با احترام به آجیل نزدیک شوید!

با احترام به آجیل نزدیک شوید!

آجیل ها همیشه به عنوان منابعی عالی از چربی های سالم در رژیم های بدنسازی و فیتنس شناخته
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟
5+

انواع آجیل و کره های طبیعی

آجیل ها همیشه به عنوان منابعی عالی از چربی های سالم در رژیم های بدنسازی و فیتنس شناخته شده هستند و به طور حتم منابعی هستند که ارزش جای گرفتن در رژیم های غذایی را دارا هستند.
همین ابتدا لازم است آگاه باشید که در مورد این منبع غذایی لازم است مقدار مصرف را با دقت کنترل کنید . اگر هدف اصلی شما تغییر دادن درصد مواد تشکیل دهنده بدن است، پس اگر کل کالری مصرفی تان با هدفی که دنبال می کنید متناسب نباشد دیگر فرقی ندارد که چقدر سالم غذا می خورید!

اگر هدفتان سوزاندن چربی های اضافی است اما حدود ۱۵ الی ۲۰ درصد کالری کمتر از حد حفظ وزن خود غذا نمی خورید، پس انتظار هیچ گونه چربی سوزی را نداشته باشید. از طرفی اگر هدفتان افزایش دادن حجم عضلات است و رژیم غذایی تان خیلی بالاتر از حد نیاز انرژی تامین می کند، عضله سازی خواهید کرد اما در عین حال چربی زیادی هم اضافه می کنید. برای عضله سازی کم چربی لازم است ۱۵ الی ۲۰ درصد بیشتر از حد تعادل وزن خود کالری روزانه مصرف کنید.

موضوع خیلی ساده است. حقیقت ساده تر این است که آجیل و کره های آن گرچه منابعی سالم از چربی ها هستند اما به شدت پر کالری به حساب می آیند. باید از این منابع در اندازه های بسیار کنترل شده مصرف کنید تا میزان افزایش وزنتان از حد خارج نشود. خوردن یک شبه آجیل مخلوط به عنوان میان وعده یا مالیدن کره بادام زمینی روی نان بدون در نظر گرفتن مقدار مجاز آن به اضافه و چندین میان وعده دیگر در طول روز باعث می شود خیلی راحت نتیجه گیری تان با مشکل مواجه شود. به عنوان مثال یک قاشق کره بادام زمینی به تنهایی حاوی ۱۰۰ عدد کالری است.

اکثر مردم وقتی سراغ کره بادام زمینی می روند خیلی بیشتر از یک قاشق از آن می خورند و در نهایت ۲۰۰ یا حتی ۳۰۰ کالری انرژی فقط با خوردن این ماده غذایی به بدن وارد می کنند. این مقدار کالری برای مقدار مصرف آن خیلی زیاد است و شاید اصلا به نظرتان نیاید که چیزی خورده اید.

بادام زمینی، بادام و دیگر آجیل ها فرقی ندارند. به عنوان مثال یک چهارم لیوان بادام معادل ۲۰۷ کالری انرژی دارد. یک چهارم لیوان را با بادام پر کنید تا متوجه شوید چقدر مقدارش کم است اما حجم بالایی کالری دارد. شاید به نظر عجیب باشد اما نصف لیوان بادام در روز به تنهایی می تواند بین سوختن چربی بدن در هر هفته و عدم چربی سوزی تفاوت ایجاد کند. بنابراین چه باید بکنیم؟

پاسخ این است که با احترام و دقت عمل کنید. اگر می خواهید از آجیل و کره های آن در رژیم غذایی استفاده کنید، که خیلی توصیه خوبی هم به حساب می آید، فقط مطمئن شوید که میزان مصرف خود را به دقت حساب کنید و این مقدار با کالری روزانه شما مطابقت دارد. در واقع برای آیتم هایی مثل این بهتر است همیشه از ترازو استفاده کنید، شاید به نظر خیلی افراطی باشد، اما تخمین می زند که تغذیه درستی را دنبال می کنید.

انجام تمرین سخت از ملزومات بدنسازی است، انتخاب غذاهای صحیح نیز فاکتور مهم دیگری است. اما اگر خالص کالری دریافتی شما کمتر یا بیشتر از کالری هدفتان باشد نتایجی که حاصل می شود با خواسته شما تطابق نخواهد داشت یا در حالت بدتر از این است که نتیجه ای رخ نخواهد داد.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.
به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۸۸دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۷دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۸۶دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۵۴۲دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۳۵دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۴۳۱دیدگاه

ارسال دیدگاه