برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

فهرست مطالب

بدنساز هستید ؟

پشت یا خوابیده با دمبل

دمبلی را جلوی یک میز قرار دهید به طوری که بتوانیم قبل از دراز کشیدن روی میز آن را بین پاهای خود بگیرید و یا می توانید پس از دراز کشیدن روی میز از کسی بخواهید دمبل را بین پاهای شما قرار دهد.

کالتر به عنوان یک بدنساز حرفه ای می گوید: سینه به سینه میز می خوابم طوری که زانوهایم لبه میز قرار بگیرد، دست های خود را روی تمرین می گذارم یا دستگیره های میز را می گیرم تا تعادلم حفظ شود. در حالت شروع حرکت بدن باید در یک خط صاف باشد به طوری که لگن پائین باشد و پشت پاها تقریباً کامل کشیده و زانوها اندکی خم باشند.

نحوه حرکت: اجازه دهیم ران های پا به میز فشره شوند وقتی که به آرامی وزنه را با پا عقب می کشید تا جایی که ساق ها عمود بر زمین شوند، نباید وزنه از این حد بالاتر برده شود چرا که فشار از روی عضله کاسته می شود. وقتی که ساق های پا به حالت عمود بر زمین قرار گرفتند یک ثانیه در پشت پاها انقباض را حفظ کنید.
پس از آن وزنه را پائین بازگردانید و پشت پا را سفت نگهدارید و بگذارید وزنه باعث ایجاد کشش در آنها شود. وزنه را تا جایی پائین ببرید که ساق ها تقریباً در موازات زمین قرار بگیرند.

ددلیفت رومانیانی با دمبل

روی یک استپ یا جعبه بایستید و در هر دست یک دمبل بگیرید. شانه ها باید به طرف عقب متمایل باشند و کمر در راستای طبیعی ستون فقرات.
نحوه حرکت: قوس کمر را حفظ کنید و پشت پا را سفت کنید، از لگن به جلو خم شوید و کشش را در عضلات پشت پا و نمشیمن گاه خود حفظ کنید.

کالتر می گوید: باید از ریلکس شدن پشت پاها در حرکت جلوگیری کنید. این کار باعث می شود فشار روی عضلات دیگر منتقل شود و استرس از پشت پاها کاسته گردد.
بالاتنه را پائین ببرید و سر را بالا نگهدارید وقتی که اجازه می دهید دمبل ها کنار بدن حرکت کنند. پس از آن بالاتنه را به بالا بازگردانید و همان حرکت را معکوس کنید.

پشت پا تکی

می توانید از دستگاه پشت پا ایستاده یا پشت پا تکی استفاده کنید.
نحوه حرکت: وزنه را به آرامی بالا ببرید و در جایی که حداکثر انقباض را در پشت پاها حس می کنید مکث کنید.

جی کالتر می گوید: بعضی ها وزنه را واقعا ً خیلی سریع بالا می برند و اجازه می دهد که با نشیمن گاه شان برخورد کند و پس از آن وزنه را در حالت فرود می گیرند.
این فرم حرکتی افتضاح است و می تواند باعث کشیدگی در عضلات شود یا حتی به عضلات کمر لطمه بزند. در بخش اوج انقباض عضله یک ثانیه مکث کنید و سپس به آرامی وزنه را پائین ببرید.

برنامه تمرین پشت پا

پشت پا خوابیده دمبل ۲ تا ۳ ست با تکرارهای ۸ تا ۱۲ تایی
پشت پا دستگاه تکی ۲ تا ۳ ست با تکرارهای ۱۰ تا ۱۲ تایی
لیفت پشت پا ۵ ست با تکرارهای ۸ تا ۱۲ تایی

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درج آگهی بدنسازی

حداکثر 10 عکس مجاز می باشد