برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

فهرست مطالب

اگر به طور مرتب و روزانه ۷ ماده غذایی که به توضیح آن می پردازیم کمک بگیرید تاثیرات بسیار مطلوبی را در تمرینتان، کنترل وزن و چربی شاهد خواهید بود ودر پایان بهبود سلامت عمومی بدن را که از ارزش بسیار بالایی برخوردار است، تجربه خواهید نمود.

اسفناج:

همانطوری که مطلع می باشید بسیاری از بدنسازان طالب ترشح قوی هورمون سازنده عضلات – یعنی همان تستوسترون – هستند و به واسطه همین موضوع، برخی از این افراد برای رسیدن به این مهم، مکمل های غذایی که به صورت طبیعی باعث تقویت آزادسازی این هورمون در بدن می شوند را برای خود در نظر می گیرند و بعضی ها هم…
اما اگر شمایی که صرفا در جست و جوی موادی کاملا طبیعی برای دستیابی به ترشح قوی تر این هورمون در بدن خود می باشید می توانید اسفناج را در برنامه غذایی خود جای دهید.
سبزیجات با برگه های سبز رنگ تیره، دارای مقادیر بالایی منیزیم می باشند که همین امر مهمترین عامل رهاسازی تستوسترون خواهد بود.
گیاه آلموند و آووکادو نیز دارای منبع غنی منیزیم هستند.
کلم بروکلی:

معمولاً بدنسازان آمریکایی نام سوپر غذا (super food) را برای کلم بروکلی اطلاق می کنند. مصرف مرتب این سبزی، به راحتی می تواند همانند سدی مستحکم جلوی بروز بیماری سرطان را بگیرد.
به شما پیشنهاد می کنیم حداقل روزانه ۳۰۰ گرم از این ماده با ارزش را با چاشنی های تند و تیز ترکیب کرده و سپس مصرف نمایید. پزشکان ادعا دارند که با این روش، جذب کلم بروکلی به مراتب قوی تر خواهد شد.

کاکائوی تلخ:

ترکیبات موجود در گیاه کاکائو باعث تقویت انتقال جریان خون به بافت عضلات خواهد شد و به همین دلیل دانشمندان علوم بدنسازی توصیه می کنند که نوشیدن یک معجون کاکائویی – بدون شکر – قبل از ورزش می تواند تا حد چشمگیری روند تمرینات کار با وزنه را تقویت کند.
بنابراین شما هم می توانید قبل از ورودتان به باشگاه از چند تکه کاکائوی تلخ برای به حداکثر رساندن پمپاژ عضلانی در حین تمرین کمک بگیرید.

هندوانه:

دانشمندان اظهار می دارند که این ماده غذایی می تواند چربی های بدن را تقلیل داده و برای عملکرد عضلات قلب و عروق بسیار کارساز باشد.
آنان ادعا دارند بدنسازانی که در حین تمرین، جرعه جرعه تا پایان جلسه از آب هندوانه برای فرونشاندن عطش خود کمک می گیرند بافت چربی بیشتری را به مرور زمان نسبت به ورزشکارانی که آب شرب در طول مدت تمریناتشان مصرف می کنند از دست خواهند داد. علاوه بر این موضوع، نوشیدنی یک لیوان آب هندوانه در طول روز به مدت ۸ هفته می تواند کلسترول خون را به میزان چشمگیری کاهش دهد.

ویتامین c:

این ویتامین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و همچنین کمک شایانی در سوزاندن چربی های اضافی بدن خواهد نمود.
بدن انسان از ویتامین c برای ساخت ال کارنتین که چربی بدن را تبدیل به انرژی می کند بهره می برد. کمبود این ویتامین مخصوصا برای افرادی که رشته بدنسازی را دنبال می کنند می  تواند منجر به بروز خستگی عضلات شود.

 قارچ:

مطلبی در ژورنال بین المللی سرطان چاپ شد، مبنی بر این که (مردان بدنساز) که مرتب قارچ مصرف می کنند (حدود ۱۰۰ گرم در طول روز) احتمال بروز سرطان پروستات را به میزان ۶۴ درصد کاهش خواهند داد و اگر این ماده با سبزیجات تند نیز ترکیب شود این رقم تا ۸۹ درصد نیز افزایش پیدا می کند.

پیاز:

در مطالعات صورت گرفته در دانشگاه کپنهاک دانمارک، این موضوع به صراحت ثابت شده که مصرف مرتب و مداوم پیاز جلوی انتشار رادیکال های آزاد که در حین وزنه زدن به وقوع می پیوندد را خواهد گرفت. بنابراین مصرف روزانه این ماده غذایی به صورت خام – به واسطه وجود آنتی اکسیدان بی نظیرش – توانسته با رادیکال های آزاد مقابله کرده و حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد از ریسک ابتلا به سرطان های بزرگ و سخت را کاهش دهد.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

7 پاسخ

  1. خواهشا درباره مصرف هندوانه و دفع کلسترول ک برای افزایش قدرت و عضله سازی بسیار مورد نیاز است راهنمایی کنید.

  2. با سلام ۹۸کیلو بودم بعداز ۷ماه کارکردن هوازی ووزنه ۹۰کیلو شدم بدنم فرم گرفته فقط با چه چربیسوزی میشه هم چربی شکم وپهلو رو اب کرد هم حین کمکردن عضله سازی هم بشه قدم ۱۷۹هست ۳۵سالمه لطفا راهنمایی کنید

  3. آقای اصغر مرادی ممنون واقعن مقاله های خوبی نوشتید یه سوال از شما دارم من ۱۵ سالمه چند ماه دیگه میرم ۱۶ قدمم ۱۷۴ وزنم۷۴خیلیا میگن قدمو میسوزونه واقعیت داره ؟راسی من میخوام از مکمل های کراتین استفاده کنم شما کدوم نوع کراتین رو پیشنهاد میکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درج آگهی بدنسازی

حداکثر 10 عکس مجاز می باشد