برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

مکمل ها را استفاده کنیم؟

مکمل ها را استفاده کنیم؟

این سوالی است که ممکن است برای مربیان و ورزشکاران مبتدی یا آماتور پیش آید. حتی این بحث وارد خانواده هایی که افراد ورزشکار و یا چاق و لاغر دارند شده است. برای پاسخ دادن به این سوال نیاز به کمی تحقیق و بررسی است، تا افراد علاقه مند بتوانند بدون شک و تردید به مصرف و عدم مصرف مکمل ها مبادرت نمایند. البته در تمام دنیا استفاده و یا عدم استفاده از مکمل ها موضوعی است که به شدت مورد بحث کارشناسان و محققان امر میباشد که در این مقاله موافقین و مخالفینی دارد. با توجه به این وضعیت موجود بازار مکمل ها در کشورمان و سردرگمی بعضی افراد و خانواده ها در این موضوع بر آن شدیم تا اطلاعاتی را هر چند اندک در اختیار علاقه مندان بگذاریم باشد که چراغ راهی باشد.

تقاضا برای مکمل های غذایی

در دنیای امروز مکمل های ورزشی به موادی اطلاق میشود که ترکیبی از ویتامین ها و… و یا تک تک اینها باشد که به منظور افزایش عملکرد ورزشی استفاده میشود. محصولات این چنینی ممکن است تغییرات سریع داشته باشد مانند عصاره پرتقال تلخ که به جای افدرین در چربی سوزها استفاده میشود و یا ممکن است با تغییرات تدریجی و طولانی مدت و یا بی اثر باشد.

مکمل ها به طور کلی در تمام دنیا بدون نسخه به متقاضیان ارائه میشود که اخیرا به علت بازار تقاضا شاهد گستردگی تنوع و قابل دسترس بودن آنها در جوامع گوناگون میباشید. این گستردگی و تقاضا را هم در کشور خودمان به طور وسیع و اپیدمی میتوان مشاهده کرد و همین بازار داغ و سود رسان باعث شده تا افرادی به هر شکل وارد بازار شده و سود سرشاری را ببرند. به علت عدم نظارت صحیح و دقیق پای سوداگران متقلب و فرصت طلب نیز به این بازار پرسود باز شده افرادی که از احساسات جوانان به فیزیک مناسب و قوی سوء استفاده کرده و تولیدات تقلبی خود را با قیمت های بالا به دست این مصرف کنندگان خام و بی تجربه میرسانند. معمولا تولید کنندگان عمده این مکمل ها در دنیا یک روند یکسانی را برای روانه کردن محصولات خود به بازار طی میکنند.

در واقع قبل از تولید و ارائه محصول خود به بازار مکمل های مورد نظر باید به تایید واحد نظارت بر مواد غذایی حاکم در آن کشور برسد و بعد از آن طرف تولید کننده میتواند تولیدات خود را وارد بازار کند. در ایران نیز تولید اینگونه مواد و یا واردات آن همین مراتب را باید طی کند. یعنی باید مورد تایید واحد نظارت وزارت بهداشت قرار گیرد. و بعد از آن میتواند فعالیت خود را با برچسب این واحد نظارت آغاز نماید.

لیست مواد غذایی مناسب برای ورزشکاران

البته این روند ورود محصولاتی است که قانونی وارد بازار میشود. محصولات و مکمل هایی هستند که از مجرای غیر قانونی و از طریق قاچاق وارد کشورمان میشود و هیچگونه نظارت و کنترلی بر روی آنها نیست که معمولا تنوع و تعدادشان بیشتر از محصولاتی است که قانونی توزیع میشود حال به این بازار آشفته و متنوع نوع تقلبی و دست ساز آن را که حتی خبره ترین افراد نیز نمیتوانند آنها را شناسایی کنند را اضافه کنید.

تردید در کیفیت

هر مکمل حاوی موادی برای نیاز متقاضیان با ترکیبات متغیری میباشد که به صورت برچسب بر روی محصول نصب می شود. اما سوال اینجاست آیا سازمان های نظارت بر ساخت مکمل ها چه در داخل و چه در خارج قوانین را به طور دقیق و صحیح اجرا میکنند؟ چه تضمینی وجود دارد که ترکیبات روی برچسب ها با مواد موجود در داخل بسته بندی مطابقت داشته باشد؟ بسیاری از کارشناسان مربوطه به مواردی اشاره دارند که سازندگان استانداردهای تولید با کیفیت مناسب را رعایت نمیکنند مخصوصا اینکه این محصولات به طور گسترده از طریق باندهای قاچاق وارد کشورمان میشود.

آیا به نظر شما غیر از افراد سودجو و نا آگاه به موضوع مرجعی هست که تایید کننده مواد برچسب شده بر روی بسته بندی باشد و توجه به همین مسائل باعث شده در صورت اعتقاد به استفاده از مکمل ها مصرف کنندگان را در انتخاب کالای مورد نظر دچار سردرگمی نماید.

نکته ای را که در مورد مکمل ها باید به آن توجه داشت این است که نمی توان به طور کامل منکر اثرگذاریشان شد. هر چند اندک و به همین دلیل است که این صنعت در دنیا با سرعت و به طور چشمگیری توسعه یافته است. اما نباید در میان عموم ورزشکاران از حیطه واقعیات و عقل خارج شد و انتظار معجزه و اثر گذاری یک شبه داشت.

چند توصیه:

مکمل ها را استفاده کنیم؟ برای جواب این سوال باید به نکات زیر توجه ویژه ای داشت:

اول: اینکه فیزیک و تغذیه و نوع ورزش فرد مورد نظر توسط کارشناسان تغذیه و یا کارشناسان و مربیان ورزشی بررسی شود و با توجه به شناخت از این قبیل فاکتورها مکمل تجویز شود.
دوم: تعیین اصالت مکمل که بسیار مهم است.
سوم: چنانچه بعد از استفاده از مکمل حساسیت های گوارشی مثل کم و زیاد شدن اسید معده و یا اختلال در جذب و دفع مواد در روده ها پیدا کردید دیگر ادامه ندهید و استفاده آن را قطع کنید.
چهارم: تاریخ تولید و انقضا محصول را دقیق چک کنید و در نهایت بعد از استفاده از مکمل ها منتظر معجزه نباشید چون که اثر گذاری مکمل ها در بالا بردن کارایی ورزشی بسیار کند و طولانی همراه با تغذیه، تمرین، استراحت خوب و مناسب میباشد.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

11 پاسخ

    1. مادر سایت بادی فول فقط برنامه مکمل میدهیم اگر منظور شما مکمل است درقسمت دریافت مکمل درخواست بدهید

  1. با سلام
    آیا مصرف آمینو اسید ۲۲۲۲ اپتیمم در دوران کاهش وزن و دوران چربی سوزی مفید میباشد؟
    با تشکر ازشما

  2. با سلام
    نظر شما راجع به amino 9000 olimp چیه؟ شما این آمینو رو برای مصرف توصیه میکنید؟ و اینکه اگر همراه با ال کارنیتین ۱۰۰۰ میلی گرم جی ان سی استفاده کنم موردی نداره؟ با تشکر

    1. مکملها باید با سن قد وزن وسابقه افراد متناسب باشند -شما میتوانید درخواست برنامه بدهید وبرنامه مصرف مکمل هم بگیرید در ضمن مکملهای که میخرید باید اصل باشند

  3. سلام من تازه با سایت شما اشنا شدم .و میخام یه دوره ی مکمل مث کراتین و پروتین و گلوتامین برم. ولی مکمل فروشای شهرمون ۱۰۰درصد جنساشون تقلبیه. فقط میتونم از داروخونه بگیرم که میکن جنساشون زیاد جالب نیست و کم اثره. حالا اکه بخام از سایت بخرم چطور میتونم بهشون اعتماد کنم که جنس اصلی بهم میدن؟؟لطفا کمک کنید

  4. خیلی ببخشید من یکی از ترسام به خاطر این بود که بدن من هم جوش زیاد داره مثل این فرد تو عکس بعد به این مربیم میگم میگه جوش های تو مال جوش های غروره ربطی نداره چیکار کنم؟

  5. آها خیلی ممنون به خاطر توضیحات فقط ی چیز این عکس در مورد وینسترول واقعیت داره؟

    اینم یادم رفت من قرار بود وینسترول استانازول بزنم
    بعد این عکس رو که به مربیم نشون دادم گفت این هورمون خونی استفاده کرده یا وینسترول کلی نوع داره این حتما از نوع وینسترول دپو استفاده کرده که فرغ داره
    استانازولش عوارض نداره میخواستم ببینم راست گفته که عوارض نداره؟اگه جواب این سوالم رو بدید واقعا ممنون میشم
    بعد میشه در مورد فیتنس ی توضیح مختصری بهم بدید چون من دوست ندارم گنده بشم و ایم مربیم هم قول داده که من گنده نشم پاک موندم
    ببخشید این همه سوال میکنم

  6. سلام ببخشید شاید این سوال رو من نباید اینجا میپرسیدم ولی تورو خدا به سوالم زود جواب بدید چون مهمه
    من میخواستم از آمپول وینسترول استفاده کنم بعد تو اینترنت در مورد عوارض و … اش تحقیق کردم خیلی وحشتناک بود و ترسیدم مقاله ها و عکسها و … رو به مربی باشگاهمون نشون دادم ولی اون گفت اینا چرت و پرت من خودم الان دارم میزنم تا الانم نزدیک ۱۰۰ میل زدمو هیچ اتفاقی هم برام نیفتاده بعد یکی از اون عکسا خیلی منو ترسوند یکی زده بود واسه مسابقه بعد عکس بعدی زده بود ی هفته بعد کل بدنش شده بود جوش های گنده و سیاه بعد زده بود یک ماه بعد کل جوش ها ترکیده بود و کل بدنش خونی شده بود و نرفته بود بعد به مربیم که نشون دادم گفت این ۱۰۰ درصد هورمون خونی تزریق کرده وگرنه این همه ادم وینسترول میزنن چرا هیچشون نمیشه خودش میگه من قول میدم چیزیت نمیشه ولی خب میترسم میخواستم ببینم نظر شما چیه بزنم یا نزنم اصلا عوارض داره یا نداره؟
    لطفا جواب شوالم رو بدید ممنون
    من ۱۵ سالمه وزنم ۷۳ کیلو قدم ۱۸۳ هست قبلا دو دوره کراتین و وی پروتئین رفتم . بازم ممنون

    1. هیچگاه هورمون مصرف نکنید به حرف هیچ کس گوش ندید مکمل اور جینال بگیرید وبا جدیت ورزش کنید سلامتی یک عمر وتناسب اندام دائمی مهم است نه گنده شدن سرطی با هورمون -به بیمارستانهای کبد کلیه سربزن بعد تصمیم بگیر قرار نیست همین امروز مربی شما مریض شود هر چیزی عوارض بعدی دارد گوش به شیطان نده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی