برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

مواد غذایی ابر نیروزای جانی جکسون

اگر می خواهید قدرت فوق العاده ای به دست آورید، اسفناج را فراموش کنید. برای رسیدن به این هدف باید به دنبال مواد غذایی بهتری باشید. جانی جکسون بدنساز حرفه ای IFBB در این مصاحبه به معرفی بهترین و ممتاز ترین مواد غذایی نیرو زا و استراتژی های خوردن می پردازد. جانی جکسون ،دارنده عناوینی همچون نایب قهرمانی فیبوی آلمان، چهارم آرنولد کلاسیک اصلی و سوم آرنولد کلاسیک برزیل توصیه های ارزنده ایی را به علاقه مندانی ارائه داده که خواستار حجم و قدرت هستند. خاطر نشان می شود که جانی جکسون یکی از پر قدرت ترین پرورش اندام کارهای حال حاضر جهان قلمداد می شود. چرا که او به غیر از بدنسازی، به رشته پاورلیفتینگ نیز می پردازد و به همین جهت، روش تغذیه او به حتم قابل توجه بوده و تجربه فراوانی پشتوانه آن قرار گرفته است. به همین منظور در ذیل،تاکتیک تغذیه ایی وی در قالب سئوال و پاسخ مطرح شده که نظرتان را به آن جلب می نماییم.

پرسش: برخی از بدنسازان مایلند از مصرف گوشت قرمز خودداری کنند. نظر تو در این مورد چیست؟
پاسخ: بسیاری از بدنسازان میلی به مصرف گوشت قرمز ندارند زیرا سرشار از چربی و در نتیجه پر کالری است اما مصرف این ماده غذایی به جهت کسب قدرت بسیار مهم است هر فردی که در زمان کسب حجم و قدرت از مصرف گوشت قرمز دور بماند یک دیوانه به تمام معنی است. گوشت قرمز غنی از پروتئین و کراتین است و در نتیجه به فرآیند عضله سازی و کسب قدرت کمک می کند.
اما در مورد میزان چربی که در مقایسه با پروتئین یا کربوهیدرات کالری بیشتری دارد باید گفت که عامل ژنتیک هم می تواند منجر به افزایش کالری تان به ویژه در دوران حجم گیری شود.
گوشت لخم گوساله و استیک انتخاب های فوق العاده ای برای افرادی هستند که به دنبال افزایش حجم می باشند.

پرسش: برنامه صبحانه تو در روزهایی که به باشگاه می روی و وزنه می زنی چه مواردی را شامل می شود؟
پاسخ: برنامه صبحانه من یک برنامه کلی است و در روزهای مختلف هفته، تغییر خاصی نمی کند. من عاشق صبحانه هستم ممکن است اندازه آن را تغییر دهم اما خود مواد غذایی موجود در برنامه صبحانه ام را تغییر نمی دهم.
معمولا به مصرف ۸ عدد تخم مرغ، سه فنجان غلات صبحانه دو برش نان تست تهیه شده از آرد گندم و ۲۴۰ گرم استیک می پردازم. وقتی برای یک نمایش بدنسازی آماده می شوم نیز همین مواد غذایی را می خورم، اما کمی از حجم آن کم می کنم تا کالری های مصرفی ام را محدود کرده باشم. اما اگر قرار باشد به باشگاه بروم چون نیاز به کالری بیشتری دارم بازهم کمی میزان کالری مصرفی ام را بالا می برم.
در هر صورت توجه داشته باشید که تا حد ممکن باید به مصرف مواد غذایی مناسب البته به میزان مناسب بپردازید. درست است که بدنتان به غذا نیاز دارد اما همین بدن هم باید بتواند به صورت صحیح و مناسبی به تجزیه و تحلیل این مواد غذایی بپردازد و آن را به انرژی تبدیل کند تا به راحتی تمرین کنید و همچنین به ریکاوری خود بپردازید.

پرسش: وقتی به طور ویژه به جهت کسب قدرت و حجم تمرین می کنید در زمان قبل از تمرین به مصرف چه چیزهایی می پردازید و این کار را در چه زمانی انجام میدهید؟
پاسخ: من معمولا بعد از صبحانه و ۹۰ دقیقه قبل از انجام اولین تکرارم در صبح به مصرف یک میان وعده می پردازم. البته برنامه خاصی برای این که چه چیزی بخورم ندارم و سعی می کنم متنوع باشد. اما معمولاً سعی می کنم ۳۰۰ گرم جوجه و ۲/۵ فنجان برنج سفید مصرف کنم چرا که در این زمان می خواهم به مصرف پروتئینی بپردازم که حداقل میزان چربی را داشته باشد و همچنین در کنار آن نیاز به مصرف یک کربوهیدرات ساده دارم که بدنم بتواند به سرعت آن را بسوزاند.
بنابراین برنج سریع می سوزد و جوجه نیز حاوی یک منبع کند هضم پروتئینی است و در نتیجه با این ویژگی ها به راحتی استارت ریکاوری را برای من می زند. در این زمان من باید چیزی را بخورم که خیلی هم در سیستم گوارشم باقی نماند و به همین خاطر با مصرف این غذا اطمینان دارم که خیلی پر یا با شکم نفخ کرده به باشگاه نمی روم.

پرسش: بهترین نوع وعده غذایی در زمان بعد از تمرین چه می تواند باشد به ویژه که در دوره کسب قدرت هم باشیم؟
پاسخ: به شما توصیه می کنم درست بعد از تمرین به مصرف یک محلول مزوتک بپردازید آن یک وعده غذایی جایگزین و شامل همه آن چیزی است که نیاز دارید تا بسوزانید و رشد کنید ۳۰ دقیقه بعد از تمرین نیز هیچ چیز بهتر از مصرف یک استیک ۳۰۰ گرمی و ۳۵۰ گرم سیب زمینی شیرین نیست. این مواد غذایی باعث می شود تا به احیاء گلیکوژن کمک کنید.

پرسش: بهترین مواد غذایی که منجر به افزایش قدرت می شوند شامل چه موادی هستند؟ همان هایی را بگویید که قدرتمندترین بدنسازان به مصرف آنها می پردازند.
پاسخ: در اینجا ۳ ماده غذایی را که از نظر من برترین ها می باشند به شما توصیه می کنم.

مواد غذایی نیروزا

سیب زمینی

جانی جکسون وقتی به جهت کسب قدرت تمرین می کند عاشق سیب زمینی است. او به مصرف انواع کند هضم تر، نظیر سیب زمینی هندی و سیب زمینی شیرین در زمان بعد از تمرین به جهت اجرای یک متد کند تر در رابطه با بازپرسازی و احیاء می پردازد. اما او انواع سریع الهضم تر را نیز مانند سیب زمینی  سفید به جهت کسب انرژی آن هم از نوع سریع دوست دارد.

جو دوسر

اگر چه دیگر غلات صبحانه هم سودمند هستند اما جودوسر نامی آشنا تر و در نتیجه سودمند تر است. این ماده غذایی کند هضم همه انرژی ای را که شما به آن نیاز دارید مهیا می کند تا به راحتی بتوانید در یک جلسه تمرینی سنگین شرکت کنید.

گوشت قرمز

جانی جکسون معتقد به یک رژیم غنی حاوی گوشت قرمز است. این ماده غذایی سرشار از کراتین و البته چربی است. در نتیجه بسیار پر کالری می باشد. با این حال جانی دوست دارد به مصرف برش های گوشت دنده و استیک های اغذیه فروشی ها بپردازد.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی