فهرست مطالب

ترشح طبیعی هورمون تستوسترون

۳ حرکت در تمرینات با وزنه وجود دارد که سنگین ترین حرکات با وزنه به حساب می آید و به علت سنگینی آن است که ترشح طبیعی هورمون تستوسترون طبیعی به وجود می آید.
همانطوری که می دانید هورمون تستوسترون باعث افزایش حجم و قدرت عضلات می شود.
حرکات عبارتند از اسکوات هالتر، ددلیفت، پرس سینه هالتر که در ورزش پاورلیفتینگ مجموعه رکورد این ۳ حرکت نتیجه ورزشکار را رقم می زند، البته لازم به توضیح است مبتدیان تا زمانی که عضلات آنها آمادگی لازم را نداشته باشد و تکنیک صحیح حرکت را نیاموخته باشند نباید از حرکات اسکوات هالتر و ددلیفت استفاده نمایند.


اسکوات هالتر

در انجام این حرکت باید از کفش ورزشی مناسب، کشاله بندو کمربند را استفاده نمایید. ابتدا وزنه مناسب را انتخاب نمایید، دستها را طوری از میله هالتر بگیرید که زاویه ساعد و بازوی شما زاویه ۹۰ درجه را تشکیل دهد. سپس تا جایی که ساق و پشت پا شما زاویه ۹۰ درجه را تشکیل دهد پایین می روید. در زمان پایین رفتن دقت داشته باشید آرنج های شما تا جایی که امکان دارد عمود بر زمین باشد و سینه خود را رو به بالا نگه دارید تا از خم شدن کمر جلوگیری نمایید. پس از آنکه زاویه ۹۰ درجه توسط ساق و پشت پای شما تشکیل شد سپس به آرامی به حالت اول برمی گردید و هنگام برخواستن نفس را تخلیه می نمایید.

ددلیفت

در این حرکت هم استفاده از کمربند کفش مناسب و بند لیفت اجباری است. البته بدون بند لیفت هم می توان این حرکت را انجام داد ولی ترجیحا برای اینکه بتوانید حرکت را سنگین تر انجام دهید از بند لیفت استفاده نمایید. سپس با کمک بند لیفت با دسته میله هالتر را محکم بگیرید ، مقاری زانو ها را خم کنید تا فشار از ستون فقرات کمتر شود سپس تا جایی که کاملا عمود بر زمین شوید میله را بالا می آورید. اشخاصی که دارای ناراحتی روی دیسک های خود هستند باید از انجام این حرکات دوری نماید.

پرس سینه هالتر

تقریبا اکثر افراد حتی مبتدی ها با انجام این حرکت آشنایی دارند. روی میز مسطح می خوابید دست ها را کمی بازتر از عرض شانه می گیرید. سپس میله را تا روی سینه پایی می آورید و بعد به حالت اول برمی گردانید.
دقت داشته باشید در تمامی حرکات باید قبل از شروع عضلات خود را کاملا گرم نمایید تا ضریب آسیب دیدگی به حداقل برسد و برای این که بتوانید هورمون های درون ریز را برای ترشح هورموون تستوسترون تحریک نمایید باید از تکرارهای ۶-۱ تکرار با وزنه های سنگین استفاده نمایید و در کنار آن از تغذیه، استراحت و مکمل مناسب بهره ببرید و سایر عضلات بدن را هم با شدت بالا و وزنه های سنگین تحریک نمایید.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه

1 دیدگاه در “۳ حرکت برای افزایش ترشح طبیعی هورمون تستوسترون

ارسال دیدگاه