برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

هرچیزی در اینترنت هست ، حقیقت نداد

همه ی مطالب اینترنت حقیقت ندارد.

در مورد تمرینات وزنه خرافات زیادی وجود دارد و شاید تشخیص دروغ از واقعیت کار سختی باشد. اما کافی است که دنبال منابع و عوامل گسترش آن موضوع باشید و مسئله را با علم مطابقت دهید. فقط بدانید که هر چیزی که در اینترنت هست. الزاما حقیقت نیست و می تواند دروغ محض باشد. در این مقاله چارلز پولیکوین مربی صاحب نام ورزش های قدرتی خرافه هایی در مورد تمرینات وزنه را فاش می کند.

تمرین هوازی برای چربی سوزی برتر از تمرین وزنه است

برخلاف این خرافه تمرین وزنه تجمع اسید لاکتیک زیادی را موجب می شود و این نتیجه اش ترشح مقدار زیادی هورمون رشد است. هورمون رشد هم به خاطر خاصیت چربی سوزی اش شناخته شده است. همچنین تمرین وزنه روش برتری است چون حجم عضلات را زیاد می کند و در نتیجه متابولیسم را بالا تر می برد و این یعنی افزایش کالری که در زمان استراحت و تمرین در بدن می سوزد.

تمرین وزنه بدن را خشک می کند

حقیقت این است که تمرین دادن یک عضله با دامنه حرکتی کامل باعث افزایش انعطاف پذیری می شود. وزنه برداران از جمله نمونه های عالی برای انعطاف پذیری هستند عضلات در زمان جابه جا کردن وزنه کوتاه می شوند تا حرکت را انجام دهند اما پس از آن طول شان زیاد می شود و تمرین دادن عضله باعث کوتاه شدن دائم آن نمی شود به عنوان مثال پس از انجام یک جلسه تمرین روی جلو بازو تمام روز را با بازوی خم این طرف و آن طرف نمی روید آیا غیر از این است؟
از طرفی عضلات به صورت دائم در حالت کشیده شده باقی نمی مانند چرا که اگر عضلات در حالت کشش باقی می ماندند مفاصل بی ثبات می شدند.

با قطع تمرین عضله تبدیل به چربی می شود

عضله نمی تواند تبدیل به چربی شود درست به همان دلیل که ست نمی تواند تبدیل به پا شود. این ۲ بافت موجودیت کاملا متفاوتی دارند و قابلیت تبدیل شدن به یکدیگر را ندارد. این خرافه به این دلیل تداوم یافته که افراد دارای توسعه عضلاتی بعد از قطع تمرینات وزنه به علت کالری سوزی کمتر و کوچک تر شدن عضلات چاق می شوند.

برای عضله سازی نیاز به دوره حجم است

دوره حجم یعنی اضافه کردن چربی و عضله برای به حداکثر رساندن سایز های بدن در دوران آرنولدی بدنسازان اغلب در دوره خارج فصل مسابقه وارد حجم می شدندو پس از آن برای مسابقه درصد چربی بدن را کم می کردند.
حقیقت این است که چربی باعث نمی شود عضله اضافی در بدن ساخته شود . در اصل دوره حجم مقاومت به انسولین را افزایش می دهد که می تواند اضافه کردن عضله و کم کردن چربی را دچار مشکل نماید. چاق تر شدن با تولید هورمون های تیروئید تداخل می کند و اینها هورمون هایی هستند که برای چربی سوزی ضروری به حساب می آیند.

تکرا کم عضله نمی سازد

اولین شواهد موجود برای اثبات خلاف این موضوع وزنه برداران هستند کسانی که حرکت لیفت یک ضرب و دو ضرب را در مسابقات انجام می دهند و اغلب هم دارای حجم عضلانی قابل توجهی هستند. استفاده از تکرارهای کم وزنه های سنگین باعث می شود فیبرهای نوع B11  که آستانه بالاتری دارند بیشتر درگیر شوند. استفاده از تکرارهای بالاتر در تمرین و به نسبت آن وزنه های سبک تر عمده تاثیرش روی به کارگیری فیبرهای با آستانه پائین یعنی نوع A11 است.
برای به حداکثر رساندن حجم عضلانی نیاز است هر دو مدل فیبرها را تمرین دهید یعنی فیبرهای  A11و فیبرهای B11  یعنی آنهایی که خالص تند انقباض هستند.

تمرین وزنه می تواند مانع رشد جوان ترها شود

خیلی از پدر و مادرها فرزندان خود را از تمرینات وزنه در سنین نوجوانی منع می کنند چرا که ترس دارند به صفحات رشد استخوان هایشان صدمه وارد شود و رشدشان محدود گردد. این حقیقت ندارد. بر اساس یافته های دکتر MEL STIFF  که تز دکترای خود را بر اساس بیومکانیک یافته های نرم نوشته است: تحقیقات بیومکانیکی نشان داده اند که فعالیت های ساده روزانه مثل دویدن، پریدن، جهش و … می تواند روی سیستم عضلات اسکلتی نیروی بیشتری نسبت به تمرینات وزنه وارد نماید.
همچنین یک تحقیق روسی روی ورزشکاران جوان به این نتیجه رسیده که تمرینات سنگین وزنه منجر به تحریک رشد استخوان در جوانان می شود. دستگاه ها از وزنه های آزاد بهترند دستگاه ها نسبت به وزنه های آزاد مزایای خاص خود را دارا هستند مثل اوقاتی که می خواهید عضلات خاصی را هدف قرار دهید یا از یک آسیب بازتوانی پیدا کنید.
همچنین برخی حرکات مثل پشت پا دستگاه به بهترین شکل با دستگاه قابل اجرا هستند. اما وزنه های آزاد خیلی قابل دسترس تر از دستگاه ها هستند و بهترین ابزار برای توسعه قدرت کاربری برای ورزشکاران هستند چون حرکات وزنه آزاد خیلی به طبیعت حرکتی بدن انسان نزدیک است.

تمرین وزنه سلامت قلبی عروقی را ارتقاء نمی دهد

گرچه بعضی طرفداران تمرینات ایروبیک اظهار می کنند که تمرین هوازی برای سلامت قلبی عروقی روش برتری است اما حقیقت این است که فقدان آمادگی هوازی فاکتور خطر برای سیستم قلبی عروقی نیست چیزی که برای سیستم مذکور خطرناک است عدم فعالیت است. می شود از لحاظ هوازی در آمادگی خوبی بود و در عین حال مشکلات قلبی عروقی خطرناک هم تجربه کرد. دکتر هنری آسولومن متخصص قلب در کتاب خود تحت عنوان خرافه تمرین می گوید سلامت قلبی و عروقی یعنی فقدان ناراحتی قلبی و عروقی خونی نه اینکه فرد بتواند یک مقدار مشخص از فعالیت فیزیکی را انجام دهد.
سلامت کلی قلب با وضعیت ساختارهای متفاوت قلب شامل عضله قلب بطن ها و بافت ویژه قلب که پالیس های الکتریکی را حمل می کند به اضافه عروق کرونری مشخص می شود.

منبع: بشیر

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی