فهرست مطالب

در این مقاله میخواهیم ۴نکته رمز آلود در بدنسازی را برای شما بیان کنیم:

  • اشتباهات هوازی

بزرگ ترین اشتباهی که می توانید در مورد تمرینات هوازی مرتکب شوید این است که فقط هوازی را به صورت پیوسته و با شدت کم اجرا کنید. با تمرینات کم شدت هوازی ۶ تا ۸ هفته طول می کشد تا بدن به حداکثر سازگاری برسد. برای اینکه نتایج بسیار سریعی در چربی سوزی ببینید بهتر است که سراغ تمرینات اینتروال بروید. دیگر اشتباه رایجی که وجود دارد این است که تمرین هوازی قبل از تمرین قدرتی اجرا شود. انجام هوازی قبل از وزنه باعث می شود ضعیف تر شوید چون میزان PH خون افت می کند و توانایی بدن برای بکارگیری فیبرهای عضلانی با آستانه بالا کم می شود.

  • جلوبازو هالتر و مچ دست

اگر میله صاف هالتر در حرکت جلوبازو موجب درد و ناراحتی ناحیه مچ می شود، ۲ گزینه پیش رو دارید. یکی این است که از میله هالتر زیک زاک شکل یا همان EZ استفاده کنید. در این میله ها حالتی وجود دارد که فشار از روی مچ ها کاسته می شود. همچنین می توانید از دمبل ها نیز استفاده کنید. در حالت ایستاده اگر مچ دست ها را به طرف خارج متمایل کنید، متوجه می شوید که پائین بازو به طرف خارج متمایل می شود.

  • آیا ست های ۵۰ تکراری چربی می سوزانند؟

 شاید انجام ست های ۵۰ تکراری باعث شود به نفس نفس بیافتید اما موجب چربی سوزی نمی شود. وقتی که روی چربی سوزی کار می کنید، لازم است که احتباس حجم عضلانی را به حداکثر برسانید تا متابولیسم در حداکثر باقی بماند.

  • تقلب کنید یا خیر

تقلب کردن جزء ۴نکته رمز آلود در بدنسازی است. گرچه حفظ و رعایت فرم درست اجرای حرکت برای به حداکثر رساندن رشد عضلات عاملی کلیدی به حساب می آید، اما برای روش های تقلبی هم جایگاهی وجود دارد. تقلب کردن در فرم حرکت باید تنها برای انجام یک تکرار اضافی انجام شود، اما نباید تکنیک حرکت را عوض کنید.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه