارد، ضمن اینکه کالری اندک و چربی ناچیزی دارد (سس های خردل ساده در هر قاشق چایخوری، تنها حاوی سه کالری و کمتر از یک گرم چربی، کربوهیدرات و پروتئین است).
در واقع بسیاری از غذاهای بی مزه ای که در طول رژیم استفاده می کنید با افزودن خردل طعم بسیار بهتری خواهد داشت، ضمن اینکه به همراه انواع ساندویچ و کباب هم میتوانید آزادانه به مصرف خردل بپردازید.

می توانید در تهیه غذاهای خود از انواع مختلف خردل استفاده کنید. حتی می توانید با مخلوط کردن پودر خردل، سرکه، کمی شکر و زرد چوبه، سس خردل را خودتان تهیه کنید.
همینطور می توانید از پودر خردل در طبخ غذاهای خود استفاده کنید. چند ساعت قبل از طبخ، مرغ را به پودر خردل آغشته کنید و طعم آنرا بطور قابل توجهی بهبود دهید. همینطور برای مزه دار کردن ماهی و انواع کباب. البته به یاد داشته باشید در تهیه انواع کباب باید در مراحل آخر طبخ سس را به کباب اضافه کنید، چون حرارت مستقیم باعث از بین رفتن طعم آن می شود.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه