برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

غذاهای سالم که ناسالم می شوند

موارد زیر از جمله غذاهای ناسالم هستند که میتوان تنها با رعایت چند نکته ساده آنها را تبدیل به غذاهای سالم کرد که نه تنها برای بدن ضرر ندارند بلکه مفید هم هستند.

پیتزا

پیتزایی که شامل اسفناج مرغ گریل شده و سالمون دودی باشد می تواند یک غذای خوب برای بدنسازان به حساب آید . سس گوجه فرنگی سرشار از لیکوپن می تواند اثرات آنابولیک ۱- IGF را افزایش دهد و به محافظ در مقابل سرطان کمک کند.

مشکل: یک لایه ضخیم از مواد غذایی پردازش شده به همراه پنیر و گوشت های چرب از جمله سوسیس و پپرونی باعث می شود این غذا تبدیل به افزاینده قطر کمر شود. یک وعده پیتزای عادی می تواند حدود ۷۷۰ کالری داشته باشد و حاوی ۵۰ گرم چربی مضر برای قلب باشد.

روش صحیح: باید در تهیه پیتزا از منابع خالص پروتئینی مثل مرغ یا همبرگر استفاده کنید. اگر محتوای پنیر کمتر شود بهتر است و در صورت امکان خمیر را هم تهیه شده از آرد گندم کامل تهیه کنید.

آب میوه

آب میوه می تواند منبعی عالی از ویتامین C و دیگر آنتی اکسیدان های مهم مورد نیاز برای ترمیم آسیب های اکسیداتیو سلول های عضلانی باشد که حین تمرین ایجاد شده.

مشکل: هرگز آب میوه را به عنوان یک میان وعده استفاده نکنید. گرچه تقریباً ۱۰۰ درصد آب میوه خیلی آهسته هضم می شود اما فقدان مسئله جویدن در زمان مصرف باعث می شود که شما کمتر احساس رضایت و سیری کنید و باز هم طلب کالری نمائید. وقتی می خواهید میان وعده داشته باشید لازم است خود میوه را به آب میوه ترجیح دهید.

روش صحیح: انتخاب آب میوه ۱۰۰درصد نسبت به نوشیدنی های شیرین شده ای که فقط اسم آب میوه را یدک می کشند ضمانت می کند که بدن آنتی اکسیدان بیشتری دریافت کند و شیرین کننده هم وارد بدن نشود. محققان دانشگاه فلوریدا مشخص کرده اند که آب خالص گریپ فروت صورتی رنگ نسبت به دیگر آب میوه ها حاوی مواد مغذی بیشتری است.

از نوشیدن آب میوه قبل از تمرین به عنوان یک وعده دیر هضم کربوهیدراتی لذت ببرید که انرژی بلند مدتی هم حین تمرین تأمین می کند و با جریان چربی سوزی بدن هم تداخلی نمی کند. می توانید پروتئین خود را با آب میوه مخلوط کنید یا در گزینه بهتر یک میوه انتخاب کنید که فیبر اضافی هم دارد.

سالادهای فست فود

بهترین مدل ها شامل آنهایی است که حاوی تکه های ماهی سالمون، سینه مرغ گریل شده، لوبیا یا تخم مرغ پخته هستند. سبزیجات تأمین کننده آنتی اکسیدان هستند و مقادیر فراوانی فیبر دارند که به قند خون ثبات می دهد.

مشکل: سرخ شدن گوشت، وجود نان سرخ شده، پنیر، بیکن و سس های چربی که رستوران ها می دهند کالری اضافی به بدن می رساند.

روش صحیح: سس های کم چرب را انتخاب کنید و سراغ سالادهایی بروید که مواد سالم مثل میوه آجیل دارند. خاطرتان باشد که گوجه فرنگی دشمن بیماریهاست.

کره بادام زمینی

از فواید این دسته از غذاهای سالم می توان به چربی سوزی افزایش تستوسترون به واسطه دارا بودن چربی غیر اشباعی تکی، تنظیم کننده قند خون به واسطه وجود منیزیم، مرگ هورمون رشد به واسطه نیاسین موجود در آن و ترمیم کننده عضلات به خاطر ویتامین E اشاره نمود.

مشکل: کره بادام زمینی اغلب ۲ مهمان ناخوانده دارد: قند و چربی های اشباع شده. روغن هیدروژنیزه (مثل چربی های ترانس) به خیلی از برنامه های تبلیغاتی اضافه می شود تا طول عمر محصول را افزایش دهد و از جدا شدن روغن جلوگیری کند. متاسفانه تحقیقات حاکی از آن است که این مورد می تواند مانع شود که شما ذخایر چربی بدن تان را کم کنید. علاوه بر این چربی های ترانس تخریب عضلات را افزایش می دهند و مانع رشد عضلات می شوند.

روش صحیح: سراغ برندهایی بروید که طبیعی تولید می کنند و در محصولشان فقط بادام زمینی استفاده شده. از خرید هر مدل کم چرب شده خودداری کنید چون آنها به جای چربی های سالمی که کم می کنند قند اضافه می کنند.

استیک

استیک یک منبع عالی از پروتئین، آهن، روی،  ویتامین B6 و B12 است و از دسته غذاهای سالم یعنی همه ضروریات برای یک بدنساز و نباید از اندکی چربی اشباع شده در آن واهمه ای داشته باشید، چرا که آن چربی برای حفظ سطح تستوسترون در حد مطلوب لازم است.

مشکل: همه بخش های بدن حیوان از لحاظ ارزش غذایی با هم برابر نیستند. بعضی بخش ها مثل دنده اول احتمالاً چربی بیشتری نسبت به سطل موجود در اتاق جراحی لیپوساکشن دارد. به طور حتم مزه گوشت های پرچرب عالی است اما به قضیه با چشم بصیرت نگاه کنید نه از دیدگاه طعم.

روش صحیح: سراغ برش های کم چرب گوشت بروید. یک برش از گوشت راسته می تواند نسبت به گوشت دنده حدود۵۰ گرم چربی کمتری داشته باشد. می توانید همه چربی هایی که به چشم می بینید را حذف کنید، البته بهتر است این کار را بعد از طبخ انجام دهید تا محصول نهایی نرم باشد.

ماست

این مایع سفید رنگ جز غذاهای سالم سرشار از پروتئین با کیفیت و باکتری های مفید معده است که دارای روی است برای افزایش تستوسترون و کلسیم برای تقویت استخوان ها و چربی سوزی.

مشکل: شکر و میوه های پردازش شده در برخی ماست ها اضافه می شوند. انواع طعم دار آن مقدار زیادی قند دارد و تقریباً ۸۰ درصد کالری آن از قند ها تامین می شود و همین باعث افزایش ترشح انسولین است که ذخایر چربی بدن را بیشتر می کند، وقتی که قند بیشتر می شود پروتئین آن هم کمتر می شود.

روش صحیح: سراغ ماست ساده بروید و میوه مورد علاقه را خودتان به ماست اضافه کنید. اگر هم مدل میوه ای شرکت ها را دوست دارید آن را در وعده بعد از تمرین جای دهید تا ترشح انسولین آن به نفع رشد عضلاتتان باشد.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی