فهرست مطالب

در این مطلب به معرفی و فواید آمینو اسیدهای غیر ضروری می پردازد.

  • آرژنین

ترشح هورمون رشد را افزایش میدهد. به بهبودی زخم ها و آسیب دیدگی ها کمک می کند. لنفوسیت های T را تقویت می نماید. مواد شیمیایی خون را خنثی می کند و گلبول های سفید را تقویت می کند.

  • تیروزین

ناراحتی های روحی را کاهش می دهد. برای اشخاصی که از استروئیدها استفاده نموده اند و با ناراحتی های روحی روبرو هستند می توانند بسیار موثر باشند. پیش ساز اپی نفرین، هورمون رشد و هورمون های تیروئید می باشد.

  • آلانین

کمک می کند عضله و دیگر بافتها انرژی مورد نیاز را از آمینواسیدها بدست آورند و به بنیان سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

  • آسپارتیک اسید

کمک می کند کربوهیدرات ها بصورت انرژی در اختیار بدن قرار گیرند و در ساخت آنتی بادی در سیستم ایمنی بدن نقش مهمی ایفا می کند. آمونیاک تولید شده که در اثر تمرین بوجود می آید را کاهش می دهد.

  • گلیسین

به درمان افراد پرخاشگر و عصبی کمک می کند. از اجزاء ساختمان هموگلوبین است و به سنتز آمینواسیدها کمک می کند. میل به مصرف قند را کاهش می دهد و برای افراد دیابتی فوق العاده مفید می باشد.

  • گلوتامیک اسید

در سوخت و ساز آمینو اسیدها نقش دارد و می تواند در مواقع ضروری انرژی در اختیار بدن قرار دهد.
گلوتامین فراوان ترین آمینو اسید در بدن انسان می باشد، هورمون رشد را تا ۴ برابر افزایش می دهد. سیستم ایمنی بدن را تقویت می نماید. لازم به توضیح است استروئیدهای آنابولیک باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می شود و بدنسازانی که از این داروها استفاده می نمایند بیشتر از افراد عادی دچار سرماخوردگی می شوند. مصرف گلوتامین بصورت مکمل به این افراد کمک فراوان می کند تا به سادگی دچار سرماخوردگی نشوند. در افزایش حجم عضلات بسیار موثر است، قند خون را تنظیم می نماید و در زمان رژیم از پدیده کاتابولیسم جلوگیری می نماید و باعث افزایش توان تمرینی می شود.

  • تائرین

به عنوان ناقل های عصبی در بعضی از قسمت های مغز و شبکیه فعالیت دارد و به دفع چربی کمک می کند.

  • سرین

در ساختمان سیستم ایمنی و تولید ایمونو گلوبین نقش مهمی دارد، در تقویت حافظه و سیستم عصبی نقش مهمی ایفا می کند.

  • پرولین

تشکیل دهنده در شکل گیری بافت همبند و ترکیب اصلی کلاژن می باشد، به راحتی به صورت انرژی در اختیار عضلات قرار دارد.

  • اونیتین

به عنوان آمینو اسیدهای غیر ضروری می تواند سطح هورمون رشد را افزایش دهد، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند در بهبود عملکرد کبد نقش دارد و باعث ترمیم آسیب دیدگی ها خصوصاً ریکاوری تارچه های عضلانی که در اثر تمرین آسیب دیده اند و به دنبال آن بزرگ شدن تارچه های عضلانی کمک می کند.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه