بفرمایید شیک پروتئین و سبزیجات

بدنسازان می توانند با مصرف سبزیجات بیشتر در رژیم غذایی خود از مزایای زیادی بهره مند شوند. حتی
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

بدنسازان می توانند با مصرف سبزیجات بیشتر در رژیم غذایی خود از مزایای زیادی بهره مند شوند. حتی می توان سبزیجات را به صورت مایع میل کرد که یک نمونه آن را توضیح می دهیم.
این مخلوط به عنوان یک میان وعده بسیار مفید است و با توجه به اینکه حاوی سبزیجات و فیبر است سرعت هضم آهسته تری دارد یا به عبارتی سرعت هضم پروتئین را کم می کند و برای مدت طولانی تری آمینو اسیدها به جریان خون وارد می شوند. محتویات لازم برای این مخلوط را در ادامه می بینید.

ارزش غذایی :‌

کالری ۲۹۵
پروتئین ۳۲ گرم
کربوهیدرات ۴۰ گرم
چربی ۳ گرم

۱) آب گوجه فرنگی (۱ لیوان)

سال ۲۰۱۲ تحقیقی در ژوزنال تغذیه چاپ شد که در آن گزارش شده بود افرادی که مدت ۵ هفته هر روز آب گوجه فرنگی مصرف کردند، تخریب عضلانی کمتری را تجربه کردند.
آنتی اکسیدان های موجود در گوجه فرنگی مسئول این فایده مهم هستند.

۲) اسفناج (۱ لیوان)

دانشمندان سوئدی اخیرا به این نتیجه رسیدند که سبزی مورد علاقه ملوان زبل (یا همان مرد اسفناجی که همه با کارتون آن آشنایی دارند) می تواند کمک مشخصی به افزایش سایز بازوها کند (البته این یک تمثیل است و منظور رشد عضلانی کلی است). نیترات های موجود در اسفناج و دیگر سبزیجات برگ دار باعث بالا رفتن تولید چربی پروتئین ها در عضلات می شوند و پتانسیل قدرت آنها را بالا می برند.

۳) موز یخ زده (۱ عدد)

این عنصر باعث می شود نوشیدنی شما علاوه بر اینکه طعم شیرین پیدا کند حالت کرمی هم داشته باشد و در نتیجه نوشیدن آن دلچسب می شود. از دیگر فواید موز این است که مقدار مناسبی از پتاسیم بدن را تامین می کند.
پتاسیم الکترولیتی است که به عضلات کمک می کند تا به درستی منقبض شوند.

۴) پروتئین نخود (۱ پیمانه)

لزومی ندارد بدنسازان فقط مکمل پروتئین وی خریداری کنند پروتئین نخود (Pea Protein) حاوی برخی آمینو اسیدهای اساسی برای عضله سازی است از طرفی قابلیت هضم بسیار بالایی هم دارد.
علاوه بر این به شدت، میزان آرژنین پروتئین نخود بالاست، به طوری که در حد پیمانه ۳۳ گرمی حدود ۲ گرم آرژنین موجود است و جالب است بدانیدکه پروتئین نسبتا ارزان قیمتی است.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.
به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۸۴دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۵دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۷۴دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۲۷دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۵۰۲دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۴۱۳دیدگاه

ارسال دیدگاه

6 دیدگاه در “بفرمایید شیک پروتئین و سبزیجات

  1. Avatar
  2. Avatar
    1. نویسنده
      اصغر مرادی
  3. Avatar
    1. نویسنده
      اصغر مرادی
      1. Avatar

ارسال دیدگاه