فهرست مطالب

توصیه های لی هنی

کلید تمرین ایمن و بدون خطر این است که همواره در طول تمرین حواس تان روی کاری که انجام می دهید متمرکز باشد. یادم می آید که یکبار یکی از کسانی که همراه من تمرین می کرد، انگشتش در طول اجرای پول اور شکست، چون در طول تمرین به اندازه کافی دقت و احتیاط به خرج نمی داد. او پس از یک ست پول اور، دمبل را روی لبه میز گذاشت. وقتی برای ست بعد به کنار میز برگشت، دمبل از لبه میز لغزید روی پای او افتاد و انگشت پایش به طرز شدیدی شکست. این اتفاق می توانست تنها با کمی توجه و احتیاط هرگز رخ ندهد.
سعی کنید همواره وزنه های خود را با بست روی هالتر محکم کنید تا از هر گونه لغزش وزنه ها و بروز آسیب دیدگی به این دلیل ممانعت کنید. این مسئله را در اسکوات، پرس سینه، جلوبازو و یا هر حرکت دیگری که با هالتر اجرا می شود، رعایت کنید.

  • از کمربند وزنه برداری، بند لیفت، زانوبند یا آرنج بند، حوله و دستکش در مواقع مورد نیاز و اجرای حرکات سنگین بهره بگیرید. بطور طبیعی بدن انسان طوری طراحی نشده که به راحتی ۲۰۰ کیلو وزنه را روی پشتش تحمل کند. پیچیدن یک حوله دور میله هالتر و بستن کمربند می تواند کمک زیادی باشد برای اینکه وزنه را بخوبی تحمل کنید. برای اسکوات های سنگین از زانوبند استفاده کنید جهت حفظ ثبات تاندون ها، مفاصل و لیگامنت ها.
  • هرگز دمبل ها را روی نیمکت های تمرین نگذارید. به این دلیل که به راحتی ممکن است از روی آن بلغزد و آسیب های شدیدی را برای خودتان یا دیگر اعضای باشگاه پدید آورد.
  • با یک یار تمرینی که قابل اعتمادتان است تمرین کنید. در انتخاب یار تمرین باید مراقب باشید. کسی که انگیزه زیادی برای پیشرفت داشته باشد، همینطور از تجربه کافی و جدیت در تمرین برخوردار باشد مناسب است. تای روپن یکی از بهترین یار تمرینهایی بود که من داشتم، به این دلیل که ما در اجرای هر ست و هر تکرار با هم رقابت داشتیم. او همواره در کنارم بود و در مواقع مورد نیاز در حرکات سنگین به من کمک می داد برای کنترل وزنه و حفظ امنیت من در طول تمرین. البته یک یار تمرین مناسب می تواند مشوق بسیار خوبی هم باشد برای ایجاد انگیزه بیشتر در شما. ریمن یکی از اولین افرادی بود که به من تلقین می کرد که می توانم رکورد تعداد قهرمانی های آرنولد را بشکنم. اعتماد او به توانایی های من، به شدت مرا تشویق می کرد، و کمک کرد تا متمرکز باقی بمانم. منفی بافی، باعث ایجاد اتفاقات منفی هم می شود. در مقابل انرژی مثبت داشته باشد. با کسی تمرین کنید که به شما باور داشته باشد و باعث افزایش انگیزه شما باشد نه کاهش آن.
  • از یک اسب خسته، کار نکشید. آسانترین راه برای مواجه شدن با آسیب دیدگی این است که وقتی خسته هستید، شرایط روحی خوبی ندارید یا تمرکز ذهنی تان به هر دلیل بر هم خورده به تمرین بپردازید. در چنین شرایطی بهتر است در خانه بمانید، رژیم غذایی مناسب خود را دنبال کنید و به استراحت بپردازید.
    پس از آن می توانید با انرژی مضاعفی به باشگاه بازگردید و با تمرکز کار خود را ادامه دهید. از بدنتان سوء استفاده نکنید. نمی توانید با وجود آسیب دیدگی  زندگی سالمی داشته باشید یا به اندام متناسبی دست یابید و از زندگی خود لذت ببرید.
    به بدن خود گوش دهید، اگر کمی توجه کنید، کاملاً متوجه می شوید که به چه چیز نیاز دارد و تا وقتی نیازهایش را بدرستی برآورده نکنید، نمی توانید انتظار زیادی از آن داشته باشید، این حقیقتی است که هم در مورد افراد مبتدی صدق می کند و هم افراد با تجربه و پیشرفته.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه

2 دیدگاه در “تمرین بی خطر با توصیه های لی هنی

ارسال دیدگاه