فهرست مطالب

قطع نمک

سابقه تمرین او بالغ بر ۳۶ سال است و در سال گذشته حضور نا امید کننده ای روی صحنه پیشکسوتان المپیا به عنوان مهمان داشت و باعث انتقاد خیلی ها شد. اما خودش می گوید: هر چقدر هم که عاشق این ورزش باشی بعد از ۳۶ سال تمرین زمانی می رسد که از تمرین خسته می شوید و لازم است مقداری تمرین را شل کنید تا هم مفاصل استراحت کننده هم مجدد انگیزه به وجود آید. رونی کولمن با بیان این مطلب در پاسخ به کسی که پرسیده بود چرا در آرنولد کلاسیک کت و شلوارش گشاد شده بود به هواداران خود قول داد که به زودی وزن خود را بالا ببرد و به آمادگی بهتری برسد. در ادامه گزیده ای از مقالات اخیر او را می خوانید.

اشتباه قطع نمک

هیچ وقت متوجه نشدم که چرا خیلی ها نگران نمک مصرفی خود هستند در حالی که غیر از ۱ یا ۲ روز قبل از مسابقه نباید نگران مصرف سدیم باشید. من هرگز مصرف نمک را قطع نمی کردم. سال ها قبل یاد گرفتم که سدیم و پتاسیم باید با هم تناسب داشته باشند بنابراین قطع کردن مصرف نمک (که بعضی ها در رژیم مرتکب آن می شوند) باعث برهم خوردن تعادل اینها می شود. وقتی که رژیم می گیرم باز هم از سس کچاپ و اسپری روغن روی سیب زمینی پخته ام استفاده می کنم. اینها سرشار از نمک هستند.

مصرف چربی در رژیم

در رژیم به طور کلی چربی زیاد نمی خورم و اکثر آنها را خوردن استیک و روغن ماهی تامین می کنم در روزهای پرکربوهیدرات روزی کم کربوهیدرات ۲ بار.
خیلی ها در روزهای کم کربوهیدرات دوست دارند که چربی بیشتری بخورند تا کالری مصرفی خود را یکسان حفظ کنند و سطح انرژی بدنشان ثابت بماند.

فقر اطلاعات

از بین سفرهای متعددی که به کشورهای مختلف دنیا کرده ام متوجه شده ام که استرالیایی ها و کشور های اروپای شرقی جاهایی هستند که بدنسازان واقعا می دانند دارند چه کاری انجام می دهند اما اکثر کشورهای آسیایی نیاز به تحصیل در این زمینه دارند. به خاطر دارم یک بار که در حال صحبت با یک گروه بدنساز کره ای بودم آنها از حرف هایی که درباره تغذیه میزدم کاملاً شوک شده بودند. موراکو هم چنین حالتی داشت. آنجا علاقه زیادی به بدنسازی وجود دارد اما نمی دانند که چگونه باید درست تمرین کنند و مثل یک بدنساز تغذیه کنند. باید بگویم که اکثر کشورهای جهان سوم که از آنها دیدن کرده ام نیاز جدی به علم و دانش دارند و البته این منطقی است چرا که دانش در دسترس شان خیلی محدود است. در بعضی کشورها کسی دسترسی به کامپیوتر و اینترنت ندارد.

حجم و چربی

نمی توانید بدون اضافه کردن مقدار چربی و آب حجم عضلانی بدن را افزایش دهید. چربی اضافی و آب واقعا کمک می کند به عملکرد بهتر مفاصل به طوری که می توانید وزنه های سنگین تری را با ایمنی جابجا کنید. نکته این است که برای افزایش عضله نیاز دارید کالری اضافه بر نیاز بدن دریافت  کنید. از طرفی هم نباید خیلی افراط کنید که در نهایت چاق شوید. من از ژنتیک ممنون هستم . یکباره وقتی که فکر می کرد بدنم در حال چرب شدن است رفتم و درصد چربی گرفتم و دیدم که ۵ درصد است.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
آخرین مقالات
پاسخ به پر تکرار ترین سوالات شما

1- چطور یک برنامه بدنسازی یا فیتنس دریافت کنم؟

برنامه بدنسازی، تغذیه و مکمل برای هر فرد با شرایط بدنی او، قد، وزن و سابقه ورزشی اش متفاوت است باید یک مربی با در نظر گرفتن تمامی این شرایط برای شما برنامه طراحی کند.

دریافت برنامه آنلاین

2- چطور برای مربیگری بدنسازی و فیتنس اقدام کنم؟ 

برای مربی شدن نیاز است شما آموزش های اولیه را طی کنید سپس با آماده کردن مدارک و شرایط ثبت نام  جهت شرکت در کلاس های آن اقدام نمایید. بیشتر بخوانید…

3- برای چربی سوزی و کاهش وزن بهترین روش ها کدام است؟

بهترین، جدیدترین و کارآمد ترین روش آموزش، نکات ورزشی و تغذیه مناسب با هدف شماست به طوری که تغذیه ورودی خود را کنترول و تمرینات متناسب با توانایی بدنی خود را دنبال کنید.

4- چطور بفهمم چه مکمل و تغذیه ای برای من مفید است؟

افراد متخصصی که در مورد مکمل و تغذیه دوره دیده اند بهترین مرجع راهنمایی شما جهت تغذیه مناسب و مکمل متناسب هستند. 

سوالات متداول مصرف مکمل ها

5- چطور در خانه، بدنسازی و فیتنس کار کنم؟

وقتی شما یک برنامه راهنما برای تمرین در منزل داشته باشید می توانید با حداقل وسایل ورزشی و حتی با استفاده از لوازم منزل مناسب با زمان و توانایی بدن خود را تمرین بدهید.

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

ارسال دیدگاه

1 دیدگاه در “اشتباه قطع نمک (رونی کولمن)

ارسال دیدگاه