برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

۶ دلیل مصرف مکمل های اکسید نیتریک

مکمل های اکسید نیتریک

در باشگاه سخت تمرین کرده اید و هر هفته وزنه های سنگین ترین را بلند کرده اید. مطمئناً باید به مصرف محلول های تمرینی مناسب در زمان قبل و بعد از تمرین بپردازید و به بدن تان استراحت دهید تا خود را به جهت قوی تر شدن ریکاوری کند.
اما آیا کار دیگری نیز وجود دارد تا به جهت پیشرفت تان انجام دهید؟ و نتایج تمرینی تان را به اوج برسانید؟
یکی از این فاکتورها که می تواند این هدف را به خدمت بگیرد اکسید نیتریک است. اکسید نیتریک چیست و چطور به شما کمک می کند؟ بنابراین اجاره دهید بررسی نزدیک تری بر روی این مکمل و فواید آن داشته باشیم.
دلایل زیادی وجود دارد که لازم است یاد بگیرید تا بدانید چرا بر روی این مکمل سرمایه گذاری کنید؟

  • دامنه ریکاوری تان را افزایش دهید

در اولین قدم اکسید نیتریک می تواند بعد از سپری کردن یک دوره تمرینی و خستگی ناشی از آن به شما کمک کند تا در نهایت خود را ریکاوری کنید و با یک وضعیت خوب یک جلسه تمرین دیگر را آغاز کنید. چیزی که این مکمل انجام می دهد کمک به حمایت از حجم جریان خون به بافت ها و شرایطی است که در آن عضلات بدن به آرامش می رسند. بنابراین اجازه تحویل اکسیژن بیشتر به عضلات کارکرده داده می شود.

یکی از فاکتور های عمده در یک ریکاوری سریع اطمینان از مسئله رساندن مواد مغذی به بافت های عضلانی بعد از گذراندن یک جلسه تمرینی سخت است. جریان خون در این وضعیت دچار یک تفاوت عمده می شود.
اگر به مصرف این مکمل در زمان قبل و بعد از تمرین بپردازید، به وضوح تاثیر اکسید نیتریک را بر روی بدن تان شاهد خواهید بود. وقتی با سرعت بیشتری در بین جلسه های تمرینی ریکاوری می کنید این بدین معناست که در زمان تمرین از وزنه های سنگین تری به صورت مکرر استفاده می کنید و در آخر شاهد نتایج بهتری خواهید بود. توجه داشته باشید که بلند کردن وزنه به صورت مکرر و بدون ریکاوری کامل منجر به کسب نتایج ضعیف و ابتلاء به فرآیند بیش تمرینی است.

  • کاهش سطح خستگی در طی انجام تکرارهای بیشتر

مسئله دیگری که اکسید نتریک در این رابطه به شما کمک می کند خستگی است. اگر به انجام یک نشست تمرینی می پردازید مسلما خستگی یک فاکتور محدود کننده در فرآیند تمرین است. پس اینجاست که این مکمل می تواند کمک کند.

اغلب این خستگی تحت عنوان یک حس بد احساس می شود و سبب می شود تا تمرین های بعدی تان را آسان بگیرید. اگر سعی کنید به انجام یک پروتکل با تکرارهای بالاتر بپردازید ( ۸ الی ۱۲ تکراری ) این خستگی می تواند بی نهایت در فرآیند پیشرفت دلخواه تان شما را محدود کند. بنابراین، اگر بتوانید اکسیژن بیشتری به بافت ها برسانید ، منجر به کاهش حجم ساختاری اکسید لاکتیک و به تبع آن میزان خستگی تان می شوید. شما به صورت برجسته ای منجر به کاهش این برآیند می شوید.

  • افزایش اجرای استقامتی

اگر شما یک قهرمان استقامتی باشید، اکسید نیترینک می تواند به شما سود برساند. اجراهای استقامتی به صورت سنگین بستگی به حجم اکسیژنی دارد که به بافت های عضلانی می رسد. اکسیژن تحویل داده شده به واسطه جریان خون به شما کمک می کند تا در مدت زمان بلندتری بدون خستگی کار کنید. افرادی که به جهت افزایش استقامت تمرین می کنند یا که خواهان شرکت در مسابقه هستند بیشتر از سایر افراد باید به مصرف مکمل اکسید نیتریک فکر کنند.

  • افزایش انرژی

تأثیر غیر مستقیم و مهم دیگر اکسید نیتریک بر روی اجرای تمرین به وظیفه دیگر جریان خون بر می گردد. جریان خون شما را قادر می سازد تا به صورت بهتری به حفظ تعادل دمای هسته ای تان بپردازید. وقتی دمای بدن به صورت فزآینده ای در طی یک جلسه سخت تمرینی افزایش می یابد بدن سعی می کند در بهترین وضعیت خود به خنک سازی بافت ها بپردازد تا دچار گرمازدگی نشوید. با ایجاد یک روند مناسب در فرآیند گردش خون این مسئله آسان تر می شود و بنابراین به انرژی کمتری نیاز است تا به انجام  این هدف پرداخته شود و انرژی بیشتری به این صورت به منظور انجام تمرین های مربوطه بر جا گذاشته شود.

  • افزایش مصرف گلوکز

آنهایی که به دنبال سوزاندن چربی بدن به صورت بیشتری در مورد منافع اکسید نیتریک فکر کنند. مطالعه ای صورت گرفته که به مسئله تأثیر NO روی متابولیسم گلوکز در طی تمرین پرداخته است. در طی یک زمان معین سطح گلوکز در بدن سنجیده شده است و افرادی که در این  زمان به مصرف ال ـ آرژنین پرداخته اند به صورت برجسته دارای یک دامنه گلوکز بالاتر بوده اند.

این مسئله نشان می دهد که این افراد در حین تمرین می توانند به صورت سریع تری گلوکز را وارد سلول های عضلانی خود کنند. علاوه بر این مکمل مزبور همچنین به حمایت از افزایش اسید های چرب به همان خوبی گلیسرول در بدن می پردازد. این عامل بلقوه اشاره ای به غلظت سوزاندن چربی به عنوان سوخت دارد. بنابراین آنهایی که به دنبال سوزاندن چربی بدن هستند ممکن است مزیت بیشتری را به دنبال سوزاندن گلوکز در بدن و به تبع آن سوزاندن چربی بافت ها تجربه کنند.

  • افزایش پمپ عضله

آخرین مزیت استفاده از اکسید نیتریک یک پمپ عضلانی فوق العاده بعد از تمرین است. وقتی به مصرف اکسید نیتریک می پردازید، این پمپ به صورت بهتری و در مدت طولانی تری مشهود است. این پمپ عضلات ممکن است منجر به ایجاد انگیزه بیشتری در شما شود و به این شکل باعث شود تا به صورت هر چه بهتر به برنامه تمرینی تان بچسبید. بنابراین نتایج بهتر و بلند مدت تری را به این شکل به دست می آورید.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی