فهرست مطالب

اسپینینگ

دوچرخه سواری در فضای بسته (دوچرخه ثابت) یک تجربه خیلی جذاب است اما یک زانوی ورم کرده می تواند به سرعت لحظات خوب شما را خراب کند. درد زانو یکی از شکایت های رایج بین دوچرخه سواران داخل سالن است اما روش هایی برای جلوگیری از این ناراحتی وجود دارد. در اکثر موارد درد یعنی که بدن سعی دارد به شما پیامی بدهد و یک پیامد طبیعی از برنامه تمرین نیست.

تنظیم ارتفاع صندلی

وقتی بحث دوچرخه سواری داخل سالن باشد، راحت بودن کلید کار است. بدن هرگز نباید ناچار به خم شدن در حالت های غیر طبیعی شود و شما همیشه باید مراقب ایمنی خود باشید. توجه به ایمنی با دقت کردن به زاویه صندلی آغاز می شود. اگر خم شدن به جلو خیلی شدید باشد می تواند شما را وادار کند که به جلو خم شوید و این باعث استرس اضافی روی زانوها می شود. صندلی باید همیشه تراز باشد. علاوه بر این شما نباید ناچار شوید که پاها را بکشید تا به پدال برسد و زانوها باید همیشه حین رکاب زدن اندکی خم باشد. در صورت نیاز ارتفاع صندلی را کم کنید.

پدال ها

آیا برای کلاس اسپینیگ کفش مناسب را دارید؟
اگر پاسخ تان منفی است، باید یک مورد از آن را تهیه کنید. کفش هایی مخصوص این ورزش وجود دارد که متناسب با نیازهای آن طراحی شده اند. کفش های دوچرخه سواری اجازه می دهند که پاها داخل پدال ها سفت شوند و حفظ فرم درست پا را ضمانت می کنند. قرار دهی نادرست پاها روی پدال می تواند فشار خیلی زیادی روی زانوها وارد کند و این یکی از دلایلی است که کفش های مخصوص دوچرخه سواری مهم هستند.

فشار اضافی

چنانچه در این ورزش تازه کار به حساب می آیید، اگر مدت زیادی بدون فعالیت بوده اید، اگر تعهد کرده اید که جلسات طولانی تر از آنچه که باید انجام دهید، باید اندکی شدت را کم کنید. اغلب اوقات درد و ناراحتی نشانه های بدن برای افراط است. محدودیت های بدن خود را بشناسید و بدن را به طرف ناتوانی فیزیکی هدایت نکنید. در این حالت بدن از شما تشکر خواهد کرد.

تجهیزات مناسب

اگر تجهیزات اسپینینگ یعنی دوچرخه هایی که در اختیار دارید کیفیت تولید خوبی نداشته باشند، می توانند باعث ناراحتی و آسیب شود. بنابراین بهتر است که تجهیزات از برندهای مشهور و استاندارد باشد.

فرم درست

به فرم حرکت خود توجه کنید. در کلاس اسپینینگ اغلب احتیاج می شود که روی پدال بایستید و رکاب بزنید که می تواند در صورت عدم رعایت فرم درست استرس زیادی روی زانوها وارد کند. پا را زیر زانو حفظ کنید و زانو را زیر لگن. سعی نکنید وقتی که در حالت ایستاده رکاب می زنید، ضربه وارد کنید. در حالت های نشسته هم دستگیره دوچرخه را در بالاترین ارتفاع بگیرید و از خم شدن روی دستگیره هم پرهیز کنید. این کارها می تواند باعث خراب شدن فرم شود و در نتیجه به سخت تر درگیر شدن زانوها می انجامد اجازه ندهید حین رکاب زدن زانو به داخل یا خارج متمایل شود. در غیر این صورت دچار درد زانو خواهید شد.

نتیجه گیری:

همانطور که متوجه شدید اگر اسپینینگ را با رعایت نکات ایمنی و تحت نظر متخصصان با شدت و حدت متناسب با فیزیک بدنی و آمادگی جسمانی خود اجرا کنید مشکلی برای سلامت شما ایجاد نخواهد کرد مگر آنکه از پیش در ناحیه زانو مشکل داشته باشید.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه