فهرست مطالب

نحوه انجام حرکت کرانچ سیم کش

به صورت دو زانو یک قرقره مرتفع روی زمین بنشینید، طناب را محکم گرفته و با هر دو دست آنها را در پشت سر خود قرار دهید. بالاتنه را از کمر خم کرده و وزنه را به طرف پایین بکشید. به وضعیت شروع بازگردید.

عضله های درگیر

اصلی: راست شکمی

کمکی: عضله های مایل و دندانه ای قدامی

نگاه آناتومیکی در حرکت کرانچ سیم کش

حالت دست: دستهای شما می توانند طناب را در بالای سر و یا در کنار سر، یا در قسمت بالای سینه شما نگه دارند. هر چه دست ها بالاتر قرار گیرند، درجه مقاومت تمرین بیشتر می باشد.
وضعیت بدن: شما می توانید این تمرین را هنگامی که رو به دستگاه یا نزدیک به وزنه ها هستید نیز بسته به نظر و اولویت خود انجام دهید.

دامنه حرکت: بالاتنه شما باید از حالت قائم به حالت موازی با زمین تغییر شکل دهد.
مسیر حرکت: اگر با قرقره فاصله کمی داشته باشید، حین حرکت کرانچ از دامنه حرکتی بیشتری برخوردار می شوید.
مقاومت: با تنظیم کردن وزنه مقاومت را تغییر دهید.

تمرین های مشابه کرانچ سیم کش

حرکت کرانچ با طناب روی دستگاه: دستگاه های مختلفی می توانند حرکت کرانچ با طناب را انجام دهند. در این دستگاه ها در حالی که شما نشسته یا ایستاده اید پشت شما دارای تکیه گاه می باشد.

نکات بالینی: 
عضلات شکمی قوی به ثبات تنه و برداشتن استرس از روی ستون مهره ها کمک می کند. در حقیقت انجام این تمرینات و داشتن عضلات قوی در کمربند کمری پیش نیاز انجام تمرینات سخت و سنگین است.
در افرادی که دچار کمر دردهای ناشی از آسیب دیسک مهره ها هستند توصیه می شود برای انجام تمرینات خود با تیم درمانی مشورت کنند. در صورتی که آسیب وجود داشته باشد انجام این تمرین ممنوع بوده و مراجعه به پزشک متخصص، استراحت، آب درمانی و فیزیوتراپی توصیه می شود.
به طور کلی تمرینات تقویتی عضلات شکم که در آنها تنه با انقباض فعال به جلو خم می شود می تواند برای افرادی که دچار بیرون زدگی دیسک کمر هستند به علت افزایش فشار داخل دیسک و اعمال نیروی فشاری به فقرات کمری مشکل ساز باشد. همچنین در افرادی که دچار پوکی استخوان هستند احتمال شکستگی در اثر استرس وجود دارد.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه