لاغری سریع با تغذیه طبیعی

لاغری سریع با تغذیه طبیعی

غذا حاوی انرژی در فرم کالری است. بنابراین افرادی که به مصرف کالری بیشتر (در مقایسه با آنچه
آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

تغذیه طبیعی

غذا حاوی انرژی در فرم کالری است. بنابراین افرادی که به مصرف کالری بیشتر (در مقایسه با آنچه می سوزانند) می پردازند دچار افزایش میزان چربی بدن شوند. به هر حال مواد غذایی یعنی تحت عنوان مواد غذایی حاوی کالری منفی شناخته می شوند. به این معنی که آنها دارای کالری کمتر در مقابل انرژی ای هستند که بدن صرف هضم این مواد غذایی می کند.
مواد غذایی حاوی کالری منفی می توانند منجر به سوزاندن چربی های ذخیره شده شوند و این مسئله به بدنسازان در دوران کات بسیار کمک می کند. بنابراین می توان این طور گفت که بسیاری از میوه ها و سبزیجات و در کل تغذیه طبیعی تحت عنوان چربی سوزی عمل می کنند.

سیب

 مصرف یک سیب در روز چربی را دور می کند. سیب شامل میزان فراوان ویتامین C  است. همین مسئله منجر به رقیق کردن می شود تا چربی از بدن خارج شود. سیب همچنین حاوی پکتین است. یک کربوهیدرات مرکب که میزان چربی جذب شده در سلول ها را محدود می کند. پکتین حتی به فرآیند جذب آب کمک می کند. همچنین نقشی مهم در فرآیند دفع چربی دارد.

مارچوبه

ماده شیمیایی اسپاراگین در مارچوبه وجود دارد. این ماده شیمیایی به تجزیه و تحلیل چربی کمک می کند و محرک کلیه هاست. همچنین منجر به توسعه فرآیند گردش خون می شود. همچنین مارچوبه اسید اگزالیک را نابود می کند، این اسید منجر به چسبیدن چربی به سلول ها می شود. همچنین باعث می شود تا چربی از سیستم گوارش رانده شود. قبل از اینکه این شانس را پیدا کند که در بدن ذخیره شود.

بروکلی

یک ماده غذایی فوق العاده است. بروکلی شامل مقادیر مناسبی ویتامین و مواد مغذی از جمله سطح بالای ویتامین C، ویتامین A، اسید فولیک و کلسیم است. محتوی فیبر موجود در بروکلی باعث می شود تا بدن انرژی بیشتری را صرف هضم کند و همین مسئله تاثیر بالایی در مسئله موثر بودن این چربی سوز دارد. بروکلی سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان هایی که به خوبی با بیماری ها می جنگند.

کلم بروکسل

کلم بروکسل حاوی مواد چربی سوز خارق العاده نظیر ویتامین C و فیبر است. همچنین دارای ترکیبی از مواد معدنی است که منجر به تحریک غده ها در ترشح هورمون هایی می شوند که سلول ها را از چربی ها تمیز می کنند.
سبزیجات حاوی برگ های تیره همچنین منجر به تحریک فرآیند کلیه ها می شوند و به این شکل کمک می کنند تا چربی بیشتری از بدن دفع شود.

هویج

هویج رنگ نارنجی خود را از کاروتن به دست می آورد که یک فرم از ویتامین  A  است. کارتن منجر به توسعه واکنشی دفع چربی از بدن می شود. درون روده ها کاروتن همچنین به ویتامین A  تغییر شکل پیدا می کند که البته به این شکل کمک می کند تا منجر به افزایش متابولیسم بدن شده و کالری بیشتری سوزانده شود.

پرتقال

با توجه به محتوی بالای ویتامین  C، پرتقال حاوی عاملی بالقوه چربی سوز عالی است. پرتقال همچنین شامل پالپو فیبر است. همین مسئله باعث می شود تا بدن انرژی بیشتری را صرف فرآیند هضم آن کند. در نتیجه هر چه کالری بیشتری صرف هضم شود، شاهد کاهش میزان چربی ذخیره شده هستیم. مرکبات دیگر، نظیر لیموترش دارای همان منافع چربی سوز یکسان هستند.

فلفل

فلفل ها به خصوص انواع تند آن دارای اجزاء شیمیایی هستند که منجر به تولید گرما می شوند. هنگام هضم، کپسیسین بدن را وارد به تولید بیشتر هورمون استرس زا می کند و همین مسئله منجر به افزایش دامنه متابولیک و صرف کالری بیشتری می شود. ترکیب فلفل مواد غذایی چرب باعث کاهش جذب کالری می شود.

سیب زمینی

اکثر رژیم گیرنده ها به صورت اتوماتیک عقیده دارند که باید از مصرف سیب زمینی به خاطر میزان بالای کربوهیدرات موجود در آن خودداری کنند. در صورتی که گنجاندن  تغذیه طبیعی مثل سیب زمینی در برنامه غذایی یکی از مناسب ترین گزینه ها به منظور کاهش چربی بدن و افزایش سلامتی است.
این غذا منجر به سیری پایدار می شود. مصرف یک برش سیب زمینی معادل مصرف سه تکه نان گندم منجر به ایجاد حس سیری می شود. علاوه بر آن، سیب زمینی حاوی نشاسته مقاوم است که فرآیند هضم را در روده ها به تعویق می اندازد و به این شکل به کاهش فرآیند چربی سوزی کمک می کنند.

سبزیجات حاوی برگ های تیره

این نوع از سبزیجات حاوی کالری اندکی هستند که به جهت رژیم کاهش دهنده چربی مناسب هستند. یک فنجان پر اسفناج تقریباً حاوی ۴۰ کالری و شامل کاروتنوئیدهایی است که کمک می کنند در برابر سرطان از خود محافظت کنید. یک فنجان بروکلی شامل ۵۵ کالری است و شما را با ۲۰ درصد فیبری که در روز نیاز  دارید مهیا می کند، مصرف اکثر اعضای این خانواده در حین تمرین کردن ضروری هستند. به ویژه که آنها شامل کلسیم هستند و این مسئله به انقباض عضلات به صورت پایدار کمک می کند. متخصصین مصرف سه وعده از این گروه سبزیجات را به صورت روزانه توصیه می کنند.

به اشتراک بگذارید:
داغترین مطالب سایت
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در رشد قد
تاثیر بدنسازی و پرورش اندام در...
 
۷۸۲دیدگاه
مکمل ارژنین
آشنایی با مکمل ال-آرژنین و سوا...
 
۷۵۵دیدگاه
برنامه بدنسازی
مشاوره و دریافت آنلاین برنامه ...
 
۵۷۲دیدگاه
نوجوانان ، بدنسازی، تهدیدها وفرصتها
نوجوانان – بدنسازی، تهدی...
 
۵۱۵دیدگاه
روش دریافت کارت مربیگری بدنسازی
روش دریافت کارت مربیگری بدنساز...
 
۴۶۴دیدگاه
سوال جواب های متداول و رایج در بدنسازی و فیتنس
سوال جواب های متداول و رایج در...
 
۳۹۹دیدگاه

ارسال دیدگاه