انفجار عضله با ۵ ماده غذایی

ماهی پوست سیاه به گوشت این ماهی چرب ، گوشت سفید مرواریدوار نیز اطلاق می شود که روز

ماهی پوست سیاه

به گوشت این ماهی چرب ، گوشت سفید مرواریدوار نیز اطلاق می شود که روز به روز از محبوبیت بیشتری در جهان برخوردار می شود. میزان پروتئین آن، پایین تر از ماهی های محبوب بدنسازان نظیر قزل آلا و حلوا است. این ماهی حاوی ۲۶ گرم پروتئین در ۱۸۰ گرم است . اما دلیل خوبی که باعث شهرت روز افزون این ماهی می شود سطح قابل توجه اسیدهای چرب امگا -۳ در آن است . این میزان به مقدار ۸/۲ گرم در ۱۸۰ گرم ماهی است.
پژوهشگران دریافته اند افرادی که به مصرف روزانه حجم قابل توجهی روغن ماهی به مدت ۶ هفته می پردازند چربی بدن خود را از بین می برند، ضمن این که به صورت همزمان به کسب عضله می پردازند. این میزان از چربی منجر به کاهش سطح کورتیزول می شود، هورمونی که ترشح آن باعث ایجاد بد اخلاقی در سطح هورمون تستوسترون می شود .

انفجار عضله با ۵ ماده غذایی
امگا -۳ همچننین منجر به بهبود فرآیند ژن هایی می شود که مسئول چربی سوزی هستند . مطالعات نشان داده ، مصرف قابل توجه امگای ماهی می تواند منجر به بهبود فرآیند مصرف اکسیژن (عضلات تحت تمرین) شود و همچنین کمک می کند تا فرآیند خستگی عضلانی به تعویق بیفتد .

 مزایای بیشتر :

این پک پروتئینی ، به لحاظ میزان سلنیوم نیز غنی است؛ یک آنتی اکسیدان بالقوه که به کاهش آسیب های عضلانی کمک می کند که در اثر تمرین های سخت رخ می دهند .

 

ماست چکیده

چرا به آن نیاز دارید؟
با توجه به فرآیند کشیدن آب ماست های چکیده این نوع ماده غذایی حاوی ۲ بار پروتئین بیشتر و کربوهیدرات کمتر در مقایسه با انواع مرسوم است . این ماست حاوی یک نوع اسید آمینه سودمند و کلیدی با نام (( لوسین )) است ؛ یک اسید آمینه زنجیره ای که ظاهر شده تا یک فعال آنابولیک و یک بخش حیاتی از سنتز پروتئین عضله باشد. البته سعی کنید به مصرف انواع کم چرب تر به جهت کسب میزان بیستر پروتئین نسبت به چربی بپردازید . همچنین در این صورت از قند و کالری بهره می برید .

انفجار عضله با ۵ ماده غذایی

 مزایای بیشتر

محصولات لبنی نظیر ماست چکیده ، جزء بهترین منابع کلسیم هستند ؛ کلسیم یک ماده معدنی که نشان داده منجر به افزایش اکسیداسیون چربی می شود و یک نیروی چربی سوز بالقوه است .
گزارش ها نشان داده ، داشتن یک رژيم غنی از پروتئین به ویژه پروتئین هایی که از محصولات لبنی به دست می آیند منجر به کسب عضله بیشتر و نابودی بیشتر چربی در مقایسه با برنامه ای می شود که حاوی میزان کمتری محصولات لبنی است .

 

گوشت گاو میش

چرا به آن نیاز دارید ؟
در ۱۸۰ گرم گوشت گاومیش در حدود ۴۲ گرم پروتئین وجود دارد و در مقایسه با گوشت گوساله این گوشت دارای چربی کمتری است . به عنوان گوشت قرمز همچنین آن بهترین منبع کراتین است؛ کراتین به بدنسازان کمک می کند تا آهن بیشتری جذب کنند و مسیر رشد عضلاتی را هموار تر می کند.
پژوهش ها نشان داده این گوشت یکی از سالم ترین و بهترین گوشت هایی است که می توانید از آن نهایت بهره را ببرید .

انفجار عضله با ۵ ماده غذایی

مزایای بیشتر

 این گوشت همچنین حاوی میزان قابل توجهی ( روی ) است ؛ روی ، یک ماده معدنی مفید که منجر به افزایش تولید تستسترون می شود .

 

سبزیجات سبز تیره

چرا به آن نیاز دارید ؟
این سبزیجاتبه مانند ( اسفناج ، بروکلی و…) حاوی مواد مغذی متراکمی می باشند . ضمن این که کالری اندکی دارند و حاوی ویتامین ها مواد معدنی و آنتی اکسیدان های فراوانی می باشند . فرایند بازسازی و ساخت عضلات نیازمند شمار بسیاری از این ریزمغذی ها و آنتی اکسیدان هاست و همین مسئله این سبزیجات را سودمند می سازد. آنها منابع طبیعی نیترات هستند که منجر به افزایش سطح اکسید نیتریک به تحویل اکسیژن و مواد مغذی بیشتر به عضلات تحت تمرین کمک می کند و به همین دلیل انجام تمرین های شدید را کمتر خطرناک می سازد .

انفجار عضله با ۵ ماده غذایی

مزایای بیشتر

این سبزیجات منبع قابل توجهی از ویتامین C نیز می باشند ؛ یک آنتی اکسیدان که در تولید کارنیتین نقش به سزایی دارد ؛ کارنتین به جهت اکسیداسیون صحیح و مناسب چربی مورد نیاز است .

 

کینوآ

کینو آ ، گیاهی شبیه به برنج است. جزو غلات نبوده و به خانواده اسفناج شبیه است . به خاطر دانه های کوچک خوراکی اش شبیه به برنج پخت می شود و در آمریکای جنوبی می روید . 

چرا به آن نیاز دارید ؟
 بدنسازها در مورد مصرف کربو هیدرات ها وسواس زیادی به خرج می دهند . بنابراین وقتی به مصرف آنها می پردازید این اطمینان را حاصل کنید که خود را با یکی از مغذی ترین مواد غذایی شارژ می کنید .

انفجار عضله با ۵ ماده غذایی

مزایای بیشتر

 منیزیم ، ماده معدنی ای است که نشان داده ، منجر به بهبود حساسیت به انسولین می شود و این مسئله می تواند منجر به کاهش فرآیند کسب چربی شود .

منبع: البرز 

بادی فول

درباره اصغر مرادی

قهرمان هشت دوره پرورش اندام ومربی بین المللی فدراسیون جهانی بدنسازی IFBB-تحصیل کرده تربیت بدنی-مدیر مجتمع ورزشی گلها-مدیر شرکت تولید دستگاههای بدنسازی بادی فول-مدیر سایت اتحادیه بدنسازی ایران-مشاور مربیگری ,مدیریت وبازاریابی باشگاههای بدنسازی

ثبت دیدگاه