برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

۵ دروغ شگفت انگیز در بدنسازی

دروغ شماره ۱:

شما میتوانید بدون مصرف داروهای استروئیدی به بدن مسابقه ای دست پیدا کنید فقط کمی زمان خواهد برد

بسیاری از مطالعات نشان می دهد بدنسازان حرفه ای معمولا از استروئید با داروهای آنابولیکی برای رسیدن به بدنی آرمانی بهره می برند و یا به زبان ساده تر بگوئیم بدون مصرف این دسته از داروها تقریبا غیر ممکن است تا یک ورزشکار بتواند به بدنی عضلانی، کات و حجیم به طوری که نگاه همگان به وی خیره شود را دست پیدا کند، حال منظور ما این نیست که شمایی که فقط از مکمل های غذایی استفاده می کنید دست از تلاش تان بردارید باید این مژده را به شما بدهیم که اگر با روش اصولی تمرین کنید و به مقدار کافی از مکمل های غذایی مناسب و استاندارد بهره ببرید و از طرفی دیگر استراحت و خواب تان در حد نرمال باشد می توانید شاهد تغیی چشمگیری در ساختار عضلانی بدنتان باشید. حالا اگر هدفتان فقط تناسب اندام و سلامتی عمومی بدنتان است می توانید با رعایت موارد فوق به خواسته تان برسید ولی اگر قصد دارید در آینده نزدیک برای مسابقات جهانی آماده شوید باید پا را فراتر از مصرف مکمل های غذایی بگذارید که ما به شما این تصمیم  را هیچ وقت توصیه نخواهیم کرد.

دورغ شماره ۲:

برای رسیدن به عضلانی حجیم شما مجبورید از یک رژیم سرشار از کالری و کربوهیدرات بهره ببرید

اگر شما خواستار بدنی حجیم اما بدون بافت چربی باشید، تنها تبعیت از یک رژیم غنی از کربوهیدرات نمی تواند شما را به هدفتان نزدیک کند، مگر اینکه جزء آن دسته از افراد خوش شانسی باشید که با دریافت کالری فراوان در رژیم غذایی شان می توانند به بافت جدید به بدنشان بیافزایند و آن ۳۵ درصد باقی مانده هم تقریبا ۱۵ درصد از آنان افزایش آب میان بافتی را تجربع کرده و مابقی شانس متوسطی برای کسب عضلاتی خشک خواهند داشت. باید به این نکته توجه داشته باشید که غذاخوردن در حجم زیاد و آن هم با درصد بالای چربی می تواند تجزیه عضلات را رقم بزند. علاوه بر این درصد بالای چربی در بدن می توانید به طور اساسی توان هورمون های بدن را بر هم زده و نهایتا عضلات را وارد مرز تخریب کند برای مثال: بالانس هورمون انسولین تا حدی می تواند از تجزیه پروتئین در عضلات جلو گیری کند. اما زمانی که سطح این هورمون با دریافت کالری فراوان افزایش یابد ، می تواند اثرات مخربی بر ساخت پروتئین در عضلات داشته باشد. به شما توصیه می کنم از مصرف کربوهیدرات های تند هضم به مقدار فرائان آن هم در ساعات پایانی روز بپرهیزید مگر اینکه ژنتیک شما طوری باشد که هر  قدر می خورید وزنتان نمی گیرید و یا به شدت از کمبد وزن رنج می برید.

دروغ شماره ۳:

اگر شما از یک رژیم کم چرب بهره ببرید اصلا مهم نیست که چقدر کالری وارد بدن تان می کنید مطمئن باشید با این رژیم کم چرب به چربی های بدن تان افزوده نخواهد شد

اگر کالری دریافتی تان مازاد انرژی که لازم دارید تا به کارهای روزمره تان رسیدگی کنید، باشد به مرور زمان به وزنتان افزوده خواهد شد. طبق یافته های محققین یک گرم چربی حدود ۹ کالری انرژی از خود آزاد می کند در صورتی که این رقم برای پروتئین و کربوهیدرات فقط می تواند ۴ کالری باشد. از طرفی دیگر کالری جذب شده از چربی در بدن نسبت به کالری دریافتی از کربوهیدرات می تواند مدت زمان بیشتری در بدن ذخیره شود. دانشمندان اظهار دارند مصرف فاحش کربوهیدرات علی الخصوص پودرهای افزایش وزن به اصطلاح گینرها می تواند خیلی سریع به وزن بدن تان بیافزاید ولی باز هم این ادعا ارتباط تنگاتنگی با ژنتیک فرد نیز خواهد داشت و در آخر فقط مصرف مازاد چربی نیست که فرد را در مسیر اضافه وزن قرار می دهد بلکه دریافت کالری از هر نوع خود نیز می تواند یک فاکتور اصلی در روند چاقی محسوب شود.

دروغ شماره ۴:

این مورد یک دروغ شایع است: هر قدر بیشتر تمرین کنید شاهد رشد بیشتر عضلات خواهید بود

برخی از مربیان بدنسازی اعتقاد دارند بسیاری از بدنسازان حرفه ای نیز با وجود مصرف استروئید می توانند به عارضه ًتمرین زدگی دچار شوند. حالا تصور کنید که این عارضه چقدر راحت می تواند ورزشکاران آماتور را از پای در آورد. زمانی که شما بیشتر از حد مجاز بر روی عضله کار می کنید مطمئن باشید حتی اگر از بهترین و مرغوب ترین مکمل های غذایی نیز بهره ببرید به راحتی می توانید عضلاتی را که با سختی به دست آورده بودید از دست بدهید. تمرین دادن یک عضله هر روز آن هم با شدت فراوان می تواند خیلی سریع شما را وارد حیطه تمرین زدگی کند. ما به شما توصیه می کنیم اگر برای هر جلسه یک الی دو گروه عضلاتی را در نظر بگیرید و یا به اصطلاح عضلات را تقسیم بندی کنید مطمئنا نتیجه مطلوب تری خواهید گرفت. چرا که با این روش تعداد عضلاتی که قرار است در یک جلسه تمرین دهید محدود به یک یا دو عضله می شود در نتیجه تمرکز بیشتری بر روی تمرین خود داشته و در نهایت فیبرهای عضلاتی بیشتری را تحریک به رشد خواهید نمود. مربیان پیشنهاد می کنند پس از تمرین بر روی هر عضله باید ۷۲ ساعت فاصله را در نظر بگیرید تا بتوانید مجدادا بر روی عضله مذکور تمرین کنید که البته این رقم بستگی زیادی به شدت تمرین شما خواهد داشت.

دروغ شماره ۵:

هر قدر تعداد ست های در یک جلسه تمرینی بیشتر باشد رشد عضلاتی بیشتری نصیب تان خواهد شد

بسیاری از کارشناسان ورزشی اعتقاد دارند اصلا لزومی نخواهد داشت که برای هر یک از گروه عضلاتی ۲۰ الی ۳۰ ست را اجرا کنید تا عضله را وارد به رشد کنید. حتی اجرای یک ست برای یک عضله تا حد ناتوانی می تواند برای عضله مذکور موثر باشد.
زمانی که شما تمام تارهای عضلانی را زیر فشار وزنه درگیر می کنید و اجازه نمی دهید هیچ فیبر عضلانی از زیر فشار وزنه فرار کند این عمل چیزی فراتر از انقباض عضله محسوب می شود به بیان دیگر عضلات با این روش تمرینی منجمد خواهند شد و در درازمدت فرصت رشد پیدا خواهند کرد. هر قدر مدت زمان انقباض در عضله بیشتر باشد تارهای عضلانی به تیکه های ریزتری تقسیم می شوند.

بادی فول

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی