برنامه بدنسازی

آگهی بدنسازی

سوالات متداول

تماس با ما

درباره ما

نقشه سایت

پروفایل کاربری

logo

برگزاری اولین دوره آموزشی فدراسیون جهانی پرورش اندام IFBB

عباس مشکوه رضوی – اولین دوره آموزشی فدراسیون جهانی پرورش و تناسب اندام (IFBB) هفته گذشته با حضور مربیان برجسته رشته های مختلف ورزشی کشور در تهران برگزار شد.

در این دوره آموزشی پروفسور ماریسیوی برزیلی استاد برجسته فدراسیون جهانی پرورش و تناسب اندام (IFBB) حضور داشت تا به غنای این دوره که برای اولین بار در کشور برگزار می شد افزوده شود.
ماریسیو که برای اولین بار به ایران سفر کرده در حاشیه این دوره در گفتگو با خبرنگار ما گفت: ورزشکاران ایرانی تشنه آموختن هستند و این اشتیاق را در کمتر کشوری می توان یافت.

*حضور در کشورهای دیگر
وی اظهارداشت: ورزشکاران ایرانی با حضور در کشورهای دیگر و صرف هزینه های کلان در این کلاسها شرکت می کردند و خیلی اشتیاق داشتند که به آگاهی شان بیفزایند.
مدرس برزیلی فدراسیون جهانی پرورش و تناسب اندام (IFBB) خاطرنشان کرد: در کلاس های قبلی با ورزشکاران ایرانی آشنا شدم و اکنون می دانم که آنها به چه چیزهایی نیاز دارند بنابراین کلاس هایی که در ایران برگزار می شود در واقع نیاز واقعی ورزشکاران ایرانی است تا بتوانند در رشته ورزشی که فعالیت می کنند و همچنین میدان های جهانی به موفقیت های بیشتری دست پیدا کنند.
*آخرین دستاوردهای علمی جهان
وی با بیان این که هدف ما این است که همه ورزشکاران دنیا از فرصت ها استفاده کنند ادامه داد: در این کلاس ها آخرین دستاوردهای علمی جهان با استفاده از بیومکانیک، روانشناسی و فیزیولوژی ، اندازه های بدن را مانند کوچکی و بزرگی، بلندی و کوتاهی و عمق بررسی می کند که چگونه بر روی حرکات ورزشکار تاثیر می گذارد.
پروفسور ماریسیو با اشاره به فرصت های این دوره های آموزشی افزود: ورزشکاران به طور قطع با حضور در این کلاس ها خیلی زودتر از گذشته به هدفی که در راه آن تلاش می کنند دست خواهند یافت. از سویی ریسک حرکات ورزشی به مراتب کمتر از گذشته می رسد و محیط امنی را برای ورزشکاران ایجاد می کند.
*آسیب بیشتر در ورزش حرفه ای
وی یادآور شد: ورزشکاران هنگامی که به مرحله حرفه ای می رسند بیشتر آسیب می بینند و ریسک های ضربه زدن به بدنشان نیز بیشتر می شود. چون شدت ورزش افزایش می یابد آگاهی از چگونگی کار با وزنه می تواند علاوه بر رشد هرچه سریع تر از آسیب دیدگی ها به میزان چشمگیری بکاهد.
مدرس برزیلی فدراسیون جهانی پرورش و تناسب اندام (IFBB) در پاسخ به سوال خبرنگار ما در مورد تاسیس فدراسیون (WBPF) از سوی برخی کشورها تصریح کرد: در واقع کسانی که این فدراسیون را تاسیس کردند از (IFBB) اخراج شده بودند زیرا براساس قانون عمل نمی کردند. آنها با کارهایی همچون مدرک فروشی که غیر قانونی است از فعالیت در (IFBB) منع شده اند.پروفسور ماریسیو اضافه کرد: دو نفری که مسوول این فدراسیون هستند در سنگاپور و هنگ کنگ تحت تعقیب دادگاه هستند. پس اینها را نمی توان قبول داشت ، بنابراین حذف شدند.
*موفقیت یعنی سخت تمرین کردن
وی خطاب به علاقمندان به این رشته ورزشی گفت: کسانی در این رشته موفق خواهند بود که به خودشان سخت می گیرند و با انگیزه بالا به طور دقیق رژیم غذایی و تمریناتشان را دنبال می کنند.
وی همچنین در خصوص افزایش میزان آگاهی ورزشکاران در کار با وزنه اظهارداشت: کسانی که آگاهیشان را بالا می برند به طور قطع از راه درست و سالم به نتیجه دلخواه می رسند. هرچند بحث ژنتیک هم در این میان خیلی مهم است.
مدرس برزیلی فدراسیون جهانی پرورش و تناسب اندام (IFBB) در خصوص استفاده از مکمل ها در ورزش بدنسازی خاطرنشان کرد: پروتئین WHEY ، کربوهیدرات ها ، کراتین ، BCAA و گلوتامین جزو بهترین و بی ضررترین مکمل های ورزشی هستند که ورزشکاران می توانند زیر نظر مربی آگاه از آنها استفاده کنند.
وی با بیان این که قبل از ورودم به ایران کمی نگران بودم افزود: زندگی ها در ایران خیلی خوب است و ایرانی ها رفتار دوستانه ای دارند. آنها میهمان نواز و مهربان هستند در واقع احساس می کنم در برزیل هستم و به هیچ عنوان احساس غربت نمی کنم.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی