برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

رازهای ارتباط اعضای بدن با بیماری‌ها

بدن انسان روش‌های جالب و جذابی‌ برای فرستادن علائم هشداردهنده دارد که این علائم در واقع اسراری را از درون بدن فاش می‌کند.

به عنوان مثال آیا می‌دانید که خندیدن پس از خوردن هر وعده غذایی چه تاثیری روی بدن دارد؟ یا این‌ که آیا می‌دانید سفید شدن زودهنگام موها نشانه چه فرآیندی در بدنتان است؟

بدن انسان در تمام طول عمر به شیوه‌ای هوشمندانه و منحصر به فرد علائم و نشانه‌های زیرکانه و هشداردهنده را بروز می‌دهد، اما اکثر افراد به دلیل ناآگاهی از این روابط و علائم، پیغام‌های حیاتی بدن را نادیده می‌گیرند که حاصل آن به خطر افتادن سلامتی است.

روزنامه ‌دیلی میرور‌، در گزارشی به چند راهکار جالب و شگفت‌انگیز به عنوان اسرار زندگی اشاره کرده که بی‌تردید در زندگی روزمره، قابل استفاده و مفید خواهند بود:

دردناک شدن مچ پا و مشکل کلسترول

به گفته متخصصان، دردناک شدن مچ پا می‌تواند نشانه ابتدایی از افزایش ارثی سطح کلسترول بد خون باشد. در واقع تشکیل کلسترول در اطراف زردپی پاشنه پا موجب بروز این درد می‌شود.

اگر احساس کردید که مچ‌ پایتان مدت سه روز یا بیشتر به طور مداوم درد می‌کند، حتما برای کنترل کلسترول به پزشک مراجعه کنید، به ویژه اگر سابقه خانوادگی ابتلا به بیماری قلبی ‌دارید.

قوی بودن ریه‌ها و کاهش خطر آلزایمر

مطالعات نشان می‌دهد‌ فعالیت ضعیف و نامطلوب ریه‌ها موجب می‌شود‌ اکسیژن کمتری به مغز برسد و در نتیجه خطر ابتلا به زوال عقل و آلزایمر افزایش پیدا می‌کند.

پس برای جبران این مشکل سعی کنید نفس عمیق بکشید به این ترتیب که پنج ثانیه عمل دم و پنج ثانیه عمل بازدم هوا را انجام دهید.

این کار موجب تقویت ریه‌ها می‌شود، چون اکسیژن را به مقدار کافی و مناسب به مغزتان می‌رساند. اگر این کار را شش نوبت در روز تکرار کنید، ریه‌های شما ۲۰ درصد قوی‌تر می‌شوند.

تیروئید و سفیدشدن موها

سفیدشدن موها قبل از رسیدن به ۳۰ سالگی نشانه مهمی از ابتلا به مشکلات تیروئیدی است. متخصصان تیروئید تاکید دارند که عدم تعادل در فعالیت غده تیروئید موجب اختلال در تولید رنگدانه‌ها در پیاز مو می‌شود.

پس اگر موهایتان در سن پایین سفید شده و همچنین علائم دیگری چون کاهش وزن، افسردگی یا مشکلات عادت ماهانه دارید، حتما برای کنترل کامل و درمان بموقع به یک متخصص غدد مراجعه کنید.

بیماری لثه و احتمال زایمان زودرس

باکتری‌های موجود در لثه‌های بیمار و عفونی، موجب بروز واکنشی می‌شود که حاصل آن بازشدن بی‌موقع و زودهنگام دهانه رحم در دوران بارداری است.

پس هر روز نخ دندان بکشید. همچنین زنان باردار برای اطمینان از سلامت دندان‌ها و لثه خود باید مرتب به دندانپزشک مراجعه کنند. مطالعات نشان می‌دهد که مشکل و بیماری لثه احتمال زایمان پیش از موعد را ۷۰ درصد افزایش می‌دهد.

گرم نگه داشتن پاها و کاهش سرماخوردگی

وقتی پاها سرد می‌شوند، عروق خونی در بینی بسته و منقبض می‌شوند که در نتیجه گلبول‌های سفید خون در این منطقه از مبارزه با عفونت‌ها دست می‌کشند و محل ورود میکروب‌ها به بدن باز می‌شود بنابراین توصیه می‌شود جوراب بپوشید و مطمئن شوید که با گرم نگه​داشتن پاها، سیستم دفاعی بدن‌تان به طور کامل کار می‌کند.

خندیدن و کاهش قند خون

متخصصان معتقدند عضلاتی که ما از آنها برای خندیدن استفاده می‌کنیم، برای دریافت انرژی، قند خون را مصرف می‌کنند و این فرآیند خطر ابتلا به دیابت، چاقی و حتی برخی از سرطان‌ها را کاهش می‌دهد.

بنابراین بعد از شام در آرامش کامل روی مبل بنشینید و مدتی به تماشای فیلم کمدی مورد علاقه‌تان بپردازید.

ارتباط حرف زدن با کمردرد

وقتی در حین راه رفتن، صحبت هم می‌کنیم، این کار مانع ‌ همزمانی تنفس ما با گام‌هایمان‌ هنگام برخورد پاها به زمین می‌شود. این عدم هماهنگی موجب می‌شود که بخشی از ضربه‌های ناشی از برخورد گام‌ها به زمین به کمر وارد شده و موجب بروز کمردرد ‌شود.توصیه می‌شود دفعه بعد اگر به هنگام خرید کردن موبایل‌تان زنگ زد، یک گوشه بنشینید و با تلفن صحبت کنید.

فشار دادن پاها و کاهش بی‌حالی

اگر بعد از سریع برخاستن از جای خود احساس سرگیجه پیدا کردید یا حس کردید که منگ شده‌اید و چشمان‌تان سیاهی می‌رود با این حرکت ساده می‌توانید جریان خون را به سرعت به مغز بفرستید و ضعف و سرگیجه خود را متوقف کنید.ابتدا هر دو پای خود را روی زمین قرار دهید.

بعد یکی از پاها را روی پای دیگر بیندازید و تا جایی که می‌توانید در این وضعیت پاها را روی هم فشار دهید. ۳۰ ثانیه در این وضعیت بمانید تا خون به مغزتان برسد و حالتان بهتر شود.

غفلت از کمردرد، تهدید جدی برای مغز

پزشکان دریافته‌اند افرادی که بیش از یک سال مبتلا به کمردرد هستند، ۱۱ درصد از حجم سلول‌های مغزی آنها در ناحیه‌ای که مربوط به کنترل یادگیری است، کاسته می‌شود. ظاهرا فشار مقابله با کمردرد این تاثیر نامطلوب را روی سلول‌های مغزی بر جای می‌گذارد.

در صورت بروز کمردرد، فورا از پزشک کمک بگیرید. اکثر کمردردها در صورتی که زودتر مورد توجه قرار بگیرند، قابل درمان هستند.

چاقی و افزایش سردرد

وزن زیاد موجب التهاب در عروق خونی ناحیه سر می‌شود که مهم‌ترین عامل بروز سردرد است. برای کاهش دردها، اقدام به کاهش وزن کنید و برای درمان سردردها از راهکارهای طبیعی استفاده کنید. مصرف روزانه داروهای مسکن در واقع موجب بروز سردرد می‌شود.

ناتوانی جنسی در مردان و مشکلات قلبی

آخرین مطالعات نشان داده است که ناتوانی جنسی در مردان می‌تواند ناشی از تنگ شدن عروق خونی باشد.

به درمان‌های اینترنتی و ماهواره‌ای اعتماد نکنید، در عوض برای چکاپ کامل به متخصص مراجعه کرده و قبل از هر چیز به پزشک خود اطمینان کنید.

قوز کردن و ولع خوردن شیرینی

پزشکان معتقدند که قوز کردن جریان خون را به مغز کاهش می‌دهد و در نتیجه ولع خوردن مواد قندی را تشدید می‌کند، چون در صورت کاهش جریان خون در مرکز اشتها در مغز، گلوکز کمتری به این عضو اصلی می‌رسد در حالی که گلوکز مهم‌ترین غذای مغز است.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

اولین امتیاز را بدهید
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی