برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

logo
منو
برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

کاتالوگ

مقالات

مشاوره تجهیز باشگاه

اخبار بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

لیست باشگاه بدنسازی

تبلیغات

برنامه بدنسازی

موزیک بدنسازی

کلیپ بدنسازی

معرفی کارخانه بدنسازی

آموزش مربیان

مقالات

اخبار بدنسازی

کاتالوگ

مشاوره تجهیز باشگاه

تبلیغات

لیست باشگاه بدنسازی

لیست مربیان بدنسازی

Anabolic Halo

Anabolic Halo

دورانی بود که استفاده از داروهای استروئیدی و حتی استفاده از داروهای حیوانی که برای دام ها تهیه می شد در پرورش اندام و در ورزش های قدرتی معمول و مرسوم بود و کمترین مشکلی از این بابت نیز حس نمی شد و به عبارت دیگر کمترین ممانعتی در استفاده از این داروها به عمل نمی آمد. در آن سال و در آن دوران طلایی نه تست دوپینگی در کار بود که ورزشکاران را قبل از انجام مسابقات فیلتر کنند و نه اینکه کسی را به خاطر استفاده از داروهای استروئیدی از دور رقابت ها حذف کرده و یا حکم و مدل وی را پس می گرفتند که ورزشکاران ترسی از مصرف این داروها به خود راه دهند.

در آن سال که اتفاقا برخی از قهرمانان آن دوران هنوز هم زنده اند و آرنولد نمونه بارز اینهاست مقوله ای به نام دوپینگ و ممنوعیت مصرف دارو و ممنوعیت استفاده از استروئید و تست دوپینگ و مثبت شدن تست در میان نبود و حتی ورزشکاران با فراغ بال و با خیال راحت از داروهای پپتیدی و از هورمون های رشد انسانی که شرکت های داروسازی آلمانی از اجساد مرده های خریداری شده از هندوستان و بنگلادش و دیگر کشورهای فقیر و فلک زده تهیه نموده و روانه بازار می کردند استفاده کرده و رشد می نمودند.
صد البته باید به این مهم اشاره کرد که عوارض وحشتناک ناشی از مصرف این نمونه ها در بدن این افراد دیده می شد و برخی از افراد هم در نتیجه مصرف این داروها می مردند ولی با این وجود ارگان و سازمان خاصی برای مبارزه با شیوع مصرف این داروها فعال نبود و استفاده از این داروها نیز مجاز تلقی شده و یا دست کم ممنوعیت قانونی نداشت!
گذشت و به دلیل بالا رفتن مصرف این داروها که استروئیدها بارزترین نمونه از آنها بودند کم کم نجوای ممنوعیت استفاده از دارو در ورزش بالا گرفت و فهرستی از دارو های ممنوعه اعلام شد و ردیابی استفاده ورزشکاران از دارو آغاز شد و استفاده از دارو به عنوان دوپینگ محسوب گردید و با افراد خاطی نیز شدیدا برخورد شد.
گفته می شود که اصلی ترین دلیل برای ممنوع کردن مصرف داروهای شیمیایی در ورزش، پیشگیری از صدمات جبران ناپذیر وارد شده از سوی داروها به سلامت جسمی و روانی افراد و کمک به سلامت ورزش و همچنین کمک به سلامت رقابت های ورزشی بود!
این دقیقا همان چیزی بود که در رسانه های جمعی و در سیمنارها اعلام می شد ولی شاید دلیل اصلی کوتاه کردن دست رقبا و برخی کشورها از مدال و عنوان بود که با توسل به داروهایی که به صورت زیرزمینی و در خفا تولید و مصرف می کردند سلطه ی خود بر دنیای ورزش های قهرمانی را هر چه افزون تر کرده و استفاده های سیاسی و ابزاری از این موقعیت ها را باب روز می نمودند!

عجب فلاکتی است!

انسان خود قرارداد و قوانین مدون برای برگزاری مسابقات رشته های ورزشی می نویسد و خود مدال می سازد و خود عنوان و حکم قهرمان تعریف کرده و می نویسد و خود نیز به خود مدال و حکم می دهد و با این وجود برای رسیدن به آنچه که خود آن را تعریف کرده است به هر روش انسانی و غیر انسانی که پدیده شوم دوپینگ تنها یک نمونه از این روش های نه چندان جوانمردانه است متوسل می گردد.

برخورد نه چندان قاطع!

در سال های گذشته و تا پیش از تشدید قوانین و تا پیش از تشدید مجازات ها، استفاده از داروهای ممنوعه در ورزش و مخصوصا در پرورش اندام اگر چه ممنوع بود ولی برخورد چندان قاطعی با این مسئله نمی شد و با حمل و فروش و خرید و استفاده از این داروها در خارج از فصول رقابت ها برخورد جدی صورت نمی گرفت و افرادی هم که اصلا در فکر رقابت نبودند به  راحتی این داروها را با خود حمل کرده و مصرف می نمودند و افراد مسابقه ای نیز این داروها را در خفا مصرف کرده و مسابقه می دادند اما چند سالی است که ورق کاملا برگشته است.

تشدید برخوردها!

آن دوران طلایی که دسترسی به استروئیدهای اصل بسیار سهل و آسان بود و ورزشکاران منعی برای استفاده از داروها نداشتند سر رسیده است و چند سالی است همانگونه که اشاره شد ورق کاملا برگشته است و ارگان های نظارتی و قانونی به شدت با مسئله خرید و فروش و حمل و نقل و نگهداری و حتی استفاده از استروئیدها و داروهای نیروزا در سطح دنیا برخورد می کنند.

محدود شدن عرضه

اگر چه تقاضا برای مصرف این داروها همه روزه روز افزون می شود ولی عرضه به شدت محدود شده است و دیگر با آن فراغ بال و با آن خیال راحت که پیشینیان از این داروها استفاده می کردند نمی توان از این ترکیبات استفاده نمود و در ثانی دیگر همانند دهه های قبل نیست که دسترسی به نمونه های اصل و حیوانی و پدر و مادر دار و معجزه گر این داروها برای همگان به راحتی میسر باشد و در اغلب موارد نمونه های موجود در بازار از بیخ قلابی و از دم بی خاصیت هستند و استفاده از این نمونه ها نیز عوارض تعجب برانگیز و غیر معمول بسیار زیادی را به دنبال داشته است.

ترکیبات جایگزین

استروئیدها ممنوع شدند و کسانی که از تولید استروئید و از فروش استروئید درآمدهای هنگفت به جیب می زدند نیز بی کار و یا کم شدند و صد البته باید اشاره کرد که استروئیدهای مصرف شده در دوران قدیم بر خلاف امروز که اساسا برای استفاده در ورزش و مخصوصا ورزش های قدرتی تولید می شوند برای مصارف درمانی تولید شده و یا در برخی موارد برای مصرف در عرصه دامپزشکی تولید می شدند.
گذشت و کمپانی های مکمل سازی به فکر تولید ترکیباتی افتادند که بتوانند این ترکیبات را به نوعی جایگزین استروئیدها و داروهای ممنوعه مشابه بکنند و صد البته در میان باید مجوز لازم را نیز اخذ می کردند پس به ناچار ماده موثر موجود در بدنه محصولی که تولید می کردند نباید در دسته داروهای ممنوعه می بود.

حداقل اطلاعات از استروئیدها

پیش هورمون ها

در این برهه زمانی بود که مکمل های پیش هورمون تولید و به دنیا معرفی شدند و صد البته به دلیل اینکه ترکیبات جدید در لیست داروهای ممنوعه نبود مجوز تولید و عرضه این ترکیبات نیز صادر شد. مکانیسم اثر این مکمل به این صورت بود که پس از ورود به بدن تحت تاثیر آنزیم های موجود در بدن قرار گرفته و به هورمون های استروئیدی تبدیل شده و بدین ترتیب منشاء اثرات سازنده می شدند.
اثراتی که این ترکیبات تازه وارد در بدن آدمی بر جای می گذاشتند بسیار بسیار قدرتمند بود و به واقع می توان گفت که این ترکیبات نیز همانند استروئیدهای آنابولیک وارد عمل شده و در بدن اثر می کردند و این در حالی بود که به دلیل موجود نبودن نام ترکیب اصلی این مکمل ها در فهرست داروهای ممنوعه، تولید و عرضه و استفاده از این ترکیبات نیز کماکان مجاز شمرده می شد.

تجدید نظر !

چندی بعد آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ با مشاهده اثرات خیره کننده ای که این ترکیبات بر جای گذاشتند تولید و استفاده از این ترکیبات را نیز ممنوع اعلام کرده و ماده موثر تمامی پیش هورمون ها را نیز در فهرست داروهای ممنوعه جای داد.
اشاره به این مهم ضروری است که هیچ یک از ترکیباتی که امروزه با آب و تاب در موردشان تبلیغ می شود و به عنوان پیش هورمون جا زده می شوند در اصل پیش هورمون نیستند و تنها بدن را تحریک به ترشح تستوسترون می کند و اغلب هم ماهیتی گیاهی دارند و این در حالی است که پیش هورمون های واقعی از سویی شیمیایی بودند و از سویی دیگر بدن را تحریک به ترشح تستوسترون نمی کردند و خون به تستوسترون و دیگر هورمون های استروئیدی تبدیل می شدند.

طب گیاهی

با ممنوع شدن تولید پیش هورمون ها کمپانی های مکمل سازی به عرصه داروهای گیاهی و طب گیاهی روی آورده و از انواع و اقسام داروهای گیاهی و گیاهانی که در نقاط مختلف دنیا می روید برای تولید کردن مکمل هایی که به افزایش ترشح هورمون های استروئیدی و تستوسترون در بدن کمک می کند روی آورند.
در نتیجه، مکمل های زیادی تولید شد که نمونه هایی از این مکمل ها در همین کتاب و تا به اینجای کار تشریح شد و نمونه ای که در این قسمت از کتاب قصد تشریح آن را داریم نیز از همین سری مکمل های غذایی است به تازگی نیز تولید و روانه بازار شده است.

Anabolic Halo

کمپانی سازنده در مورد این مکمل چنین می گوید که حاوی شش نوع ماده موثر برای قرار دادن عضلات در روند رو به رشد آنابولیک است و برای مصرف در وعده پس از تمرین نیز تولید و عرضه می شود.

شش فاکتور اصلی

در توضیحی که این شرکت در مورد این محصول می دهد شش فاکتور و شش عامل یاد شده به صورت زیر بیان شده است:

  • تستوسترون
  • تکنولوژیATF-4
  • تکنولوژی انسولین
  • مهار کاتابولیسم
  • فعال کردن سلول های satellite
  • افزایش فیبرهای عضلانی

در مورد اینکه هر یک از ادعاهایی که این شرکت در مورد محصول جدید خود علم کرده است تا چه اندازه صحت دارید خود قضاوت خواهید کرد ولی اشاره به این نکته را ضروری می دانم که هیچ تبلیغی و هیچ داستانی که سازنده در مورد محصول اش می سازد خالی از اغراق نیست.

Cryogenic Technologies

گفته می شود که در این مکمل غذایی از تکنولوژی های برودتی استفاده شده است و گویا این شرکت از تکنولوژی نانو که تا همین اواخر در مورد این تکنولوژی مانور می داد فاصله گرفته و به تکنولوژی های سرمایی روی آورده است. این تکنولوژی گفته می شود که اخیرا ابداع شده است و در تولید این محصول نیز از این تکنولوژی بهره گرفته شده است.

سطح سرمی تستوسترون آزاد

در مورد این محصول ادعا می شود که بدون کمترین اثر منفی بر سطح ترشح تستوسترون می توان امید به افزایش سطح سرمی تستوسترون آزاد خون را داشت.

دستور مصرف

گفته می شود که این مکمل به غایت قدرتمند بوده و در صورتی که برای بار اول از این مکمل استفاده می کنید می توانید در وعده پس از تورین یک قاشق از این مکمل را به همراه مقداری آب میل کنید و به مرور زمان و با تست زدن واکنش بدن نسبت به این مکمل می توانید در این وعده سه پیمانه از این مکمل را به همراه ۴۰۰ سی سی آب سرد میل کنید. کمپانی سازنده در مورد مصرف بیش از سه پیمانه از این مکمل در طول ۲۴ ساعت هشدار داده و توصیه اکید کرده است که هرگز از این مقدار تجاوز نکنید.

فرم دارویی

این مکمل به صورت پودر و در بسته بندی های یک کیلوگرمی تولید و عرضه شده است که قیمت آن در بازار های جهانی در حدود ۵۰ دلار است ولی وقتی سر از کشورهایی همانند کشور ما در می آورد قیمت سر سام آوری پیدا می کند. این مکمل در دو طعم تمشک و پرتقال تهیه و عرضه می شود و هر کس بر اساس سلیقه و ذائقه ای دارد می تواند از یکی از این دو طعم استفاده کند.

تی شرت رایگان

این در حالی است که با خرید یک بسته از این محصول در آمریکا یک عدد تی شرت تبلیغاتی شرکت سازنده نیز به رایگان شما هدیه داده می شود ولی همین تی شرت ها در ایران به قیمت های نجومی به مشتری فروخته می شود.

حکایت جالب

هنوز هم حکایت بسته های ۳۰۰ گرمی گلوتامین که یک بسته ۱۰۰ گرمی کوچک به عنوان هدیه در کنار خود داشت از یادم نرفته است. در تمام دنیا با خرید یک بسته ۳۰۰ گرمی از گلوتامین یاد شده مکملی تحویل شما می شد که یک بسته ۱۰۰ گرمی کوچک نیز در کنار آن بسته بندی شده و به آن الصاق شده بود ولی در ایران این بسته ۳۰۰ گرمی را به قیمتی جدا فروخته و بسته ۱۰۰ گرمی را نیز به قیمت جدا عرضه می کردند!

مکملی مقرون به صرفه

با توجه به اینکه این مکمل تنها در وعده پس از تمرین و در روزهایی که تمرین بی هوازی دارید مصرف خواهد شد می توان آن را مکملی مقرون به صرفه دانست.

ویتامین ها

در ترکیب این مکمل غذایی ویتامین های زیر را می توان یافت هر چند این مکمل، مکمل ویتامینی محسوب نشده و در دسته مکمل های ویتامینی تقسیم بندی نمی شود:
•    Thiamin
•    Riboflavin
•    Vitamin B6
•    Vitamin B12
همچنین در ترکیب این مکمل دو عنصر آهن و سدیم و مقداری مالتودکسترین و دکستروز نیز موجود است. شاید شنیدن این نکته برای شما جالب توجه باشد که در ترکیب این مکمل از کراتین مونوهیدرات، کراتین مالات، کراتین تائورین و … نیز استفاده شده است.
اصولا همراه بودن قندهای ساده همانند مالتودکسترین و دکستروز با کراتین به افزایش جذب این ماده کمک می کند به گونه ای که حرفه ای ها زمانی که از مکمل های کراتینی استفاده می کنند در کنار انسولینی که تزریق می کنند از قندهای ساده نظیر دکستروز و مالتودکسترین که در فرم های پودر و مایع و حتی در داخل ایران نیز به قیمت ارزان قابل تهیه است استفاده می کنند.

پروفایل اسید آمینه

گفته می شود که پروفایل اسید آمینه های این مکمل غذایی نیز بسیار غنی بوده و به شرح زیر است:
•    Lysine HCL
•    N-Acetyl L-Valine
•    L-Valine Alpha-Ketoglutarate
•    L-Isoleucine Pyroglutamate
•    L Valine Ethyl Ester HCL
•    N-Acetyl L-Phenylalanine
•    L-Threonine
•    L-Histidine
•    L-Methionine
•    L-Histidine Alpha-Ketoglutarate
•    L-Leucine
•    L-Carnitine
•    Acetyl  L-Carnitine HCL
•    Acetyl L-Carnitine L-Arginine HCL
•    L-Glutamine
•    L-Aspartic Acid
•    Beta Alanine
•    L-Ornithine
•    L-Ornithine Eicosanoate

یوهیمبین

همچنین در ترکیب این مکمل مقدار ۲ میلی گرم در هر سروینگ ماده یوهیمبین وجود دارد. این ماده در طب شرقی و در چین ماده ای شناخته شده و در عین حال گران قیمت محسوب می شود که شرکت های آمریکایی نمونه های تولیدی خود را در بدنه این مکمل ها اضافه می کنند.

عصاره های گیاهی

در بدنه این مکمل از انبوهی از عصاره های گیاهی مختلف نیز بهره گرفته شده است که بسیاری از این گیاهان اصولا برای افرادی که در دیگر نقاط این کره خاکی که این گیاهان در آن نواحی رشد می کنند ناشناخته و بی معنی است ولی کمپانی سازنده این محصول در مورد اثرات هر یک از این ترکیبات گیاهی که خود نیز در تلفظ نام شان گهگاه دچار مشکل می شود داستان سرایی هایی در حد و اندازه شاهنامه فردوسی از خود در می کند.

هشدار

مصرف این مکمل برای زنان و برای افراد زیر ۱۸ سال ممنوع اعلام شده است. اصولا مصرف مکمل هایی که با افزایش ترشح تستوسترون و با مقوله افزایش سطح سرمی هورمون های مردانه سر و کار دارد برای بانوان و برای سنین زیر ۱۸ سال ممنوع است ولی با این وجود بانوانی که افزایش رشد موهای بدن و موهای صورت و خشونت صدا و دیگر عوارض را به جان می خرند نه تنها از این مکمل ها و مکمل های مشابه که برای بانوان، چندان مناسب نمی باشند استفاده می کنند بلکه در برخی موارد دیده شده است که از استروئیدها نیز به فراوانی استفاده می کنند.
کمپانی سازنده این محصول هشدار داده است با بروز هر گونه مشکل و عارضه جانبی باید مصرف این مکمل را قطع کنید. به دلیل اینکه ترکیبات به کار رفته در بدنه این مکمل تفاوت های زیادی با پروتئین های وی و اسید آمینه ها و ترکیبات مشابه داشته و با مقوله افزایش ترشح هورمون های مردانه در ارتباط است ممکن است برخی از افراد با مصرف دزهای ولو اندک و مختصر این مکمل دچار مشکلاتی شوند و از این رو کمپانی سازنده در این مورد هشدار داده و تاکید کرده است در صورت بروز هر گونه مشکل با مصرف این مکمل از ادامه مصرف آن صرف نظر کنید.

تداخل دارویی

ممکن است این مکمل با برخی از داروها تداخل دارویی ایجاد بکند و از این رو در صورتی که از داروهای خاص برای درمان بیماری های مختلف استفاده می کنید باید پیش از مصرف این مکمل با پزشک خود مشورت کنید.

آیا این مقاله مفید بود؟ امتیاز دهید

2/5 – (2 امتیاز)
مقالات تصادفی

اگر سوال جدیدی دارید در زیر این مطلب مطرح کنید تا به سوال و جواب ها اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درج آگهی بدنسازی