برنامه بدنسازی

آگهی بدنسازی

سوالات متداول

تماس با ما

درباره ما

نقشه سایت

پروفایل کاربری

logo

هرگز نباید از تمرین پا غافل شوید

– هرگز نباید از تمرین پا غافل شوید :

حتما همه شنیده اید که اسکوات سلطان حرکات است. با این حال این روزها کمتر دیده می شود که در باشگاه های بدنسازی کسی حول و حوش پایه اسکوات مشغول تمرین باشد. شاید دلیلش این باشد که اسکوات در عین حال یکی از سخت ترین حرکات بدنسازی هم بشمار می آید.
مطالعه ای به بررسی آثار سوخت و سازی حرکات پرس سینه با هالتر ،اسکوات کشش سیمکش از بالا و پشت بازو با هالتر پرداخت زمانی که با وزنه ای معادل ۸۰ درصد یک تکرار بیشینه افراد اجرا می شدند. دانشمندان به اندازه گیری پاسخ های متابولیک افراد پس از اجرای هر چهار حرکت پرداختند. مشاهده شد برای اجرای اسکوات ۳.۳ برابر انرژی بیشتری نسبت به پرس سینه با هالتر ،یا پشت بازو با هالتر یا کشش سیمکش از بالا، نیاز است. مشخص شد تنها اجرای اسکوات با ۸۰ درصد یک تکرار بیشینه، ۹ درصد بیش از جلسه تمرینی که شامل سه حرکت دیگر باشد، انرژی فرد را مصرف می کند.
اجرای اسکوات یکی از بهترین راه ها برای افزودن بر حجم عضلات پاست. چنانچه تقریبا هر بدنسازی که پاهای حیرت انگیزی دارد، طرفدار اسکوات است.پرس-سینه باهالتر
مطالعه ی تازه ای که نتایج آن در ژورنال دیابتولوژی و سندرومهای متابولیک منتشر شد، گزارش کرد افزایش توده عضلانی در پاهای افراد با مقدار چربی پایین تنه در ارتباط است . محققان به بررسی چربی بین بافتی ، عضلات اسکلتی، کالری دریافتی و هزینه انرژی در ۶۷ شرکت کننده سالم مذکر پرداختند. توده عضلانی اسکلتی ، به خصوص در پایین تنه ، به طور منفی با توده چربی بین بافتی در مردان سالم در ارتباط بوده است. به این معنی است که هرچه افراد تحت بررسی ، توده عضلانی بیشتری در پاهای خود داشتند، مقدار کل چربی بدنشان کمتر بود.
نتیجه اینکه اگر می خواهید چربی های بدنتان را با سرعت بیشتری بسوزانید به جای تکیه محض بر تمرینات هوازی ، سراغ اجرای اسکوات بروید.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

8 پاسخ

  1. من ١٩ سالمه عضلات دوقلوی خارجی و داخلی پام غیر عادی بزرگه
    چجوری می تونم کوچکشون کنم؟
    تمارین پا رو حذف کنم یا نه؟

  2. من تقریبا ۱سال و نیم هست که مداوم کار میکنم و تو این مدت مربیم همیشه بهم میگه هفته ای حداقل ۲بار پا کارکنم. اسکات بزنم و ۱بار هم لیفت بکشم… منم این کارارو همیشه میکنم. الان وقتی با هم رده های خودم تمرین میکنم تاثیرات این ۲حرکت رو روی کیفیت تمرین های قدرتیم به وضوح احساس میکنم و واقعا خوشحالم که به حرف مربیم گوش دادم. به ورزشکارای مبتدی توصیه میکنم که سَبُک بزنن(اصلا هالتر خالی بزنن) ولی تمرینات پا و به ویژه اسکات و لیفت رو از برنامشون حذف نکنن. محمد جان اگه رشد قد و قامت به حرکت اسکات بود هیکل آرنولد و امسال رونی کلمن قدشون از ۱متر فراتر نمیرفت… اینا همشون شایعست که تمرین اسکات و پا رشد رو متوقف میکنه. طولانی شد؟! 😀 ممنون از سایت بی نظیرتون.

  3. سلام من ١٧ سالمه و قدم ١٨۵ من شیش روز درهفته باشگاه میرم میخواستم ببینم اسکات و پرس پا تو سن من اگر سنگین کار شه ایا واقعا قد رو کوتاه میکنه یانه ؟؟ از مربی پرسیدم گفت باید سبک و متوسط کارکنم لطفا راهنماییم نید

      1. یعنی حرکت پرس سرشانه ایستاده واین حرکات باعث متوقف شدن رشد قد هم نمیشه ورشد صفحات غضروفی هم تو سن رشد بسته نمیشه؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی