فهرست مطالب

حتماً شما هم این مثل را شنیده اید که: اگر یک عدد سیب در روز مصرف کنید نیازی به دکتر پیدا نمی کنید. ولی آیا این حقیقت دارد؟ و چرا این مثل را در مورد سیب ساخته اند نه مثلاً پرتقال؟ یک دلیل آن بر می گردد به پلی فنولهای موجود در سیب. مشابه فواید موادی که در برگ چای یافت می شود، پلی فنول های موجود در سیب هم کاری بیش از دور نگهداشتن شما از دکتر انجام می دهند. بر اساس تحقیقات دانشگاه علم و هنر (سایتاما _ ژاپن) این مواد می توانند کمک کنند به بدن در کاهش ذخایر چربی، اما موضوع تنها به اینجا ختم نمی شود، پلی فنول ها می توانند توان و استقامت شما را هم افزایش دهند: مطالعه ای که در دانشگاه طب ورزش نیپون انجام شد نشان داد که این مواد می توانند واقعاً به افزایش توان عضله و ممانعت از خستگی عضلات کمک کند.

در دانشگاه سایتاما، محققان به ۷۱ مرد و زن چاق روزانه ۶۰۰ میلی گرم از پلی فنولهای موجود در سیب یا ماده ای بی اثر برای ۱۲ هفته دادند. محققان کلسترول کلی این افراد، کلسترول ( LDL کلسترول نوع بد)، وزن بدن و چربی شکم آنها را قبل و پس از مطالعه اندازه گیری نمودند. در مطالعه ای دیگر، محققان در توکیو به موش های نر برای سه هفته پلی فنول های سیب یا ماده بی اثر دادند. آنها وزن بدن موش ها، چربی بدن، قدرت عضلانی را قبل و پس از آزمایش اندازه گیری کردند.

هر دو تحقیق نشان دهنده فواید پلی فنول های موجود در سیب بود. محققان دانشگاه علم ورزش نیپون در نشریه علم و طب در ورزش و تمرین گزارش کردند موشهایی که به آنها پلی فنول های سیب داده شده بود کمی از وزنشان کاسته شده و حدود ۳۰ درصد چربی بدنشان کمتر از موشهایی گزارش شد که به آنها ماده بی اثر داده شده بود. همچنین مشاهده کردند موش هایی که پلی فنول به آنها داده شده قدرت عضلات دو قلویشان صد در صد افزایش یافت، و خستگی کمتری بدنبال فعالیت در عضلات شان ایجاد شد.

محققان گزارش کردند مصرف پلی فنولهای سیب تنها برای سه هفته کاهش محسوسی در کل مجموع کلسترول افراد ، LDL وزن بدن و چربی شکم ایجاد می کند در مقایسه با افرادی که به آنها مواد بی اثر داده شده بود. در مطالعه موش ها، پلی فنول های سیب توسط افزایش فعالیت ژن هایی که چربی سوزی را تقویت می کنند و تولید و ذخیره سازی چربی را کاهش می دهند، باعث کاهش چربی بدن شدند. دانشمندان نتیجه گیری کردند که همین افزایش مصرف چربی برای تولید انرژی می تواند مقاومت عضله در برابر خستگی را افزایش دهد، و توانایی پلی فنول های سیب برای کاهش آسیب های اکسیداتیو در عضلات می تواند به تقویت توان عضلانی کمک کند.

دز پیشنهادی:

برای کاهش چربیها و افزایش توان عضلات، ۵۰۰میلی گرم از پلی فنولهای سیب را قبل از صبحانه و قبل از شام مصرف کنید ، و مصرف یک عدد سیب بزرگ را قبل از تمرین به همراه پروتئین وی در برنامه غذایی تان بگنجانید. لازم به ذکر است که یک سیب معمولی حاوی بیش از ۲۰۰میلی گرم پلی فنول است.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه