تمرین بی خطر با توصیه های لی هنی

تمرین بی خطر با توصیه های لی هنی

کلید تمرین ایمن و بدون خطر این است که همواره در طول تمرین حواس تان روی کاری که
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

توصیه های لی هنی

کلید تمرین ایمن و بدون خطر این است که همواره در طول تمرین حواس تان روی کاری که انجام می دهید متمرکز باشد. یادم می آید که یکبار یکی از کسانی که همراه من تمرین می کرد، انگشتش در طول اجرای پول اور شکست، چون در طول تمرین به اندازه کافی دقت و احتیاط به خرج نمی داد. او پس از یک ست پول اور، دمبل را روی لبه میز گذاشت. وقتی برای ست بعد به کنار میز برگشت، دمبل از لبه میز لغزید روی پای او افتاد و انگشت پایش به طرز شدیدی شکست. این اتفاق می توانست تنها با کمی توجه و احتیاط هرگز رخ ندهد.
سعی کنید همواره وزنه های خود را با بست روی هالتر محکم کنید تا از هر گونه لغزش وزنه ها و بروز آسیب دیدگی به این دلیل ممانعت کنید. این مسئله را در اسکوات، پرس سینه، جلوبازو و یا هر حرکت دیگری که با هالتر اجرا می شود، رعایت کنید.

  • از کمربند وزنه برداری، بند لیفت، زانوبند یا آرنج بند، حوله و دستکش در مواقع مورد نیاز و اجرای حرکات سنگین بهره بگیرید. بطور طبیعی بدن انسان طوری طراحی نشده که به راحتی ۲۰۰ کیلو وزنه را روی پشتش تحمل کند. پیچیدن یک حوله دور میله هالتر و بستن کمربند می تواند کمک زیادی باشد برای اینکه وزنه را بخوبی تحمل کنید. برای اسکوات های سنگین از زانوبند استفاده کنید جهت حفظ ثبات تاندون ها، مفاصل و لیگامنت ها.
  • هرگز دمبل ها را روی نیمکت های تمرین نگذارید. به این دلیل که به راحتی ممکن است از روی آن بلغزد و آسیب های شدیدی را برای خودتان یا دیگر اعضای باشگاه پدید آورد.
  • با یک یار تمرینی که قابل اعتمادتان است تمرین کنید. در انتخاب یار تمرین باید مراقب باشید. کسی که انگیزه زیادی برای پیشرفت داشته باشد، همینطور از تجربه کافی و جدیت در تمرین برخوردار باشد مناسب است. تای روپن یکی از بهترین یار تمرینهایی بود که من داشتم، به این دلیل که ما در اجرای هر ست و هر تکرار با هم رقابت داشتیم. او همواره در کنارم بود و در مواقع مورد نیاز در حرکات سنگین به من کمک می داد برای کنترل وزنه و حفظ امنیت من در طول تمرین. البته یک یار تمرین مناسب می تواند مشوق بسیار خوبی هم باشد برای ایجاد انگیزه بیشتر در شما. ریمن یکی از اولین افرادی بود که به من تلقین می کرد که می توانم رکورد تعداد قهرمانی های آرنولد را بشکنم. اعتماد او به توانایی های من، به شدت مرا تشویق می کرد، و کمک کرد تا متمرکز باقی بمانم. منفی بافی، باعث ایجاد اتفاقات منفی هم می شود. در مقابل انرژی مثبت داشته باشد. با کسی تمرین کنید که به شما باور داشته باشد و باعث افزایش انگیزه شما باشد نه کاهش آن.
  • از یک اسب خسته، کار نکشید. آسانترین راه برای مواجه شدن با آسیب دیدگی این است که وقتی خسته هستید، شرایط روحی خوبی ندارید یا تمرکز ذهنی تان به هر دلیل بر هم خورده به تمرین بپردازید. در چنین شرایطی بهتر است در خانه بمانید، رژیم غذایی مناسب خود را دنبال کنید و به استراحت بپردازید.
    پس از آن می توانید با انرژی مضاعفی به باشگاه بازگردید و با تمرکز کار خود را ادامه دهید. از بدنتان سوء استفاده نکنید. نمی توانید با وجود آسیب دیدگی  زندگی سالمی داشته باشید یا به اندام متناسبی دست یابید و از زندگی خود لذت ببرید.
    به بدن خود گوش دهید، اگر کمی توجه کنید، کاملاً متوجه می شوید که به چه چیز نیاز دارد و تا وقتی نیازهایش را بدرستی برآورده نکنید، نمی توانید انتظار زیادی از آن داشته باشید، این حقیقتی است که هم در مورد افراد مبتدی صدق می کند و هم افراد با تجربه و پیشرفته.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.
به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۸۴دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۵دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۷۸دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۳۱دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۵۰۴دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۴۱۹دیدگاه

ارسال دیدگاه

2 دیدگاه در “تمرین بی خطر با توصیه های لی هنی

  1. Avatar
    1. اصغر مرادی

ارسال دیدگاه