فهرست مطالب

مکمل های اندکی در بازار عرضه وجود دارند که بتوانند از لحاظ فواید با روغن ماهی برابری کنند. مسلم است که می توانید از این مکمل غذایی بهره ببرید. چه در جستجوی عضله سازی باشید یا چربی سوزی یا صرفا به فکر بهبود سلامت هستید افزودن روغن ماهی به رژیم مکمل ها کمک بزرگی خواهد بود که ۴ دلیل اصلی آن را در این مقاله می خوانید. روغن ماهی یک نوع اسید چرب است که از بازیافت های ماهی های چرب به دست می آید. این روغن حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است که شامل EPA و DHA است و اینها بیشترین توجهات را در زمینه تحقیقات سلامت طی سال های اخیر به خودشان اختصاص داده اند. افرادی که مقدار زیادی ماهی چرب در رژیم غذایی خود مصرف می کنند احتمالاً نیازی به مصرف مکمل روغن ماهی ندارند. اما لازم است به یاد داشته باشید که خیلی از انواع ماهی ها حاوی مقادیر زیادی جیوه هستند که لازم است مقدار آن در بدن کنترل شود. اگر مقدار جیوه در بدن خیلی بالا برود، می تواند باعث بروز مشکلاتی شود بنابراین حیاتی است که بالانس خوبی را در بدن حفظ کنید. کپسول های روغن ماهی در کنار مصرف گهگاه ماهی چرب می تواند بهترین راه باشد جهت تأمین نیاز های بدن به صورت ایمن.

  • پروفایل سالم تر کلسترول

یکی از فواید اصلی که با مصرف مکمل روغن ماهی عایدتان می شود، رسیدن به زمینه سالم تر در کلسترول خون است. چه در حال حاضر مشکل قلبی عروقی داشته باشید یا اینکه ریسک این نوع ناراحتی ها در بدن تان بالا رفته باشد، افزودن ۳ الی ۶ گرم روغن ماهی در روز می تواند به بهبود نسبت بین کلسترول خوب (HDL) و کلسترول بد (LDL) کمک کند و همچنین به کاهش سطح تری گلیسریدها در بدن کمک دهد. اگر بتوانید مصرف روغن ماهی را آغاز کنید و همچنین یک رژیم غذایی غنی از میوه های تازه و سبزیجات را رعایت کنید خواهید توانست بهترین اقدام های محافظتی را در مقابل توسعه ناراحتی های قلبی انجام دهید.

  • بهبود سلامت استخوان

با افزایش سن به ویژه در خانم هایی که وارد سال های میانسالی می شوند و سطح استروژسترون استاندارد در بدن ندارند استخوان ها شاید شروع کنند به باریک تر شدن و این می تواند احتمال تجربه پوکی استخوان را بالا ببرد. تحقیقات انجام گرفته روی خانم های مسن نشان داده که مصرف چربی های غیر اشباعی چندتایی هر چه بیشتر مصرف شوند سلامت استخوان ها در بدن این افراد بالاتر می رود و احتمال رخداد شکستگی ها و دیگر مشکلات استخوانی در آنها کمتر می شود. برای افزایش سلامت استخوان هیچ راهی بهتر از این وجود ندارد که از مصرف کافی کلسیم در رژیم غذایی خود اطمینان حاصل کنید اما بعد از این اقدام خیلی زیرکانه است که به مصرف روغن ماهی توجه کافی داشته باشد.

  • محافظت در مقابل سرطان

سومین منفعتی که از مصرف منظم روغن ماهی عاید می شود، این است که می تواند شما را در مقابل انواع سرطان محافظت نماید. هر روز شما در معرض تعدادی رادیکال های متفاوت هستید که با بدن واکنش نشان می دهند و می توانند در مرور زمان خیلی خطرناک باشند. مصرف فراوان آنتی اکسیدها از طریق میوه و سبزیجات یکی از بهترین روش ها برای خنثی کردن آسیب های رادیکال های آزاد است با این وجود روغن ماهی هم اثری محافظتی دارد. یک تحقیق به صورت ویژه ای به مصرف روغن ماهی در مقایسه با مصرف چربی های حیوانی نگاه خاصی داشته و به این نتیجه رسیده که روغن ماهی می تواند به شکل محافظتی باشد در مقابل اثرات منفی چربی حیوانی روی بافت های بدن. رعایت رژیمی که سرشار از چربی های اشباعی است شما را در معرض شمار زیادی از بیماری ها قرار می دهد. بنابراین تلاش کنید چربی های حیوانی را از رژیم خود حذف کنید اما چون این مسئله غیر واقع گرایانه است می توانید روغن ماهی را به صورت منظم مصرف کنید تا به عنوان تکنیکی رقابتی از آن استفاده کنید.

مقابله جدی با رادیکال های آزاد

  • ناهنجاری های روحی

دلیل چهارم برای مصرف روغن ماهی این است که شما را در مقابل ناهنجاری های روحی محافظت می کند. در زندگی پر استرس امروز میزان افسردگی و اضطراب رو به رشد است و اغلب این مشکلات با تغذیه نادرست هم بیشتر می شوند. رژیم غذایی خیلی از مردم پر شده از غذاهای تصفیه شده ای که از لحاظ کیفیت غذایی ضعیف هستند و نمی توانند سلامت بدن را حمایت کنند و این استرس ها را بیشتر می کند. مصرف روغن ماهی کمک می کند به افزایش سطح هورمون سروتونین در بدن که اغلب به عنوان هورمون «حس خوب» شناخته می شود. اغلب از فواید سروتونین پس از مصرف یک وعده غذایی پرکربوهیدرات لذت می برید که شما را در حالتی ریلکس قرار می دهد. وقتی افراد در شرایط پر استرس قرار می گیرند به این علت است که بیشتر دنبال غذاهای پر کربوهیدرات هستند.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه