برنامه بدنسازی

آگهی بدنسازی

سوالات متداول

تماس با ما

درباره ما

نقشه سایت

پروفایل کاربری

logo

بانوان بدانند

قرص های رژیمی را فراموش کنید
تغذیه سالم ، تکنیکی برتر ، اندامی بهتر
علم تغذیه پیوسته در حال تحول است و رموز بسیاری در آن نهفته می باشد.  علمی که بسیار حائز اهمیت بوده و به عبارت ساده همان رساندن مواد غذایی به بدن به مقدار کافی و انتخاب انواع غذاها به طوری که احتیاجات روزانه ما را با عوامل مغذی برآورده سازد. اما آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که پس از خوردن غذا و جذب آن در بدن چه اتفاقی می افتد؟ و در نهایت اینکه داشتن یک تغذیه سالم و تمرین ورزشی مناسب (حتی در منزل) چگونه در مدت زمان کمتری شما را به اهداف دراز مدتتان می رساند.قرص-های-لاغری1
بر اساس پاره ای از تحقیقات و مطالعات کتب تغذیه و… ما نتیجه بهتری گرفته ایم و توصیه های اصولی و کاربردی تری را برای شما در نظر داریم و به اتفاق بهترین برنامه تغذیه ورزشی و تمرینی بسیار مفید اما ساده و لذت بخش ، روش های ساده و کاربردی برای کنترل وزن خانم ها، ارتباط تغذیه با انواع بیماری ها و رموز لاغری را در برنامه شما گنجانده ایم تا نه تنها با آگاهی به این علم وسیع از وزن خود بکاهید بلکه با شادابی و انرژی بیشتری به انجام فعالیت های روزمره خود بپردازید و مهم تر اینکه این برنامه ها و اهداف ما شما را از خطر ابتلا به بیماری های شایع از قبیل بیماری های قلبی و عروقی ،تنفسی ، کلیوی ، سر درد، کمر درد ، دیابت ، استرس و اضطراب ، پوکی استخوان ، فشار خون ، چربی خون ،چاقی و غیره که امروزه بسیاری از افراد به ویژه بانوان بدان مبتلا هستند، آگاه و ایمن بسازد که هدف ما صرفا یک آگاهی کلی از مطالب عنوان شده می باشد.
حمله به چربی ها
آیا شما فکر نمی کنید هر غذایی را که می خواهید می توانید بخورید؟ خانم ها وقتی به خود می گویند نمی توانیم و یا نباید چیزی را بخوریم ، فورا به آنچه که ممنوع شده است می اندیشند و می خواهند خود را از محدودیتها رها سازند و این داستان در نهایت منجر به پرخوری می شود. امروزه به پدیده تغذیه و ورزش بیش از پیش پرداخته می شود اما این مفهوم به آن معنا نیست که شما فکر کنید هر چه را که بخواهید می توانید بخورید و سپس با ورزش کردن آن را بسوزانید سخت در اشتباه هستید چرا که پرخوری ، ورزش کردن و سوختن چربی های اضافی را نیز برای شما سخت تر می کند و به بیان ساده تر ، زمان طولانی تری صرف از بین رفتن کالری اضافی به دلیل استفاده از غذاهای پر چرب و لذیذ با کالری بالا می شود اما چقدر زمان و به چه قیمتی؟ این امر باعث می شود تا فرد تصور اشتباهی از مفهوم صحیح تغذیه را در ذهن خود بپروراند و از سوی دیگر باعث خستگی فرد از گرفتن رژیم غذایی ( تغذیه مطلوب ) و دلزدگی از تمرین ورزشی می شود که در نهایت او را دچار سردرگمی و اتخاذ تصمیمات گوناگون و بی پایه و اساس می نماید که از آن جمله استفاده از قرص های رژیمی ، جراحی های زیبایی و غیره می نماید. ما راه حل ها و نظرات بهتری داریم که در این هفته چشم اندازی به آن خواهیم داشت.

اصولی ساده اما کاربردی
تشخیص اهمیت مواد غذایی:
هر یک از موارد فقدان و تعادل کالریک ، زندگی مطلوب هر فرد را به سبب تنزل ، روند اجرای مهارت های روزمره و به ویژه تخصصی از جمله فنون بسیار زیبای ورزشی دستخوش تغییرات محسوس می کند که علاوه بر عوارض فیزیکی ، شرایط روانی اشخاص را نیز با اختلالاتی مواجه می سازد بنابراین به میزان کالری دریافتی در طول روز توجه بیشتری داشته باشید .
فواید فیبر:
استفاده از غذاهای فیبردار مانند میوه و سبزیجات که حجم زیادی در برگرفته و کالری کمی دارند بسیار مناسب است چرا که پس از مصرف احساس رضایت و سیری بیشتری نیز داریم و در سلامت و شادابی پوست شما بسیار موثرند. خانم های عزیز لازم است بدانند که فیبر مانع جذب برخی از کالری ها می گردد و آنها می توانند با شتاب وارد بدن شما شوند و دانستن اینکه هر گرم فیبر جایگزین یک گرم کربوهیدرات است و موجب از بین رفتن ۷ کالری می گردد.
آب ، آب ، آب
دهیدراسیون (کم آبی ) معضل نقابدار دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.
کم آبی نشانگر کاهش آب بدن و مایعات گوناگون بدن باشد از جمله پلاسما ، محیط اطراف سلول و آب درون سلولها که به عنوان مثال می توان گفت (کاهش پلاسما حجم خون را کاهش می دهد) که کاهش خون به ویژه در خانم ها معضل نقابدار دیگری است . ۴۵ تا ۶۵ درصد وزن یک جوان سالم را آب تشکیل می دهد. و برای بزرگسالان این مقدار بیشتر می شود و ورزشکاران به ازای مصرف هر هزار کیلو کالری در حدود یک لیتر آب نیاز دارند و احتاج ورزشکار به آب بدن زمانی بهتر درک می شود که شخص به وظایف و جایگاه آب پی ببرد . در غیر این صورت با وقوع کم آبی نه تنها آب پلاسمای خون و سایر فضاهای برون سلولی گرفته می شود بلکه آب سلولها نیز کشیده می شود و با کاهش محتوای آب بدن ظرفیت سلولها نیز برای تولید انرژی کم می شود، در صورتی که ورزشکاران با کاهش آب بدن اقدام به کاهش وزن کنند. آب لازم برای عضلات و سایر سلولها در دسترس نخواهند بود. در نتیجه ما از آب می توانیم به عنوان یک میانجی سازگار با برخی ترکیبات بدن به عنوان تنظیم کننده حرارت بدن ، انجام بهینه وظایف از سوی قلب ، ریه و کل سیستم گردش خون ورزشکاران تا افزایش کارایی سلولی و کمک در عملکرد کلیه ها را نام ببریم پس مایعات از قبیل چای ، قهوه و نوشیدنی های  غیر رژیمی با قند بسیار حایز اهمیت است و فراموش نشود.01آبr
تنوع غذایی و تمرینی
از تکنیک تغییر رفتاری و شیوه های عادات روزمره غذایی برای ایجاد و حفظ انگیزش در زمان کاهش وزن استفاده کنید و از اینکه آیا افزیش و کاهش وزن سلامتی فرد را در دراز مدت به خطر نمی اندازد مطمئن شوید.
مکمل ها
مکمل ها را عاقلانه برگزینید چرا که مصرف افراطی آن ، آسیب بالایی را برای فرد به همراه خواهد داشت.
نظم
تمرینات خود را به طور منظم  هدف دار دنبال کنید و از حذف ناگهانی رژیم خودداری کنید و از طریق رژیم های غذایی کم چرب یاری کنید.
افزایش کلسیم
تحقیقات نشان داده که کلسیم موجب خارج شدن چربی از سلولها و جریان خون می گردد و در آنجا سریع اکسید شده و یا می سوزد و اگر میزان کلسیم کافی به بدن نرسد، سلولهای چرب بدن به شکل انبوهی رشد خواهند کرد و حال اینکه میزان کلسیم دریافتی از فراورده های لبنی تامین شود و یا از مکمل های غذایی ، نتیجه خواهد داد.
به عنوان مثال افراد دارای رژیم (به علت اضافه وزن ) در صورت استفاده از مکمل کلسیم، میزان ۲۶ تا ۲۸ درصد کاهش وزن و ۳۸ درصد کاهش چربی بیشتری نسبت به کسانیکه کلسیم کمتری مصرف کرده اند داشته و همچنین افرادی که کلسیم خود را به طور مستقیم از فراورده های لبنی دریافت نموده اند میزان ۷۰ تا ۷۲ درصد کاهش وزن و ۴۶ درصد کاهش چربی را به واسطه استفاده از لبنیات کم چرب بدست آورده اند.
اهمیت ویتامین ها
ویتامین جنبه حیاتی و ضروری دارد چرا که در تشکیل گلبول های قرمز خون ترکیب استخوان ها و سوخت و ساز پروتئین های فرد دخالت دارند و از آنجایی که سلول ها قابلیت ساخت چنین موادی را ندارند می بایست در غذای مصرفی موجود باشد.
 کلسیم

پروتئین
غذا بهترین راه کسب پروتئین مورد نیاز است . پروتئین موجب ترشح هورمونی می گردد که شما احساس سیر شدن می کنید و این هورمون سبب افزایش سطح گلوکاگون (هورمونی که سبب کاهش مصرف غذا می گردد) می شود و غذاهای حاوی پروتئین بالا و چربی های اشباع نشده کمتر دارای ارزش بیشتری هستند که از جمله می توان گوشت قرمز ، ماهی ، مرغ، حبوبات ، پنیر کم چرب و روغن های گیاهی را نام برد.
خانمها باید میزان پروتئین مصرفی خود را در طول روز ۱ تا ۱.۵ گرم و آقایون ۲ تا ۲.۵ گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن خود میل نمایند که این میزان مصرف در شرایط عادی بوده و با توجه به شرایط فرد و اهداف وی تغییر خواهد کرد.
نخوردن ممنوع
خود را از خوردن محروم نسازید بلکه تغذیه را به عنوان الگویی برای افزایش سطح مهارت و رسیدن به وزن ایده آل قرار دهید تا بدین ترتیب با داشتن تغذیه ای سالم به اندامی بهتر که همشه در آرزوی آن بوده اید، برسید.
حرف آخر
در خصوص زمان از دست رفته نا امید نشوید . با مشاهده خوش اندامها و قویترینها اعتماد به نفس خود را حفظ کنید. بردبار باشید، چرا که وقایع ارزشمند هیچگاه یک شبه شکل نمی گیرد.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی